Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så jäkla najs! Lyx med ett gym på hemmaplan hur det än ser ut, men "efter"-bilderna ser mycket mer inbjudande och träningsinspirerande ut. Träningsmiljön är viktig!

@Saigon och @Tassetass jag vågar snart inte skriva i tråden längre, känns som att det smittar med allt sjukdomselände... :down: Några jäkla smällar också, men håll ut!

Medan jag ännu är frisk och träningssugen (peppar, peppar...) funderar jag för egen del lite, lite på om det skulle gå att trycka in ett Vasalopp på crosstrainer också - tiden går ju inte ut förrän 31 mars. Men det är nog i tightaste laget, svårare att trycka in kvällspass när man måste ta sig till och från gymmet också (och inte har det i källaren!) :) Stavgång hade nog kunnat hinnas med men då vill jag ju sätta igång och springa i stället.

Ja det har funkat länge som det varit men planen på att fräscha upp har funnits hela tiden men vi har massa projekt så vi får prioritera i rätt ordning :D Nu var det gymmets tur innan uteprojekten börjar och det blev himla bra! Skönt med ljusare, fräschare och renare. Ska in bättre belysning bara vi får hit en elektriker också :)
 
Usch vad jobbigt med alla sjukdomar i tråden :down: Hoppas ni kryar på er snabbt!

Efter kalaset för vår nyblivna 4 åring igår gick jag ner till gymmet. Körde tungt och det var riktigt skönt! Bänkade på 42,5 kg igen :up: Sen andra övningar också med tyngre vikt eller mer reps än tidigare så jag var riktigt nöjd efter passet. Måste ha varit tårtan som gjorde det :D

Sammanfattar förra veckan med två löppass, två styrkepass, åtta ridpass och några promenader. Ännu en bra vecka.

Idag måste jag jobba över lunchen då veterinären kommer till hästarna i em så jag får sluta tidigare. Men ska nog köra ett benpass ikväll på gymmet.
 
Förra veckans träning blev;

Måndag: Promenad
Tisdag: 1 h pw, 5 km löpband + styrka
Onsdag: 1 h pw, 1250 m simning
Torsdag: 6 km löpning i skogen, 30 min promenad + styrka på gymmet
Fredag: Promenad
Lördag: Promenad
Söndag: 40 min crosstrainer

+ planka och squats varje dag. Är uppe i 3 min planka nu och 105 squats. Denna veckan med och sen är utmaningen klar.

Kommer fokusera på kaloriförbränning denna veckan då förra veckan innehöll en del onyttigheter pga deadline med plugg samt var maken hemma totalt 16 h under hela veckan, annars på jobb (denna ska inte vara lika extrem). Så jag behövde de där onyttigheterna men inte det extra kilot på vågen :p
Så kommer försöka simma någon gång under veckan samt hålla igång med pw och något löppass. Tillbaka i rätt banor helt enkelt :)
 
Bra jobbat!! Ni körde ett visst antal timmar som ungefär motsvarar Vasan? Här visas Vasaloppet på storskärm och så får man vackert trampa tills första löpare är i mål, det är både kul och hemskt på samma gång, eftersom man inte vet när man kommer att bli klar. :D Hade varit satans jobbigt idag, med en segertid på nästan 4:40. :crazy: Ändå är jag SÅ sur över att jag missade passet... :(
Ja det var begränsat till 4 timmar. Så det var 2 timmar sen en blåbärssoppepaus, men man kunde välja att sitta kvar och trampa och bli serverad "i spåret" sen cyklade vi till 11:50 och så stretching på det, så jag fick cykla hem och titta på målgången i soffan :D Superbra service med två ledare som fyllde på ens vattenflaska och peppade :D Trist du missade, hoppas du kryar på dig snabbt!
 
Ja det har funkat länge som det varit men planen på att fräscha upp har funnits hela tiden men vi har massa projekt så vi får prioritera i rätt ordning :D Nu var det gymmets tur innan uteprojekten börjar och det blev himla bra! Skönt med ljusare, fräschare och renare. Ska in bättre belysning bara vi får hit en elektriker också :)

Kan ni komma hit och fixa mitt också när ni ändå håller på? Se åtgärdsplan nedan.

- Isolering + nya innerväggar
- Bättre ljus
- Jämnare och bättre golv
- Ny färg på väggarna

Tack på förhand :D
 
Idag är planen att springa på lunchen, just nu snöar det och är runt -4 grader..... Men jag har inte gett upp hoppet än på en tur utomhus :p Bara det inte är kallare och isigt på vägen så går det ju ändå. Har ju löpband, men har fått feeling på att springa ute nu när vi haft barmark ett tag. Dock kom vinter tillbaka häromdagen :cautious:
Ikväll ska jag rida. Blir lugna turer då dom vaccinerades i måndags. Maken är borta till runt 21 tiden ikväll och ungarna har med sig sin farmor och farfar på gympan och sen följer dom med dom hem så jag är ensam några timmar. Det händer ytterst sällan :p
 
Lite mer apropå träning då så hade jag tänkt träna lite mer ordentligt idag, det har mest blivit lite fjösiga pass den senaste veckan. Men nu högg det till i ryggen :arghh: Ganska högt upp på vänstersidan. Vet inte om det är snöskottningen i förrgår som gjorde sitt eller vad sjutton jag annars kan ha gjort? Blä.
 
Kan ni komma hit och fixa mitt också när ni ändå håller på? Se åtgärdsplan nedan.

- Isolering + nya innerväggar
- Bättre ljus
- Jämnare och bättre golv
- Ny färg på väggarna

Tack på förhand :D

Det går alldeles utmärkt att komma hit också :D
Ett stycke källarvägg ska rivas. Så om @FengurLaugar tar med en tyngre kettlebell och svingar på den så blir det ett bra styrkepass :laugh:
 
Idag är planen att springa på lunchen, just nu snöar det och är runt -4 grader..... Men jag har inte gett upp hoppet än på en tur utomhus :p Bara det inte är kallare och isigt på vägen så går det ju ändå. Har ju löpband, men har fått feeling på att springa ute nu när vi haft barmark ett tag. Dock kom vinter tillbaka häromdagen :cautious:
Ikväll ska jag rida. Blir lugna turer då dom vaccinerades i måndags. Maken är borta till runt 21 tiden ikväll och ungarna har med sig sin farmor och farfar på gympan och sen följer dom med dom hem så jag är ensam några timmar. Det händer ytterst sällan :p

Vad har du för löpband och är du nöjd? :)
Jag hade inte varit hemskt ledsen om vi lyckas få till ett hemmagym i källaren.. Crosstrainern står i vardagsrummet tills tvrummet i källaren är färdigt. Så ett tag till alltså :p
Men vi har ett garage som inte används för det går inte få in en bil vettigt där inne så vi ska bygga om det till något. Drömmen hade varit att kunna ha ett löpband hemma, motionscykel, crosstrainer och lite hantlar m.m. Maken har inte tid att gå på gym och eftersom han är iväg en del så hade jag gärna haft möjlighet att träna hemma med.
 
Var en snabbis på gymet och kan konstatera att axeln fortfarande ömmar och mina knän likaså, blev lätt benpress, bänkpress, latsdrag, pushpress och marklyft. Nu har jag varit ute en halvtimma med vovvarna på promenad och hoppas på att få sova lite. Knäna är troligen kinkiga pga av alla långpromenader på hårt, halt och knöggligt underlag men hundarna måste ju rastas oavsett hur förkyld man är och hur kasst underlag det är.. Nackdelen med att bo ute i ingenstans är att det inte finns trevliga stigar eller motionsstigar utan de stigar som finns är upptrampade av hästekipage och de är lagom kul höst och vår när man går i lera upp till knäna och när det fryst på är det knöligt som tusan men alternativet är att gå helt off-road och irra vilse i skogen :banghead:.
 
I måndags blev det 1 mil pw och sedan gymmet med 3 km löpning och ett pass styrka av lättare modell.
Igår blev det 1 mil pw och 40 min crosstrainer + utmaningarna.
Idag har det blivit 5 km pw än så länge tidigt på morgonen. Sjukdomsfall på makens jobb ordnade en jobbresa till honom idag-fredag. Skit rent ut sagt eftersom min planering också spricker iom det men det är ju inget att göra åt. Pluggar nu (paus 10 min :p) och tänkte ta gymmet vid lunch och plugga vidare ikväll.

Behöver få in lite egentid nu mer än någonsin då makens stora frånvaro orsakar stress och ångest vilket gör att jag känner att ett skov i min sjukdom inte känns långt borta. Så får dela upp plugget över hela dagen istället och rensa skallen lite emellan. Jag har dock sagt att jag förtjänar en semestertripp efter den här pärsen och han föreslog London vecka 15. Helt själv :love: Eller om vi får barnvakt så kan vi åka några dagar tillsammans. Annars åker familjen till fjällen vecka 16 men jag hatar snö så tar hellre en tur söderut och kan absolut tänka mig att åka själv dit med :D
 
Vad har du för löpband och är du nöjd? :)
Jag hade inte varit hemskt ledsen om vi lyckas få till ett hemmagym i källaren.. Crosstrainern står i vardagsrummet tills tvrummet i källaren är färdigt. Så ett tag till alltså :p
Men vi har ett garage som inte används för det går inte få in en bil vettigt där inne så vi ska bygga om det till något. Drömmen hade varit att kunna ha ett löpband hemma, motionscykel, crosstrainer och lite hantlar m.m. Maken har inte tid att gå på gym och eftersom han är iväg en del så hade jag gärna haft möjlighet att träna hemma med.

Jag hade haft svårt att ta mig iväg till ett gym pga tidsbrist så det är underbart med gym hemma! Har löpband, skivstång och ett gäng med hantlar. Räcker gott och väl åt oss :) Hade en crosstrainer men ingen av oss tyckte om att använda det så den åkte på tippen :p

Vi köpte löpbandet begagnat av en bekant. Tror nog inte det är något värstingband, minns inte vad det heter heller, men det uppfyller våra behov. Kan kolla sen vilket märke det är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 851
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 318
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 203
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 401
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp