Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde typ fyra benpress med rätt låg vikt igår. Har inte kunnat sova pga smärta.. Blir intressant att jobba idag..
 
Idag har jag kört ett löppass enligt schemat. Var menat att vara ett progressivt pass, dvs börja lugnt och efter halva passet öka farten till ett högt men inte helt utmattande tempo. Totalt 45 min.

Well, det enda jag lyckades med var att köra i 45 min. Farten var dock snigelfart upp till svajande halvsnigelfart. Mer förmådde jag inte. Men funderar faktiskt på om min klocka blivit knäpp. För tidskänslan i kroppen stämmer inte alls med visat tempo. Det går enligt klockan suuuuuperlångsamt mot vad jag sprungit tidigare. Men kroppen säger att det går betydligt snabbare. Eller så har jag bara hamnat i världens svacka. Men då får det vara så. Jag gnetar iaf på ändå. Förr eller senare släpper det väl igen.

Du körde ju tiden du tänkt iaf och det är ju jättebra :)
Lätt att man ger upp om det inte går så som man ville och jag tycker du kämpade på bra!
Tror säkert det är årstiden som gör att det känns segare. Jag känner iaf att det känns lättare när vädret är optimalt för en löprunda, dvs lagom bris med blå himmel och lätt värmade sol. Typ 06.00-07.00 en sommarmorgon ute i skogen :love: Det här gråa vädret höjer inte motivationen direkt :meh:
 
Det ösregnar här :arghh:
Blir ändå en morgonrunda och om jag inte deppar ihop totalt av vädret så kör jag antingen crosstrainer eller åker och simmar.

Kom ut på ytterligare en timmas pw igår :)
Måste investera i en ny vinterjacka som kan stå emot slaskvädret. Kom hem alldeles genomblöt igår, därav ser jag inte fram emot morgonrundan.. Får väl kika på Didriksons eller något liknande.
 
Örk, ibland önskar jag att vi inte kunde se passen i förväg... Blev inte ett dugg pepp när jag såg kvällens pass :yuck:

Screenshot 2019-01-16 at 16.05.33.png


Men jag tänkte se det som en extra utmaning (framförallt mentalt) och har ju lovat mig själv att aldrig hoppa över ett pass så länge det inte är på grund av något rent fysiskt hinder, såatteee... Vi ses på andra sidan, eller nått! :laugh:
 
Örk, ibland önskar jag att vi inte kunde se passen i förväg... Blev inte ett dugg pepp när jag såg kvällens pass :yuck:

Visa bifogad fil 24048

Men jag tänkte se det som en extra utmaning (framförallt mentalt) och har ju lovat mig själv att aldrig hoppa över ett pass så länge det inte är på grund av något rent fysiskt hinder, såatteee... Vi ses på andra sidan, eller nått! :laugh:
Uuuhh, tufft pass!

Jag hade inte samma disciplin som du idag. Såg dagens pass imorse och kände bara att nej fy vad tråkigt. Så jag bokade av :o

Imorgon har jag däremot bokat in mig på Bikram yoga igen :)
 
Nej, det är ju det som är risken. Man blir så väldigt bra på att förtränga och bagatellisera i sådana situationer. Men skönt att du har den självinsikten!

April låter ju betydligt bättre på alla vis. Det vore ju jättesurt om knäet skulle paja rejält. Men jag förstår så väl behovet av få en morot. Det är ju verkligen beundransvärt att du håller igång trots de väderförhållandena ni har där uppe. :bow: Men det föder nog det psyket som behövs för att bli en ultralöpare! :laugh::banana:

Vilken temp säger prognosen att det ska bli till helgen?

Det ska bli runt -7 och lite snöande verkar det som. Men jag gick nyss en promenad på 5.5 km i -8, snöande och blåst. När jag vände hemåt fick jag snön rakt i ansiktet, och fick pulsa fram (plogbilen kom när jag nästan var hemma :meh:). Bestämde mig väl då för att vänta till april, risk att det istället blir en snöpulsartävling för min del nu.

Åh ultralopp vore drömmen. Tänker att många faktiskt springer sin första ultra när de är 40+, och jag är 31 så det är inte för sent :D. Men det är verkligen ett långsiktigt mål/dröm.
 
Skivstång intervall stod på schemat idag. Ett vanligt skivstångspass (body pump) följt av 15 minuter intervallträning. Herre jisses vad jobbigt det var idag! Jag kände mig lite klen, men skyller det på att jag faktiskt inte tränat ren styrka på rätt länge.
 
Jag håller på och arbetar mot armhävningar på lite olika sätt just nu och gillar denna övning: http://www.mammaiform.se/ovningsbank/hela-kroppen/presskombo/ Nu är den ju beskriven som en ”mammaövning” men om jag förstår ditt problem rätt så tänker jag att den separerar ”ner” och ”upp”, och beskrivningen på ”upp” är rätt bra :)

Har testat övningen nu och den var väldigt svår för mig. men jag tror jag börjar få till det lite, så jag tänker fortsätta med den. Lagt till i mitt träningsschema. Tack!
 
Uuuhh, tufft pass!

Jag hade inte samma disciplin som du idag. Såg dagens pass imorse och kände bara att nej fy vad tråkigt. Så jag bokade av :o

Imorgon har jag däremot bokat in mig på Bikram yoga igen :)
Det var faktiskt riktigt roligt! Mina ben är heeelt förstörda nu dock :wtf:

Kul med yoga, jag blir lite avundsjuk! Har dock precis fått tillgång till grannens bil (funkar annorlunda med försäkring så man kan inte köra andras bilar som vi har det i Sverige) och leker lite med tanken att köra ett pass Bikram i veckan som komplement till crossfit, nu när jag faktiskt kan ta mig till studion relativt lätt...
 
Du körde ju tiden du tänkt iaf och det är ju jättebra :)
Lätt att man ger upp om det inte går så som man ville och jag tycker du kämpade på bra!
Tror säkert det är årstiden som gör att det känns segare. Jag känner iaf att det känns lättare när vädret är optimalt för en löprunda, dvs lagom bris med blå himmel och lätt värmade sol. Typ 06.00-07.00 en sommarmorgon ute i skogen :love: Det här gråa vädret höjer inte motivationen direkt :meh:
Ja, det är det verkligen! Men jag tycker att jag på senare tid har blivit mkt bättre på att acceptera nedgångar. Tror det är vinterlöpningen generellt som har fostrat mig.

Tyvärr är det nog inte bara vädret som gör mig så tungsprungen just nu utan jag tror det är träningsupplägget som gör det. Jag tränar så mkt ben just nu och har inte sprungit intervaller på länge. Så jag tror egentligen svaret ligger i det. Men efter backloppet i februari ska jag lägga om träningen igen och fokusera mer på fartträning igen. Just nu gäller det nog att bara bita i och kämpa på så kommer nog en höjning av både konditionen och styrkan.
 
Jag hade löpvila igår och bara hemmagympa på schemat. Körde core + ben. Körde bla benpasset som förra gången gav mig helt osannolik träningsvärk. Var därför beredd på det värsta. Men jag är på sin höjd bara lite stum i benen idag. Väldigt skönt!

Ikväll blir det ev ett cykelpass. Eller så tar jag helvila. Får se hur jag känner mig.
 
Jag är ledig idag och imorgon så jag hade tänkt gå till gymmet båda dagarna. Idag vaknade jag med en liten kittling i halsen :mad:
Således ingen löpträning idag åtminstone. Det får räcka med husligheter som tvätta, bädda om och städa badrummen :/
 
Idag fyller jag 30 år! Hittills firat med lyxfrukost som maken fixade och ridit en 2 timmars tur ihop med äldsta dottern uppe i bergen här på Gran Canaria :banana: Lite skillnad på landskapet här och hemma i Värmlandsskogarna där det snöat massa denna veckan och är runt -15 grader :p

Nu ska vi äta lite lunch och sen blir det stranden resten av em innan vi går på restaurang ikväll :)
 
Idag fyller jag 30 år! Hittills firat med lyxfrukost som maken fixade och ridit en 2 timmars tur ihop med äldsta dottern uppe i bergen här på Gran Canaria :banana: Lite skillnad på landskapet här och hemma i Värmlandsskogarna där det snöat massa denna veckan och är runt -15 grader :p

Nu ska vi äta lite lunch och sen blir det stranden resten av em innan vi går på restaurang ikväll :)
Hjärtligt grattis på födelsedagen! Låter som en riktigt härlig dag!
 
Idag fyller jag 30 år! Hittills firat med lyxfrukost som maken fixade och ridit en 2 timmars tur ihop med äldsta dottern uppe i bergen här på Gran Canaria :banana: Lite skillnad på landskapet här och hemma i Värmlandsskogarna där det snöat massa denna veckan och är runt -15 grader :p

Nu ska vi äta lite lunch och sen blir det stranden resten av em innan vi går på restaurang ikväll :)
Men gud vilken underbar födelsedag det lät som då! Grattis! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 543
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 974
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 947
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 011
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp