Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev ett riktigt roligt pass igår och jag är glad att jag gick dit!

800 m löpning samt tre varv i en cirkel med bl a KB-svingar som uppvärming, följt av teknikträning för clean and jerk (typ frivändning som övergår i en push press). Sedan delades vi in par och hjälptes åt att köra åtta rundor av följande:

4 rope climbs
4 tunga clean and jerk
8 burpees

Idealtid 18 min, maxtid 20 min. Tror vi blev klara på typ 17:55 :laugh:

Eftersom jag dels inte gjort clean and jerk förr och dels inte kände mig 100% så la jag inte på särskilt mycket vikt, vilket innebar att passet aldrig blev sådär överjäkligt jobbigt som det såg ut att vara för de andra. De andra deltagarna var både erfarna och svinstarka vilket jag ska erkänna skrämde mig lite till en början, men i vanlig ordning innebar det bara att jag fick en massa hjälp och pepp från folk som verkligen vet vad de gör. Åh vad jag älskar crossfit! :love:
 
Det blev ett riktigt roligt pass igår och jag är glad att jag gick dit!

800 m löpning samt tre varv i en cirkel med bl a KB-svingar som uppvärming, följt av teknikträning för clean and jerk (typ frivändning som övergår i en push press). Sedan delades vi in par och hjälptes åt att köra åtta rundor av följande:

4 rope climbs
4 tunga clean and jerk
8 burpees

Idealtid 18 min, maxtid 20 min. Tror vi blev klara på typ 17:55 :laugh:

Eftersom jag dels inte gjort clean and jerk förr och dels inte kände mig 100% så la jag inte på särskilt mycket vikt, vilket innebar att passet aldrig blev sådär överjäkligt jobbigt som det såg ut att vara för de andra. De andra deltagarna var både erfarna och svinstarka vilket jag ska erkänna skrämde mig lite till en början, men i vanlig ordning innebar det bara att jag fick en massa hjälp och pepp från folk som verkligen vet vad de gör. Åh vad jag älskar crossfit! :love:

Låter jättekul! Gillar verkligen teamövningar :up:
 
Idealtid 18 min, maxtid 20 min. Tror vi blev klara på typ 17:55 :laugh:

Man ska ju inte överprestera. :D

För egen del har jag varit i släkten uppe i norr i nio dagar. Har fyra pass per vecka i mitt "Semesterformen"-upplägg, så jag tog båda konditionspassen där uppe, och därutöver har jag promenerat en himla massa. Idag tog jag ett av de tre styrkepassen plus en del av ett annat pass, och imorgon kör jag resten. Lite komprimerat, men va fan. Kändes asbra på gymmet idag, hade sånt jefla tryck i marklyften! Gick dock lite på pumpen halvvägs genom de assisterade övningarna, trodde aldrig att armarna skulle sluta skaka.

Nämnda resa till norr har också inneburit en utmaning vad gäller kostschemat, men det har gått sviiiiinbra! Det kostschema jag fått har varit enormt effektivt vad gäller att döda allt vad sötsug heter och jag märker att hjärnan inte lika lätt skriker "GODIS!!!" så fort jag blir trött, stressad eller uttråkad. I'm lovin' it!
 
32660


De nya skorna var snabba, medelfart 9,5 km/h! (Ingen aning om km-tempo :p)
 
Igår red jag en tur i högre tempo, för övrigt kände jag mig mest sliten och bakfull efter två trevliga dagar och en hel del öl ihop med bästa kollegorna 😅

Bättre idag då jag sov länge och så har vi nyss gått upp i skogen till vårt favoritställe och grillat korv. Tog en timme fram och tillbaka med hund, minishettis och ett barn :D Nu ska jag rida båda islandshästarna. Löpning är planerad till i morgon!
 
Denna veckan har bara varit jobb, jobb och åter jobb. Men idag är det första dagen på semestern! Och det var ju bara tvunget att firas med en långtur! Eller ja, en mil, vilket är långtur numera.

Det var lite småkyligt inledningsvis och det duggregnade. Till en början var det dock ganska vindstilla för ovanlighets skull. Blev ganska rejält blöt, blandat svett och regn. Och härlig rödfärg i ansiktet som tydligen är standard numera. Sprang på exakt en timme.

Hoppas på mga sådana härliga turer under semestern! Lite mer värme och sol hade ju däremot inte varit fel!
 
Dagens träning: 15 min sambo-jogg (=löpning för mig pga snabb sambo) följt av lite lek i utegymmet. Jag klarade tre chins, kände mig mallig och ville ha nästa tre på film. Resultatet?


:rofl:

MVH Hybris
 
Å samma här. :D Jag väger dock 88 kg så jag tänker att jag ska bli av med åtminstone 15 pannor innan jag ger mig på att träna för att klara chins. :p
Ja, jag har definitivt både relativt lite kroppsmassa och relativt kort armlängd till min fördel! Det är liksom inte särskilt mycket som ska flyttas särskilt långt :p
 
Efter två dagar utan motion (har blivit totalt semesterförslappad) så blev det 12 varv på idrottsplatsen plus dit och hem, 5,4 km.
 
Jag tänkte gå och avsluta träningsveckan med lite yoga, istället för att sitta kvar vid datorn i en kvart extra. Har känt mig lite stel i ryggen idag så det är nog välbehövligt! Är supernöjd med veckans träning och ser fram emot den som kommer! Planen är som följer:

Måndag: 6 km promenad, annars vila
Tisdag: 3 km promenad, crossfit
Onsdag: 3 km promenad, crossfit
Torsdag: 6 km promenad, annars vila
Fredag: 6 km promenad, annars vila
Lördag: Crossfit
Söndag: Vila
 
Sprang drygt 5 km i skog och på grusväg förut. När jag hade 2 km kvar började åskan mullra rejält! När jag hade 1 km kvar smsade jag maken att han fick komma och hämta mig :nailbiting: Så de sist 700 metrarna hem åkte jag bil. Jag är väldigt åskrädd så att ha åskan i hasorna var INTE roligt!
 
Sprang drygt 5 km i skog och på grusväg förut. När jag hade 2 km kvar började åskan mullra rejält! När jag hade 1 km kvar smsade jag maken att han fick komma och hämta mig :nailbiting: Så de sist 700 metrarna hem åkte jag bil. Jag är väldigt åskrädd så att ha åskan i hasorna var INTE roligt!
Usch, stackare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 908
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 335
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 241
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 421
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp