Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror du måste dricka den också för att placeboeffekten ska infinna sig. ;)

Men självklart ska vi alla nu hålla oss på benen så vi kan springa våra lopp! :banana:

Haha måste jag? Det fattade jag inte :p Skämt åsido, jag drack ett glas igår och ett i morse och än har jag inga förkylningskänslor :D
 
Blev ett gympass idag, galet mkt folk där vilket det aldrig brukar vara på förmiddagar så jag fick liksom va snabb i övningarna och typ hugga maskinerna och vikterna när dom blev lediga så det blev en väldigt intensiv timme! Men det gjorde gott och jag är nöjd med att ha fått till tre pass redan denna veckan. Får se om jag hinner klämma in 2 löppass till också.
 
Jag och mannen varit sjuka ett par dagar och lille knoddas har värkt fram tand nummer 7 och sovit lite oroligt några nätter så ingen träning här senaste dagarna.
Men känner mig iaf bättre idag än igår och helt ok sömn inatt + två välbehövliga timmar till på fm så det känns på gång att bli bättre alltihop 👍
 
Jag med! Känner efter hela tiden och är rädd att vakna med halsont varje morgon :nailbiting: Ska du också springa till helgen?
Ja, också på lördag! Men bara 5 km.

Men jag har idag under dagen från ingenstans helt plötsligt fått ont i ena knäet! :nailbiting: Ve och fasa! Men jag hoppas innerligt att det går över igen. Jag tror det kan bero på dåligt val av skor idag.
 
Glasgow bjuder på 21 grader och strålande sol idag, så jag bestämde mig för att göra det mesta av det istället för att stänga in mig den plåtlåda som utgör mitt crossfit-gym. Synd att inte passa på att träna utomhus när det för ovanlighetens skull är riktigt njutbart, liksom. Det var oerhört lockande att gå raka vägen till uteserveringen där mina vänner väntar med läskande drinkar, så jag är lite extra stolt över att jag tog mig ut på ett pass just denna eftermiddag!

Det blev en kort löptur till utegymmet där jag sedan körde en femhundring, inspirerad av @Trollunge!

25 knäböj
25 sit ups
25 utfallssteg bakåt
25 mountain climbers
x2

25 Bulgarian split squats
15 burpees
10 armhävningar
x2

20 musslan
10 tricep dips
10 benlyft
10 plankan med shoulder taps
x2

50 gående utfallssteg
50 jumping jacks

Det var svettigt och flåsigt i princip hela tiden!

NU blir det Aperol Spritz i solen! :love:
 
Idag har jag sprungit ett sista pass inför loppet. I vanlig ordning en mkt kort och lätt runda med lite ruscher mot slutet. Kändes riktigt bra! Har tejpat mitt knä för säkerhets skull. Kände inte av knäet alls under passet. Så det var skönt! Nu ska jag hoppa i säng.

Håller tummarna för att du får ett härligt lopp imorgon @FengurLaugar! Det är grymt imponerande att du ska springa en halvmara! :bow: :banana:
 
Åh gud, det känns som att jag kan andas ordentligt för första gången på veckor! Var tillbaka för ännu en sports massage och den här gången kunde han riktigt fokusera på området där jag kände mig lite extra stel, och plötsligt känns det inte längre som att revbenen i bröstryggen är för trånga för att lungorna ska få plats :bow:

Jag ska tillbaka igen om tre veckor och då ska vi ta itu även med benen, eftersom att även rumpmusklerna och hamstrings på höger sida är väldigt stela vilket gör att de drar i ryggen.

Nu ska jag bara försöka låta bli att förstöra dagens resultat genom att ligga och sola i några timmar... Får väl lägga in lite yogaövningar en gång i timmen eller så för att hålla saker och ting i schack :D
 
Igår sprang jag 13 km vilket är rekord för mig :banana:. Idag ska jag köra ett styrkepass och ta en lång promenad i solen. Sen är veckans fyra pass avslutade. Red i tisdags och i onsdags sprang jag några km, körde lite trappträning och utegym. Tänkte sprungit en längre runda men avvek eftersom jag lyckades pricka in en högstadieskolas orienteringsträning eller liknande i spåret. När jag sprungit förbi femte gruppen 14-åringar och fått stanna för att de ropat på mig (de ville tydligen bara säga heja heja...) tröttnade jag:meh::laugh:
 
Lopp idag, 10 km!!! Nytt personbästa på milen idag igen OCH JAG SPRANG PÅ UNDER 50 MINUTER!!!! :banana:49 minuter och 58 sekunder blev det. Så jag har klarat mitt mål!!! Trots att jag varit lite småförkyld under veckan och knappt sovit pga unge som får tänder hela tiden här hemma. Är så omåttligt stolt över mig själv! Kommer nog va rätt dryg att umgås med ett par dagar faktiskt:D:o
 
Halvmara avklarad! 2:20 blev tiden det är jag väldigt nöjd med :)
A15F8631-6E97-49C0-B667-516AE849E5CC.jpeg
 
Lopp idag, 10 km!!! Nytt personbästa på milen idag igen OCH JAG SPRANG PÅ UNDER 50 MINUTER!!!! :banana:49 minuter och 58 sekunder blev det. Så jag har klarat mitt mål!!! Trots att jag varit lite småförkyld under veckan och knappt sovit pga unge som får tänder hela tiden här hemma. Är så omåttligt stolt över mig själv! Kommer nog va rätt dryg att umgås med ett par dagar faktiskt:D:o
Halvmara avklarad! 2:20 blev tiden det är jag väldigt nöjd med :)
Visa bifogad fil 36934

STORT GRATTIS till er båda! Milen på 50 min är mitt nästa mål! Min snabbaste mil hittills är 52:01!

Vart var halvmaran nånstans?

Jag har sprungit ett 7 km långt lopp idag, varmt var det! Tiden blev ca 37 min tror jag, jag är nöjd!
 

Bifogade filer

  • 20190921_164413.jpg
    20190921_164413.jpg
    226,9 KB · Visningar: 10
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
96 97 98
Svar
1 941
· Visningar
62 005
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 097
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 046
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 193
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp