Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mineur Ja som sagt, jag skulle inte ha koll på något alls utan kalendern 😅

Har haft höj- och sänkbart skrivbord sen i början av året och är i perioder bra på att stå upp en stund per dag. Men för långa perioder är jag lat och sitter hela tiden :o Så jag tänkte återigen ta tag i detta och få en rutin på det. Ställde larm på kl 9 och 14 i telefonen med texten "STÅ UPP!!!" så får jag lite hjälp på traven :D

Jag har haft höj-och sänkbart i 12 år, kanske stått upp 1h totalt ☺️ Vet inte men jag tycker inte att jag kan tänka om jag står 😅 Däremot har jag gärna gått omkring inne på rummet när jag pratar i telefon, vilket jag har sett som kompensation...
 
Jag har haft höj-och sänkbart i 12 år, kanske stått upp 1h totalt ☺ Vet inte men jag tycker inte att jag kan tänka om jag står 😅 Däremot har jag gärna gått omkring inne på rummet när jag pratar i telefon, vilket jag har sett som kompensation...

För mig är det ett bra sätt att väcka upp kroppen och hjärnan med att stå och jag brukar vara väldigt effektiv under den tiden jag står :)
 
Jag har haft höj-och sänkbart i 12 år, kanske stått upp 1h totalt ☺ Vet inte men jag tycker inte att jag kan tänka om jag står 😅 Däremot har jag gärna gått omkring inne på rummet när jag pratar i telefon, vilket jag har sett som kompensation...
Jag har höj och sänkbart på mitt jobb och jag älskar det! Haft det sedan -13 och jag tror nog att jag använder det ca 30% av min arbetstid, hade blivit galen om jag varit tvungen att sitta hela tiden.
 
@Mineur Ja som sagt, jag skulle inte ha koll på något alls utan kalendern 😅

Har haft höj- och sänkbart skrivbord sen i början av året och är i perioder bra på att stå upp en stund per dag. Men för långa perioder är jag lat och sitter hela tiden :o Så jag tänkte återigen ta tag i detta och få en rutin på det. Ställde larm på kl 9 och 14 i telefonen med texten "STÅ UPP!!!" så får jag lite hjälp på traven :D

Jag fick tips om att höja upp skrivbordet sista halvtimmen och lämna det uppe tills dagen efter. Det bär emot lite att sänka det det första jag gör på morgonen, så då står jag en stund då också :D
 
@Mineur Ja som sagt, jag skulle inte ha koll på något alls utan kalendern 😅

Har haft höj- och sänkbart skrivbord sen i början av året och är i perioder bra på att stå upp en stund per dag. Men för långa perioder är jag lat och sitter hela tiden :o Så jag tänkte återigen ta tag i detta och få en rutin på det. Ställde larm på kl 9 och 14 i telefonen med texten "STÅ UPP!!!" så får jag lite hjälp på traven :D

Har inte du en Fitbit? Har för mig att man kan ställa in så att den skäller på en om man suttit mer än x minuter. :)
 
Har inte du en Fitbit? Har för mig att man kan ställa in så att den skäller på en om man suttit mer än x minuter. :)

Jo den är inställd på 250 steg i timmen och 10 min i varje ny timme vibrerar den och talar om vad många steg som är kvar innan det målet är nått :p Men att gå 250 steg varje timme funkar inte alltid med mitt jobb. Så att i alla fall stå upp 30 min två ggr per dag är bättre än inget.
 
Hej allihopa!

Har varit med i perioder under årens lopp och nyligen hittat tillbaka till buke så hoppar in i gemenskapen igen :) Har under en längre tid långsamt rört mig neråt i vikt och har nyligen tagit tag i det igen för att komma ifrån platån som jag legat på i några månader och idag firar jag första gången under 91kg på måååånga år!

Träningsmässigt blir det mest promenader och stallfix, men planerar att lägga till löpning, cykling och vikter efter hand.
 
Tog mej ut på en 7km joggingtur i 5,40tempo ikväll, helt annan känsla idag mot gymmet igår:bow: Dock jäkligt geggigt/slirigt sista biten så då fick jag gå men det spelar mindre roll då jag hellre håller mej på benen än slår mej/stukar mej.
 
Har dragit ner rejält på kolhydraterna lite åt lchf hållet det sista nu för att försöka tighta till mej lite det funkade bra före barnen och jag hoppas det gör det nu med. Skulle vilja bli av med det sista ”gravidfladdret” på magen nu eftersom jag inte trivs med det. Släpper löjliga mängder vätska nu i början och bara det är en befrielse, får tänka på att dricka ordentligt bara eftersom sonen fortfarande ammar en del.
 
Jag forts med min rehab-träning och härligt nog går det framåt! Det är en klar förbättring mot förra veckan.

Igår blev det en löptur på morgonen. Efter jobbet simmade jag 10 längder och därefter åkte jag till stallet och red ett pass också. Så mkt motion men behagligt korta och lätta pass. Just simningen, med varmvattenbad och bastu efter, där jag stretchar i bastun, har hjälpt jättemkt för muskelsträckningen. Även ridningen mjukar upp.

Idag blir det vila. Jag är glad att jag numera kan se återhämtningen som en lika viktig del som själva träningen. Det kunde jag inte förra året.
 
Jag forts med min rehab-träning och härligt nog går det framåt! Det är en klar förbättring mot förra veckan.

Igår blev det en löptur på morgonen. Efter jobbet simmade jag 10 längder och därefter åkte jag till stallet och red ett pass också. Så mkt motion men behagligt korta och lätta pass. Just simningen, med varmvattenbad och bastu efter, där jag stretchar i bastun, har hjälpt jättemkt för muskelsträckningen. Även ridningen mjukar upp.

Idag blir det vila. Jag är glad att jag numera kan se återhämtningen som en lika viktig del som själva träningen. Det kunde jag inte förra året.

Skönt att det går framåt!
 
Ridning på lunchen igår och på kvällen gym ihop med maken. Vi fick till ett bra pass för rygg, rumpa, ben och mage :) Så 11/60 pass gjorda.

Idag ska jag till kiropraktorn igen så vi får väl se vad han tycker om att träna mer denna veckan. Ska nog ta en promenad på lunchen om det inte pissregnar.
 
Jag skriver upp all min egen och hästarnas träning i min kalender, annars har jag ingen koll alls på nån av oss 😅

Samma här :D Eller ja, i ett eget excelark då..

Jag ligger i fas! Körde pass nummer 7 av 20 för oktober i morse. Rygg, axlar och core en timme på gymmet. Det har öppnat ett nytt gym närmare mig :love: Nåja, 7 min gång i stället för 15 min. Dessutom en trevligare promenadväg. Men på morgonen är en kvarts sparad tid värdefull. Så nu blir passen 50-60 min i stället för 45!
 
Samma här :D Eller ja, i ett eget excelark då..

Jag ligger i fas! Körde pass nummer 7 av 20 för oktober i morse. Rygg, axlar och core en timme på gymmet. Det har öppnat ett nytt gym närmare mig :love: Nåja, 7 min gång i stället för 15 min. Dessutom en trevligare promenadväg. Men på morgonen är en kvarts sparad tid värdefull. Så nu blir passen 50-60 min i stället för 45!

Jag kör mycket annat i excel men just min fysiska kalender har jag svårt att släppa :D
 
Japp, allt hade gått tillbaka sen jag var hos kiropraktorn sist. Inte helt optimalt att springa en halvmara 5 dagar efter en sån rejäl behandling, men det funkande för den dagen i alla fall :p Men nu är jag rak igen så nu ska jag ta det lugnt resten av veckan. Inte träna och inte rida (men på söndag rider jag nog ändå) men tänkte köra lite försiktigt yoga/rörlighet och promenera.
 
Happ, här sitter jag och väntar på en hantverkare, som skulle ha kommit för 40 minuter sen men som fortfarande inte har dykt up, och inser att jag förmodligen inte kommer att hinna till dagens sista crossfitpass. :( Hade tänkt gå på ett tidigare för att hinna träna innan han kom, men pga massa tekniska problem på jobbet var jag tvungen att jobba över. Det verkar inte vara meningen att jag ska träna idag!

Ska dock försöka uppbåda energi och motivation att ge mig ut i ösregnet och gå till sambons gym senare (känns jättelockande, eller nått...), om den förbaskade hantverkaren bara kunde dyka upp nån gång!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 959
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 036
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 645
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 172
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp