Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Happ, här sitter jag och väntar på en hantverkare, som skulle ha kommit för 40 minuter sen men som fortfarande inte har dykt up, och inser att jag förmodligen inte kommer att hinna till dagens sista crossfitpass. :( Hade tänkt gå på ett tidigare för att hinna träna innan han kom, men pga massa tekniska problem på jobbet var jag tvungen att jobba över. Det verkar inte vara meningen att jag ska träna idag!

Ska dock försöka uppbåda energi och motivation att ge mig ut i ösregnet och gå till sambons gym senare (känns jättelockande, eller nått...), om den förbaskade hantverkaren bara kunde dyka upp nån gång!
Hantverkaren dök upp till slut och efter det sparkade sambon iväg mig till gymmet eftersom han vet hur grinig jag hade varit om jag erkänt mig besegrad och stannat hemma ;)

Jag sprang dit (800 m) och körde sen en blandning av egen styrketräning och crossfit - avslutade med Metcon (= huvuddelen/den riktigt jobbiga, flåsiga delen av ett crossfitpass) från dagens pass. Kändes som en bra kompromiss! Mina ben blev nog lite chockade dock och hälsar att de gärna går på semester igen nu. De var alldeles vingliga på väg hem och jag känner redan exakt var jag kommer ha träningsvärk imorgon :laugh:
 
Ok lite mindre imponerad av min klocka idag 🙄 Jag har börjat använda alarmfunktionen på den, så när den började vibrera i morse tänkte jag att det var väl dags att gå upp då. Jag låg och kämpade mot denna insikt i flera minuter medan jag gjorde allt jag kunde för att hjärnan skulle vakna till lite. Kravlade mig till slut upp ur sängen, gick ut till köket och... Där visade klockan på 04:45. Jag behöver inte gå upp förrän 07:00.

Det visade sig att klockan hade vibrerat för att varna om lågt batteri, och jag i mitt halvsovande tillstånd tolkade det som ett alarm. Nuuuu fattar jag poängen med Stör ej-läget som jag sett att man kan aktivera 😂
 
Det visade sig att klockan hade vibrerat för att varna om lågt batteri, och jag i mitt halvsovande tillstånd tolkade det som ett alarm. Nuuuu fattar jag poängen med Stör ej-läget som jag sett att man kan aktivera 😂

Aj, vilken miss, men vad skönt att kunna krypa ned i sängen igen!
Jag har min telefon (iPhone) på stör ej läge mellan 22-06, detta ärvs av klockan så då kommer inte aviseringar eller andra störningar, förutom hemska väckningsalarmet.

På tal om alarmfunktionen, den är verkligen toppen. Jag har under många år stigit upp väldigt mycket tidigare än vad resten av familjen har behövt. När jag körde väckning med mobilen kunde det hända att jag väckte hela huset. Men nu med bara durrande kring min handled så är de oftast bara jag som vaknar.
 
Blev body pump I går, var precis så hemskt som jag föreställt mig :D Jag är svag som ett torkat jägarstrå och jag kommer vid lunchtid i dag haverera under träningsvärken, känner precis var det kommer att bli som värst :)

Tyvärr är jag lite krasslig i dag, känner av halsen men går med förhoppning om att det enbart är biverkning av en kass natt och inte av att jag umgicks med min tokförkylda syster förra helgen... Så i dag blir det ingen spinning som planerat utan det blir en promenad i stället.
 
Aj, vilken miss, men vad skönt att kunna krypa ned i sängen igen!
Jag har min telefon (iPhone) på stör ej läge mellan 22-06, detta ärvs av klockan så då kommer inte aviseringar eller andra störningar, förutom hemska väckningsalarmet.

På tal om alarmfunktionen, den är verkligen toppen. Jag har under många år stigit upp väldigt mycket tidigare än vad resten av familjen har behövt. När jag körde väckning med mobilen kunde det hända att jag väckte hela huset. Men nu med bara durrande kring min handled så är de oftast bara jag som vaknar.

Jag som extremt morgontrött använder också alarmfunktionen i min klocka. Jag ska gå upp kl 6 så jag har mobilen på kl 6 och den ligger i fönstret för att jag ska bli tvungen att gå ur sängen. Klockan har jag på vibration 5.45 och 5.55, då vaknar jag till lite innan jag måste gå upp när telefonen ringer utan att vara totalt zombie när jag ska ur sängen. Funkar super faktiskt :up:
 
Eftersom jag helst inte ska rida på ett par dagar efter kiropraktorbesöket så tänkte jag ta en promenad med hunden och två av hästarna på lunchen. En tur i skogen så får vi alla lyfta på fötterna :) Ska hålla ridlektion ikväll så jag kommer få gå en del då vi ska bort från gården en bit och träna. Eventuellt lite yoga ikväll också om jag inte blir dödstrött när jag är klar med allt.
 
Aj, vilken miss, men vad skönt att kunna krypa ned i sängen igen!
Jag har min telefon (iPhone) på stör ej läge mellan 22-06, detta ärvs av klockan så då kommer inte aviseringar eller andra störningar, förutom hemska väckningsalarmet.

På tal om alarmfunktionen, den är verkligen toppen. Jag har under många år stigit upp väldigt mycket tidigare än vad resten av familjen har behövt. När jag körde väckning med mobilen kunde det hända att jag väckte hela huset. Men nu med bara durrande kring min handled så är de oftast bara jag som vaknar.
Jo, det var rätt skönt att faktiskt gå och lägga sig igen, för ovanlighetens skull :D

Telefonen ställer lydigt in sig på stör ej, men jag har inte märkt att detta förs vidare till klockan... Dock har jag stängt av så många notiser jag kan på klockan, så det enda den egentligen vibrerar för är när jag nått något av mina mål eller, bevisligen, när den börjar få slut på batteri.

Håller med om att alarmfunktionen är suverän! Vi har haft det problemet länge att jag vill gå upp tidigare än sambon på vardagarna, och han har då störts när min mobil börjat låta. Nu med klockan är det problemet helt ur världen!
 
Jo, det var rätt skönt att faktiskt gå och lägga sig igen, för ovanlighetens skull :D

Telefonen ställer lydigt in sig på stör ej, men jag har inte märkt att detta förs vidare till klockan... Dock har jag stängt av så många notiser jag kan på klockan, så det enda den egentligen vibrerar för är när jag nått något av mina mål eller, bevisligen, när den börjar få slut på batteri.

Håller med om att alarmfunktionen är suverän! Vi har haft det problemet länge att jag vill gå upp tidigare än sambon på vardagarna, och han har då störts när min mobil börjat låta. Nu med klockan är det problemet helt ur världen!

Jag har ställt in på min klocka att jag inte ska få några aviseringar när jag sover :) Har annars samtal, sms och Messenger som aviseras (bara det jag har på telefonen också) förutom mål och sånt då.
 
Skogspromenad med två hästar och en hund i en halvtimme, himla skönt! Men shettisen är inte alltid så smidig att ha med i skogen när man har någon mer häst med. Hon är liten (ca 78cm i mankhöjd) och är som en bulldozer vilket betyder att jag blir prejjad från stigen om det är smalt :cautious: Fick påminna lilla fröken flera ggr om att hon faktiskt får gå bakom när jag ber henne. Och den andra fick jag påminna om att matte hatar när dom tjyväter :arghh: Tur dom är söta :love::p

Har stått upp och jobbat i drygt en timme på förmiddagen och ska stå en sväng nu på em också. Heja mig :up:
 
Jag har ställt in på min klocka att jag inte ska få några aviseringar när jag sover :) Har annars samtal, sms och Messenger som aviseras (bara det jag har på telefonen också) förutom mål och sånt då.
Det var typ den första funktionen jag stängde av, haha! Känner inte alls att jag vill ha sådant på klockan, för mig är den liksom ett renodlat "hälsoverktyg" och jag känner mig tillräckligt stressad av telefonens notiser redan. Men jag kanske ändrar mig längre fram!
 
Det var typ den första funktionen jag stängde av, haha! Känner inte alls att jag vill ha sådant på klockan, för mig är den liksom ett renodlat "hälsoverktyg" och jag känner mig tillräckligt stressad av telefonens notiser redan. Men jag kanske ändrar mig längre fram!

Notiser för andra appar och sociala medier vill jag inte ha varken på telefonen eller klockan. Men samtal, sms och Messenger tycker jag funkar bra :) Har dock inget ljud på för Messenger för då hade jag blivit knäpp!
 
Grymt bra pass på gymmet idag, kändes bra med tanke på tisdagens trista känsla. Imorgon och ev söndag är det löpning som gäller, tror det får bli en lite längre än de vanliga 8k rundorna jag brukar ta, dom börjar bli lite tjatiga så det får bli antingen 10,13 eller 15km.
 
Hejsan, är tillbaka nu efter att ha trillat ner från en trappstege och sabbat lite revben :grin: fick ett par veckors ofrivillig vila, Men då det gör snoront att vrida sig pga revbenen får coren jobba desto mer så jag känner mig mycket starkare i coren än jag var innan olyckan. Även min PT noterade skillnad nu är jag igång igen, kan göra det mesta utom sidoplanka med dips och tricepsarmhävningar. Denna veckan var första veckan som var full träning igen.
Måndag: Grit Athletic, Tisdag: Vila, Onsdag: GRIT Carido, Torsdag: Benpass med PT, Fredag, spinning. Lördag: Rörlighet Söndag CXWORX + Rörlighet
 
Grymt bra pass på gymmet idag, kändes bra med tanke på tisdagens trista känsla. Imorgon och ev söndag är det löpning som gäller, tror det får bli en lite längre än de vanliga 8k rundorna jag brukar ta, dom börjar bli lite tjatiga så det får bli antingen 10,13 eller 15km.
Och då säger jag, som fått lära mig den hårda vägen, öka inte fr 8 till 15. 10 blir en lagom ökning.
 
Och då säger jag, som fått lära mig den hårda vägen, öka inte fr 8 till 15. 10 blir en lagom ökning.
Nej, det blir ingen ökning till 15, jag brukar öka 2k/gång men har sprungit både 10 och 13 det sista så det blir inget megahopp om jag skulle ta 15k rundan. Men jag tror dock jag håller mej till 13k denna gången eftersom jag har rätt rejäl träningsvärk och är lite trött i ryggen. Skippar det till och med idag och spar mej till imorgon:up:

Gjorde också misstaget att öka för mkt när jag började löpträna för några år sedan, hade inte sprungit en meter på länge utan bara styrketränat och kört spinning och gick ut och drog 7,5k en kväll. Hade ju superkondis men lederna va inte vana vid löpbelastningen. Ena fotleden/hälen såg ut som en blå ballong i 2,5månad och jag fick gå på kryckor.. kul. Så det gör jag inte om.
 
Nej, det blir ingen ökning till 15, jag brukar öka 2k/gång men har sprungit både 10 och 13 det sista så det blir inget megahopp om jag skulle ta 15k rundan. Men jag tror dock jag håller mej till 13k denna gången eftersom jag har rätt rejäl träningsvärk och är lite trött i ryggen. Skippar det till och med idag och spar mej till imorgon:up:

Gjorde också misstaget att öka för mkt när jag började löpträna för några år sedan, hade inte sprungit en meter på länge utan bara styrketränat och kört spinning och gick ut och drog 7,5k en kväll. Hade ju superkondis men lederna va inte vana vid löpbelastningen. Ena fotleden/hälen såg ut som en blå ballong i 2,5månad och jag fick gå på kryckor.. kul. Så det gör jag inte om.
Oj, bara av belastningen? Inget feltramp?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 968
· Visningar
63 229
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 500
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 346
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 741
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp