Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det tufft på gymmet. Lite mör i musklerna från igår. Körde igenom alla maskiner och gick tio minuter på bandet. Efter det passet blev det äggröra och nu hinkar jag kaffe.

Hade svårt att få på mig jackan efter och stänga bildörren så det var nog ett bra pass.

I morgon blir det gymvila. Tänkte gå en tur runt området och ta en riktigt jobbig backe som avslut. En kort men effektiv runda blir det :up:
 
Jädrar vad pepp jag är på träning idag, trots att dagens pass ser lite sådär ovanligt äckligt ut och trots att min "smarta" klocka tydligen inte var tillräckligt smart för att ställa om sig till vintertid, så jag blev väckt en timme för tidigt i morse :meh:

En timme kvar på jobbet, sen jäklar! :bump:
 
Jädrar vad pepp jag är på träning idag, trots att dagens pass ser lite sådär ovanligt äckligt ut och trots att min "smarta" klocka tydligen inte var tillräckligt smart för att ställa om sig till vintertid, så jag blev väckt en timme för tidigt i morse :meh:

En timme kvar på jobbet, sen jäklar! :bump:
Men upptäckte du inte förrän idag att klockan gick fel? Ni ställde väl också om natten mot i söndags? Har du sim-kort i telefonen eller är den uppkopplad mot din mobil?

Hoppas det blir/blev ett riktigt bra pass! :banana:
 
Vi har också haft underbart väder idag med strålande sol och nästintill vindstilla! Hade gärna velat springa mitt på dagen. Men istället satt jag fast på kontoret.... Men har iaf fått njuta av ett pass med hästen på em. Det var härligt även om solen hade börjat gå ner. Hoppas på en springtur imorgon.
 
Men upptäckte du inte förrän idag att klockan gick fel? Ni ställde väl också om natten mot i söndags? Har du sim-kort i telefonen eller är den uppkopplad mot din mobil?

Hoppas det blir/blev ett riktigt bra pass! :banana:
Näpp! Japp! Men klockan var urladdad igår, så jag använde den inte som väckarklocka förrän idag... Den gick fel även ett par timmar efter att jag synkat den med mobilen i morse, men sen helt plötsligt hade den ställt om sig när jag tittade vid lunchtid idag! Ingen aning om hur det gick till, men nu är allt i sin ordning i alla fall :D
 
Åh vilket bra pass det var idag! Jag fasade lite för det eftersom det såg svinjobbigt ut på pappret, men kroppen var på riktigt bra humör och det kändes bara roligt alltihop! :)

Uppvärmning: En cirkel med burpees, wall balls och armhävningar - 30 sekunder per övning, 3 varv.

Del 1: Teknikjobb med squat clean - typ en frivändning som övergår i djup knäböj. Jag har haft lite svårt att komma ner tillräckligt djupt förut p.g.a stelhet och svaghet, men idag hade jag inga problem alls med det! :)

Del 2: Parövning där man hjälptes åt att göra:

50 squat cleans (25 var)
800 m löpning tillsammans
50 push press (25 var)
800 m löpning tillsammans
50 squat cleans (25 var)

Maxtid: 20 minuter

Jag fegade lite för mycket med vikten i början så jag bad coachen lägga på 5 kg till inför sista omgången squat cleans, medan jag var ute och sprang. Det kändes som helt rätt beslut och som en lagom utmaning.

Jag är så himla nöjd och lite allmänt hög på endorfiner sådär. Till och med löpningen, som var den del jag egentligen fasade för, kändes härlig idag :love:
 
Gym igår kväll! Körde ett hyfsat snabbt överkroppspass, tog en halvtimme. Klockan började bli mycket :) Kände på 40 kg i bänkpress när jag ändå hade maken som passade. Det var sååå nära att jag fick upp det men det gick inte riktigt :p Men jag verkar ändå inte ha tappat så himla mycket trots att jag knappt styrketränat alls sen i våras. Är snart uppe i samma vikt som då i både bänkpress och marklyft. Himla kul att känna sig stark!

Idag blir det promenad med hunden på lunchen och efter jobb/dagis/fritids ska vi röja på badhuset och sen äta pizza :D
 
Hur ofta får ni träningsvärk, ni som hållit igång och tränat ett tag?
Inte direkt träningsvärk men stumma och lite ansträngda muskler får jag då och då. I benen. Försöker då ge extra återhämtning. Som igår tex.
Riktig träningsvärk får jag annars vid ny rörelse eller efter uppehåll.
 
Har sprungit hat/kärleks-slingan i skogen idag. Sprang så långsamt att jag nästan gick inledningsvis. Ville se om det skulle göra ngn större skillnad på känslan. Det gjorde det inte nämnvärt. Inte hade jag överdrivet mkt kraft eller energi kvar mot slutet heller. Så det spelar nog inte så stor roll hur jag gör.

Det komiska är att jag efter loppet förra året tyckte snittempot på 5:22 var en riktig besvikelse. När jag nu granskar tiderna, ser jag att jag sprang första kilometern på 5:11. Sista i 5:04-tempo. Som långsammast 5:40. Alltså HALLÅ!! Vad fasiken gnällde jag över?? Skämtade jag??!!! Just nu känns det fullkomligt overkligt att jag höll den farten på den slingan. Och dessutom fullkomligt omöjligt att nå dit igen. Jösses vad mkt träning som återstår innan jag är tillbaka där jag var förra året. Det har jag inte insett förrän nu. Jag har tyckt att jag typ varit tillbaka till samma. Men det ger samtidigt en morot att fortsätta träna för att nå framåt!
 
Blev långpromenad med lånehunden idag. Han var mer trött än mig när vi kom hem igen, men det kan bero på den psykiska stress han fick utstå när hästarna ville hälsa :) Blir samma runda igen imorgon. Alternativt en kortare promenad/löptur i skogen (hoppas på träningsvärk:love:).

Matmässigt har det varit en rätt ok dag. Har sett till att bli hungrig innan jag ätit istället för att äta bara för att jag varit sugen så det är helt klart en vinst. Skulle dock gärna ta emot tips på era kolhydratsfavoriter då jag känner att jag lätt snöar in mig på samma saker gång på gång.

Hur tänker ni kring kosttillskott? Tar ni några regelbundet? Varför/varför inte?

Vatten. Håller ni koll på vad ni dricker var dag? Har ni något specifikt mål?
 
Hur tänker ni kring kosttillskott? Tar ni några regelbundet? Varför/varför inte?
Jag äter B12 och folsyra (samma tablett), d-vitamin och järn. För att jag vet att jag behöver det. Sen försöker jag äta bra mat. Är ganska skeptisk till massa onödiga kosttillskott.
Vatten. Håller ni koll på vad ni dricker var dag? Har ni något specifikt mål?
Håller koll om jag vandrar eller springer och det är riktigt varmt, annars aldrig koll. Men jag blir törstig och verkar alltid dricka tillräckligt med vatten, har förstått att en del knappt blir törstiga och kan glömma att dricka (obegripligt för mig som knappt kan lämna lägenheten utan att ha vattenflaska med 😅).
 
En dålig dag avslutades med ett dåligt crossfitpass. Attans också, jag hade verkligen satt mitt hopp till träningen för att rädda denna dag! Det brukar vara en typiskt bra humörhöjare när allt annat känns :turd: tycker jag. Men kroppen kändes trött efter tuffa pass både i går och i förrgår och jag lyckades inte alls så bra som jag hade tänkt.

Nåja, nu ska jag njuta av två aktiva vilodagar och ladda om inför söndagens dressyträning istället! :bump:
 
Blev långpromenad med lånehunden idag. Han var mer trött än mig när vi kom hem igen, men det kan bero på den psykiska stress han fick utstå när hästarna ville hälsa :) Blir samma runda igen imorgon. Alternativt en kortare promenad/löptur i skogen (hoppas på träningsvärk:love:).

Matmässigt har det varit en rätt ok dag. Har sett till att bli hungrig innan jag ätit istället för att äta bara för att jag varit sugen så det är helt klart en vinst. Skulle dock gärna ta emot tips på era kolhydratsfavoriter då jag känner att jag lätt snöar in mig på samma saker gång på gång.

Hur tänker ni kring kosttillskott? Tar ni några regelbundet? Varför/varför inte?

Vatten. Håller ni koll på vad ni dricker var dag? Har ni något specifikt mål?
Vad gäller kolhydrater vet jag inte riktigt vad du menar, men om du syftar på sådant man kan ha istället för typ ris, pasta och så så är mina favoriter bulgur och sötpotatis! Och palsternacka! Quinoa var jag rätt inne på ett tag, men känner mig aldrig sugen på det nuförtiden.

Jag tar inga kosttillskott eftersom jag inte anser att det behövs när man som jag äter en allsidig, hyfsat välbalanserad kost. Något år testade jag att ta extra D-vitamin under hösten då jag kände mig ovanlig deppig, oklart dock om det hade någon effekt.

Och så vattnet: Jag är urusel på att dricka ordentligt och har en nästan obefintlig "törstreflex" eller vad man ska kalla det. Jag känner mig extremt sällan törstig och får verkligen anstränga mig för att dricka ordentligt. De dagar jag tränar ser jag till att ha vattenflaskan med mig till jobbet, eftersom den har siffror på sig som tydligt visar hur mycket vatten jag druckit och jag har upptäckt att jag blir motiverad av det. Målet brukar vara att tömma flaskan (750ml) en gång under dagen och så en gång till under träningspasset + den efterföljande kvällen på en träningsdag. De dagar jag inte tränar är jag mindre noggrann men brukar försöka satsa på att få i mig 1 liter i alla fall. Jag räknar inte in kaffe, te eller annat i detta utan detta gäller alltså bara vanligt vatten - allt annat ser jag som en bonus! :D
 
Såg förresten den här bilden idag och tyckte den var lite rolig såhär i Halloweentider :D

76198290_10158169271926189_6215387855695380480_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
98 99 100
Svar
1 988
· Visningar
64 140
Senast: Flixon
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 849
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 507
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 967
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp