Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså kan folk sluta skaffa hemmagym eller? En av mina kompisar la upp bilder på sitt sprillans nya, jättefina hemmagym senast i morse. Jag blir ju alldeles avundsjuk! Undrar vad sambon skulle säga om att göra om gästrummet till gym och börja hysa in gästerna i vardagsrummet istället... :angel:

Snart kommer bilder på mitt hemmagym också... ;)

Jag håller för övrigt på att flytta. Så jag går och bär och går och bär och flyttar och böjer och kliver på stegar och springer i trappor och och och... Men nu börjar saker och ting äntligen komma lite på plats och imorgon tänkte jag rensa i garaget så att jag kommer åt skivstången. :D
 
Riktigt bra crossfit-pass ikväll! Jag provade på sumo-marklyft för första gången och byggde upp till 70 kg, hjärnan ville mer men ryggen sa ifrån. Kul att ha testat i alla fall, och bra att jag lyssnade på kroppen!

Efter detta gjorde vi 8 rundor av följande:

  • 3 sumo-marklyft som övergick i upright row (ingen aning om vad det heter på svenska, Wikipedia föreslår "drag till hakan"?! :laugh:)
  • 9 armhävningar
  • 15 knäböj (kroppsvikt)
Maxtid 11 minuter, jag blev klar på 07:53.

Armmusklerna kändes sådär härligt svullna efteråt och kroppen överlag känns riktigt skönt genomtränad! :up:
 
Var ren riktigt härlig morgon på gymmet. Provade på lite knäböj med stång idag. Musklerna minns vad det var. Till och med mamma vågade prova, om än jätte försiktigt.

Hann inte äta frukost hemma så slängde i mig en proteinbar i bilen dit. Börjar få rejält med träningsvärk i dom otränade benmusklerna 🤣
 
5k löpning i friska luften med vovven ikväll, älskar höst/vinterlöpning i pannlampans sken:love:
Fick hem nya selen till hunden idag så jag va ju tvungen att testa den! Och vilken skillnad!! I början tyckte hon det va lite otäckt att den låg längs med hela ryggen men efter 2km gick det galant, mycket vettigare sätt för henne att springa, hon fick inte riktigt den ”vrålstarkspringsomenidiottillsjagkvävs” kraften utan höll sej i en snabb trav/lagom galopp med sträckt lina och jag slapp springa och bromsa:up:
 
Har äntligen kommit igång med träningen igen, har hunnit träna några pass och det känns så bra :D Tränade imorse innan jobbet, hann bara med marklyft och press, men det kändes stabilt. Har inte tappat särskilt mycket styrka under de två månader jag hade min paus, det är mest greppstyrkan som lidit. Har dock tagit det lugnt och sänkt vikterna något, men det känns som sagt bra!
 
5k löpning i friska luften med vovven ikväll, älskar höst/vinterlöpning i pannlampans sken:love:
Fick hem nya selen till hunden idag så jag va ju tvungen att testa den! Och vilken skillnad!! I början tyckte hon det va lite otäckt att den låg längs med hela ryggen men efter 2km gick det galant, mycket vettigare sätt för henne att springa, hon fick inte riktigt den ”vrålstarkspringsomenidiottillsjagkvävs” kraften utan höll sej i en snabb trav/lagom galopp med sträckt lina och jag slapp springa och bromsa:up:

Härligt! Önskar ibland att jag inte tyckte det kändes otäckt att anstränga sig utomhus när det blir kallare (eller ja, skidor är en sak, tack och lov), men som tur är finns ett löpband på jobbet! För min del får jag nog räkna springningen som inflyttad nu känns det som...
 
Härligt! Önskar ibland att jag inte tyckte det kändes otäckt att anstränga sig utomhus när det blir kallare (eller ja, skidor är en sak, tack och lov), men som tur är finns ett löpband på jobbet! För min del får jag nog räkna springningen som inflyttad nu känns det som...
Är det mörkret som du ogillar eller att det är en annorlunda känsla att bli kall om benen när du springer? Vet att en del blir rädda för sträckningar i kylan.
 
Är det mörkret som du ogillar eller att det är en annorlunda känsla att bli kall om benen när du springer? Vet att en del blir rädda för sträckningar i kylan.

Nej, det är andningen. Tycker det är otäckt att andas in den kalla luften. Vet att det finns sånadär ansiktsmasker, men äsch när jag ändå har gratis löpband på jobbet så... 👍.
 
Nej, det är andningen. Tycker det är otäckt att andas in den kalla luften. Vet att det finns sånadär ansiktsmasker, men äsch när jag ändå har gratis löpband på jobbet så... 👍.
Jag tycker inte kall luft blir jobbig att träna i förrän det drar ner under 10-15minus, då ger jag upp och håller mej till inomhusträning.
Andningsmask har jag aldrig testat men det känns som det kan bli lite som en halsduk man frustat genom, sådär kall och blöt och äcklig:cautious::wtf:
 
Jag funderar på en airtrim till denna vinter. Men min näsa rinner konstant när det är kallt ute, och särskilt då när jag springer. Är ju jättemånga som använder sådana men med tanke på snorandet verkar det sjukt jobbigt :confused:. Funderar också på gymkort men dels är gymmet i grannbyn och dels hatar jag inomhusträning. Egentligen skulle jag väl behöva lite annat än löpning, men jag tränar mycket för min psykiska hälsas skull och gymträning skulle inte alls ge något positivt utan snarare bli en jobbig "måste" grej. Enda pluset är att jag kan träna med en kompis där.
 
Jag funderar på en airtrim till denna vinter. Men min näsa rinner konstant när det är kallt ute, och särskilt då när jag springer. Är ju jättemånga som använder sådana men med tanke på snorandet verkar det sjukt jobbigt :confused:. Funderar också på gymkort men dels är gymmet i grannbyn och dels hatar jag inomhusträning. Egentligen skulle jag väl behöva lite annat än löpning, men jag tränar mycket för min psykiska hälsas skull och gymträning skulle inte alls ge något positivt utan snarare bli en jobbig "måste" grej. Enda pluset är att jag kan träna med en kompis där.

Kanske simning? Inomhus, men inte gym. :) Jag och mamma går och simmar tsm när det passar.
 
Ingen träning idag.
Ingen träning i morgon. Barnet ska till tandläkaren. Dock tänkte jag köra lite hemma med hantlar och min nyköpta kettlebell :D

Har träningsvärk som bara den idag, framför allt i framsida och baksida lår. Rena tortyren att gå på toa och gå upp och ner för källartrappen.
 
Skulle på spinning halv sju i dag men instruktören blev sjuk. Före halv fem hade jag joggat 5 km. Gött att vara klar mer än tre timmar tidigare än planerat.
Kroppen kändes tung från början men lyckades få en ok andra halva.
 
Kanske simning? Inomhus, men inte gym. :) Jag och mamma går och simmar tsm när det passar.
Jag simmar för dåligt för att få nån vettig träning av det. Har länge velat lära mig crawla, gillar att vara i vatten, men det har inte blivit av. Sen finns bara bad i grannbyn och då är det det där att jag på vintern måste åka buss dit (när det inte är vinterväglag cyklar jag) och då blir det så omständligt för mig.
 
Jag simmar för dåligt för att få nån vettig träning av det. Har länge velat lära mig crawla, gillar att vara i vatten, men det har inte blivit av. Sen finns bara bad i grannbyn och då är det det där att jag på vintern måste åka buss dit (när det inte är vinterväglag cyklar jag) och då blir det så omständligt för mig.

Jag kan simma alla simsätt (fjäril inte så tiptop då, men lite :p), men oftast simmar jag bröstsim, tycker absolut det ger bra träning om man tar i!
Okej, jo förstår det känns krångligt, men kanske passa på när/om du har nåt annat ärende till grannbyn. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 575
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 898
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 544
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 025
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp