Träning och hälsa del 11

Skulle väl egentligen böjt idag men ÄH :D kändes bra!
 

Bifogade filer

  • IMG_4050.jpeg
    IMG_4050.jpeg
    66 KB · Visningar: 19
Det ska tjejerna och jag göra nästa vecka 🤩
Körde du tough viking i Stockholm?

Vi kommer köra Tylösand OCR, med en 5åring och en 8åring 🙈
Det är verkligen SÅ kul 😍
Nej vi körde i Malmö. Men det hade varit roligt att göra det i Stockholm något år också, känns som det är ännu större där.

Nej vad kul, det ska min äldsta göra också, född -15. Hon springer med sin pappa i familjeloppet och själv i sin klass sen då. I augusti springer hon och jag i Backamo med hela OCR-föreningen.
 
Det är verkligen SÅ kul 😍
Nej vi körde i Malmö. Men det hade varit roligt att göra det i Stockholm något år också, känns som det är ännu större där.

Nej vad kul, det ska min äldsta göra också, född -15. Hon springer med sin pappa i familjeloppet och själv i sin klass sen då. I augusti springer hon och jag i Backamo med hela OCR-föreningen.
Vad kul 😍
Jag gjorde mina första OCR förra året. Gjorde både tough viking och toghuest i Göteborg. I år blir det Berzerk i Helsingborg (själv) samt Toughest med boxen.

Det är verkligen min typ av lopp 😍
 
Vad kul 😍
Jag gjorde mina första OCR förra året. Gjorde både tough viking och toghuest i Göteborg. I år blir det Berzerk i Helsingborg (själv) samt Toughest med boxen.

Det är verkligen min typ av lopp 😍
Jag har inte gjort några själv än, men fick definitivt mersmak! Har ni någon OCR-förening eller det är boxen som gäller?

Ja det är sjukt kul. Och grymt bra träning för barnen också, allsidigt, roligt och ger mycket pannben och mod 🤩
 
Ännu en kort löptur bredvid cyklande barn. Idag ökade vi på rundan lite, eftersom storasyster ville vänta hemma. Strax under 2 km, om nån månad räknar jag med att kunna ge oss på 3 km. Både kul att kunna få ihop träning med barnen med och mysiga turer tillsammans 😊
 
Jag känner mig lite sliten efter en intensiv vecka med besök från Sverige som anlände natten till onsdag, samtidigt som det varit jättemycket på jobbet och min nacke/skuldra har bråkat en massa med mig vilket i sin tur lett till flera nätters dålig sömn. Det blev därför ingen träning de senaste dagarna men idag tog jag tag i saken och sparkade iväg min mycket trötta och ovilliga kropp till gymmet när gästerna åkt hem. Det blev... inte bra.

Jag trodde att jag skulle känna mig mycket bättre när jag väl var igång, det brukar vara så, men istället blev det bara värre. Kunde inte göra ens i närheten av de vikter och reps som jag brukar göra och det var så otroligt segt alltihop. Ingenting fungerade! Droppen var när jag skulle göra armhävningar och jag, som vanligtvis kan göra typ 10 stycken utan problem, med nöd och näppe kunde göra 3. Höll på att åka i golvet med näsan före eftersom jag var så oberedd på att inte orka :laugh: Då insåg jag att något inte var som det skulle i kroppen, så jag gav upp och gick hem efter att ha gjort 4 av passets planerade 8 delar.

Ligger nu nedbäddad i soffan med ont i både huvud och hals, så det verkar vara något skit som är på väg att bryta ut. Är glad att jag bröt där jag gjorde istället för att envist köra på tills jag hade slutfört hela passet, förhoppningsvis kan jag vila mig i form resten av dagen och ta nya tag snart :)
 
Idag har varit en bra dag. Red privatlektion imorse och nu på eftermiddagen har jag kört dubbelpass. Blev två playpass först cirkelfys och sen step explode. Vill försöka testa lite nya pass för att hitta glädjen och inspirationen i träningen igen. Step fungerade faktiskt riktigt bra för foten, några av övningarna insåg jag dock inte var bra och anpassade. Ska fortsätta med det ibland var rolig konditionsträning och det behöver jag verkligen. :) Det var nog tur att ingen såg mig dock jag hängde inte alls med i koreografin på vissa ställen 😄Glad att jag fick en positiv känsla i träningen idag efter lite mental kollaps sist jag tränade när jag bara blev less och frustrerad.
 
Cykel och cykel är min räddning!!! Kämpar på med styrkan och armbågen håller sig fortfarande efter att jag avbröt direkt vid minsta känning vilket gör mig superglad att det fungerade så himla bra!
 
Har legat lågt i tråden pga datahaveri, orkar inte skriva på tfn... men nu är allt tillbaka igen :)

Har hållit igång min träning, men fått byta ut ett löppass per vecka till crosstrainer pga knäna. Och det verkar hålla då även om det är gruvligt tråkigt och jag fattar inte hur jag sa stå ut när passen blir längre. 6-8 km är mentalt utplånande trots ljudbok eller tv... Springer alltså en dag med löpargruppen intervaller, en dag ett lugnare pass själv och ett pass på crosstrainer. Utöver det försöker jag hinna med ett pass core, ett pass styrketräning och så specifika löpstyrkeövningar (dessa är svårast att få in.)
Börjar känna resultat av träningen äntligen, då jag tycker det känns naturligt att springa på 5,40-5,50-tempo. Det var oerhört slitigt bara för att par månader sedan. Gjorde igår milen på 57.48 även om sista 2 km kändes ganska tunga... det hade jag aldrig trott att jag skulle fixa på under timmen, så bevisligen går det framåt även om jag misströstar då jag måste backa i träningen pga knäna...
 
Jag har inte gjort några själv än, men fick definitivt mersmak! Har ni någon OCR-förening eller det är boxen som gäller?

Ja det är sjukt kul. Och grymt bra träning för barnen också, allsidigt, roligt och ger mycket pannben och mod 🤩

Ingen OCR-grupp bara en fråga i boxen och det visade sig att många ville. Så vi är 10-15st som ska köra.

Föra året var det en personlig kris 😁 gjorde TV själv men fick med mannen på Toughest.
 
Ingen OCR-grupp bara en fråga i boxen och det visade sig att många ville. Så vi är 10-15st som ska köra.

Föra året var det en personlig kris 😁 gjorde TV själv men fick med mannen på Toughest.
Vad roligt att så många ville köra! Vi är med i en liten delförening som hör till en större IF, det är två eldsjälar som har en egen rigg i sin trädgård 😅 förhoppningsvis får vi en rigg på kommunal mark till hösten, det blir kul.

Haha, personliga kriser är bra ibland :D jag är så himla dålig på att tävla så det är bra att jag får draghjälp av barnet här!
 
Jag känner mig lite sliten efter en intensiv vecka med besök från Sverige som anlände natten till onsdag, samtidigt som det varit jättemycket på jobbet och min nacke/skuldra har bråkat en massa med mig vilket i sin tur lett till flera nätters dålig sömn. Det blev därför ingen träning de senaste dagarna men idag tog jag tag i saken och sparkade iväg min mycket trötta och ovilliga kropp till gymmet när gästerna åkt hem. Det blev... inte bra.

Jag trodde att jag skulle känna mig mycket bättre när jag väl var igång, det brukar vara så, men istället blev det bara värre. Kunde inte göra ens i närheten av de vikter och reps som jag brukar göra och det var så otroligt segt alltihop. Ingenting fungerade! Droppen var när jag skulle göra armhävningar och jag, som vanligtvis kan göra typ 10 stycken utan problem, med nöd och näppe kunde göra 3. Höll på att åka i golvet med näsan före eftersom jag var så oberedd på att inte orka :laugh: Då insåg jag att något inte var som det skulle i kroppen, så jag gav upp och gick hem efter att ha gjort 4 av passets planerade 8 delar.

Ligger nu nedbäddad i soffan med ont i både huvud och hals, så det verkar vara något skit som är på väg att bryta ut. Är glad att jag bröt där jag gjorde istället för att envist köra på tills jag hade slutfört hela passet, förhoppningsvis kan jag vila mig i form resten av dagen och ta nya tag snart :)


Klokt att lyssna på kroppen och avbryta när man inte får något svar från den. Har jag också gjort några gånger och i princip alla gånger har jag blivit sjuk efteråt. Krya på dig.
 
Klokt att lyssna på kroppen och avbryta när man inte får något svar från den. Har jag också gjort några gånger och i princip alla gånger har jag blivit sjuk efteråt. Krya på dig.
Tack! Ja det var en märklig känsla att musklerna liksom bara sa tvärnej, har nog aldrig riktigt varit med om det förut men det kändes helt rätt att bryta. Ska lägga mig och sova en massa timmar nu så mår jag förhoppningsvis bättre imorgon :)
 
Tack! Ja det var en märklig känsla att musklerna liksom bara sa tvärnej, har nog aldrig riktigt varit med om det förut men det kändes helt rätt att bryta. Ska lägga mig och sova en massa timmar nu så mår jag förhoppningsvis bättre imorgon :)

Hoppas du mår bättre idag och att det blir bra nästa gång du tränar. Jag håller med det är en märklig känsla när kroppen överhuvudtaget inte svarar alls på det sättet man är van vid.
 
Tränade på förmiddagen, gick inte att få igång playpassen på gymmet och det var inte bemannat så jag kunde inte få hjälp med det. misstänker att en propp hade gått för det gick inte att få ström till själva ljudanläggningen och skärmen.

Så blev lite improviserad träning med hjälp av hiit music på youtube. Blev ett lite improviserat cirkelfyspass, med bräda, skivstång, kettlebell och så vissa övningar på golvet. Blev bra allround där jag försökte ta in kondition i ganska hög utsträckning. Sen gick jag hem och duschade, gick ut och åt lunch på ett trevligt ställe med utomhusservering och legat och slappat på en filt med en podd ute. Det är också hälsa och var helt underbart avslappnande.
 
Jag har stukat (den andra) foten 🤦🏼‍♀️ skojslogs med en kompis(sådär som man gör när man är 30+🙄) igår och trampade snett. Så antar att böjen blir lidande nu, men förhoppningsvis går väl mark åtminstone på lätta vikter och bänken borde ju verkligen funka. Så jäkla frustrerande(men jag vann så det var värt det 😎), men förhoppningsvis läker det fort, känns inte alls lika illa som när jag stukade den andra i somras. Ställde in träningen idag för säkerhets skull, är lite mör i allmänhet för hen bjöd på gott motstånd :cautious: :laugh:
IMG_4105.jpeg
 
Senast ändrad:
Bänk gick som förväntat superbra trots ond fot :) kul var det också!
 

Bifogade filer

  • IMG_4130.jpeg
    IMG_4130.jpeg
    58,9 KB · Visningar: 10
Kört ett intervallpass med löpargruppen idag, tog det ändå ganska lugnt då jag kände mig sliten efter förra veckans slit på jobbet och dessutom extra träningspass för att kompensera för denna vecka då det faller bort en hel del pga att jag ska jobba på annat håll...
 
Inte tränat på typ tre veckor. Aaaaahh.
Bara hostat och snorat. Säkert sambo som gjorde mig förkyld när han bröt revben och inte kunde träna heller :cautious:
(nejdå)

Nåja, mördarförkylningen verkar vara på G bort, idag kör jag examenspresentation och sen är jag KLAR.
Ska se om jag pallar fira med ett axelpass.

Lär se det som en lite omstart på träningen, så är redigt pepp att börja "igen" med träning nu lagom till sommaren.
Ska bara plugga på eget bevåg i sommar, så kommer finnas bra med tid till gym och löpning :love:
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 123
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 066
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 208
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 838
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp