Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läser om leken och tog multicitat på de inlägg jag fann suspekta. Jag reagerade enbart på snurrfian. :crazy: Det gör mig lite fundersam, dels tycker jag att hennes resonemang inte hänger ihop, å andra sidan är hon ofta sådan som skriver lite skumma saker, så det behöver nödvändigtvis inte betyda att hon är ond?

Det var en lite väl kraftig reaktion att rösta på mig för att jag tyckte att det var en aning skumt att välja färgen svart, det gör att jag tror att du högg den som först reagerade på ditt färgval, att det var jag kanske var mer slumpen.

Fast kraftig reaktion, Niyamas röst var den första rösten dag ett? Det är inte en kraftig reaktion att rösta på någon för att de skrivit "Hej" i det läget, det är ju en uppenbar förstadagsteori i mitt tycke?

Eftersom bilden är på min hund och han är chokladbrun så hänger jag inte med alls i ditt resonemang...

Fast såvida du inte misstänker att Niyama är en stalker som hänger utanför ditt hus är det irrelevant eftersom hunden på din bild ser väldigt mörk ut (klickade på bilden när du skrev det här och visst då ser jag lite bruna toner, men den ser väldigt svart ut).

Det kanske helt enkelt är så att du har snurrat in dig i förklaringar och inte riktigt vet hur du ska ta dig ur det? Lätt att hamna där i lekarna och jag har gjort det ett par gånger, min gissning är att du tänkte sätta fart på leken enbart.

Att det här inlägget kommer efter att DL är avgjord gör mig lite fundersam, eldade du på för att få Niyama att se suspekt ut, för att sedan när det är klart att hon åker backa och skriva att hon snurrar in sig? Och speciellt detta inlägg i kombination med det första jag citerar, där du skriver om en "väl kraftig reaktion". Att Niyama ville sätta fart på leken är dessutom rätt klart när hon lägger rösten, detta är hennes röstinlägg: (min fetning)

Här var det ju dött. För att dra igång det hela:

Niyama röstar på Snurrfian
för att hon tycker det är en aning ulvigt att jag valde svart, för "de brukar ju ha mörka färger". Dels är väl inte alls ulvar särskilt mörka och dels undrar jag vad man i så fall ska tro om Snurrfian själv med tanke på hennes profilbild...

Men som sagt: jag vet att jag ofta reagerar på just snurrfian så jag vet inte om dessa inlägg, som jag finner skumma, verkligen indikerar att hon är ond?

Jag läser om leken och tog multicitat på de inlägg jag fann suspekta. Jag reagerade enbart på snurrfian. :crazy: Det gör mig lite fundersam, dels tycker jag att hennes resonemang inte hänger ihop, å andra sidan är hon ofta sådan som skriver lite skumma saker, så det behöver nödvändigtvis inte betyda att hon är ond?

Fast kraftig reaktion, Niyamas röst var den första rösten dag ett? Det är inte en kraftig reaktion att rösta på någon för att de skrivit "Hej" i det läget, det är ju en uppenbar förstadagsteori i mitt tycke?

Fast såvida du inte misstänker att Niyama är en stalker som hänger utanför ditt hus är det irrelevant eftersom hunden på din bild ser väldigt mörk ut (klickade på bilden när du skrev det här och visst då ser jag lite bruna toner, men den ser väldigt svart ut).

Att det här inlägget kommer efter att DL är avgjord gör mig lite fundersam, eldade du på för att få Niyama att se suspekt ut, för att sedan när det är klart att hon åker backa och skriva att hon snurrar in sig? Och speciellt detta inlägg i kombination med det första jag citerar, där du skriver om en "väl kraftig reaktion". Att Niyama ville sätta fart på leken är dessutom rätt klart när hon lägger rösten, detta är hennes röstinlägg: (min fetning)

Men som sagt: jag vet att jag ofta reagerar på just snurrfian så jag vet inte om dessa inlägg, som jag finner skumma, verkligen indikerar att hon är ond?
Om det hjälper dig så kan jag säga att jag är god. :p Men jag har en känsla av att det inte gör så stor skillnad för dig.

Min hjärna har kopplat ur för stunden, jag försöker läsa men just nu får jag inte ihop någonting. Jag ska ta en paus från datorn, jag har suttit och skrivit PM och grund till hemtenta så jag känner mig snurrig i huvudet. Återkommer om en stund.

På vilket sätt menar du att hon reagerade? Jag personligen reagerade nog mer på dina förklaringar efter än Niyamas, men å andra sidan brukar jag och Niyama kunna tänka rätt lika också.
Att så envist hålla fast vid att bara för att jag skrev att det är en aning ulvigt med att välja svart och inte jobba sig vidare från det istället. Jag skrev att det var långsökt redan då men ändå bet hon sig fast i det, för mig kändes det rätt ulvigt.

Jag funderar på Artline, dels för att Q röstade på henne och tanken som Mammas födde att det kan vara så att de käkade en som de med stor säkerhet inte trodde på som deras kompis - dvs en som röstat på en ulv, det finns ju iofs några svagheter (som är redovisade) i den teorin. Den andra tanken som jag funderar på det är ju att det kan se ut som om att de sena rösterna på Niyama gör att det ser ut som en räddning av Artline - MEN det kan ju också vara en luring från lyan för att misskreditera Artline. Så jag vetefan vart detta ställer Art. Eller de två som la sena röster på Niyama

Igår så röstade jag på Habina, det var väl en typisk förstadagsröst och jag funderar vidare på henne - hon röstade på Artline med en andraröst - är Artline god så kan Habina mycket väl vara ulv, men är Artline ulv så tror jag inte att Habina är det - det vore ju väldigt djärvt att lägga en andraröst på en kollega. Så min tanke är att de två nog inte sitter i lyan tillsammans i allafall.

Jag fick en röst på mig från Hedinn - jag vet inte vad jag ska säga om den, hon fick ihop det förvånansvärt bra med Luna och månen. Jag hade inte en jäkla tanke på det. jag kan ju inte MLP utan valde bara nån BoP aktigt. I övrigt så tycker jag inte att Hedinn har skrivit något jag har reagerat särskilt på.

Jag funderar på Artline, dels för att Q röstade på henne och tanken som Mammas födde att det kan vara så att de käkade en som de med stor säkerhet inte trodde på som deras kompis - dvs en som röstat på en ulv, det finns ju iofs några svagheter (som är redovisade) i den teorin. Den andra tanken som jag funderar på det är ju att det kan se ut som om att de sena rösterna på Niyama gör att det ser ut som en räddning av Artline - MEN det kan ju också vara en luring från lyan för att misskreditera Artline. Så jag vetefan vart detta ställer Art. Eller de två som la sena röster på Niyama

Igår så röstade jag på Habina, det var väl en typisk förstadagsröst och jag funderar vidare på henne - hon röstade på Artline med en andraröst - är Artline god så kan Habina mycket väl vara ulv, men är Artline ulv så tror jag inte att Habina är det - det vore ju väldigt djärvt att lägga en andraröst på en kollega. Så min tanke är att de två nog inte sitter i lyan tillsammans i allafall.

Jag fick en röst på mig från Hedinn - jag vet inte vad jag ska säga om den, hon fick ihop det förvånansvärt bra med Luna och månen. Jag hade inte en jäkla tanke på det. jag kan ju inte MLP utan valde bara nån BoP aktigt. I övrigt så tycker jag inte att Hedinn har skrivit något jag har reagerat särskilt på.
Vem av Artline och Habina tror du mest sitter i lyan då? Du säger ju att de borde inte sitta i lyan tillsammans.

Dag 1
16.35 Niyama röstar på Snurrfian
17.19 cirkus röstar på Habina
18.32 Hedinn röstar på cirkus
19:42 quarter4ever röstar på Artline
19:58 Lenis röstar på Hedinn
20:03 hemlig röstar på Mammas
20:43 Araminta röstar på quarter4ever
20:58 Artline röstar på Araminta
21:01 Snurrfian röstar på Niyama
21:12 Habina röstar på artline
21:13 Mistimed röstar på Niyama
21:23 Idahoe röstar på Niyama
Mammas var inne på och nu verkar även Cirkus vara inne på det, funderingarna på om Artline skulle kunna vara ulv, det gör att jag tittar lite på Mistimed och Idahoe som ser ut att rädda Artline, å andra sidan så kan jag bara hålla med dem om att Niyama var skum igår. Så frågan blir om en lya vill att vi ska tro att Artline är skum eller om Artline faktiskt är skum?

Om jag tänker lite mer långsökt skulle man kunna fundera över Araminta också, skulle det kunna vara så att hon är ledarvargen och lyan käkade Q för att visa att de hade sett henne? Eller käkade de Q för att vi skulle misstänka Araminta? Eller käkade de Q bara för att de trodde att hon hade en viktig roll?

Snurrfian som la första rösten på Niyama - jag vet verkligen inte vad jag ska tänka här. Jag tyckte ju att Niyama m gjorde en BoP med sin reaktion på vad Snurrfian skrivit om hennes färgval. Sen så slutade det med att de röstade på varandra. Jag undrar om en Snurrfian i eller utanför lyan verkligen skulle göra så? eller bara låta det bero och rösta på någon annan just för att inte sticka ut?

16.35 Niyama röstar på Snurrfian
17.19 cirkus röstar på Habina
18.32 Hedinn röstar på cirkus
19:42 quarter4ever röstar på Artline
19:58 Lenis röstar på Hedinn
20:03 hemlig röstar på Mammas
20:43 Araminta röstar på quarter4ever
20:58 Artline röstar på Araminta
21:01 Snurrfian röstar på Niyama
21:12 Habina röstar på artline
21:13 Mistimed röstar på Niyama
21:23 Idahoe röstar på Niyama

(fixade lite färgläggning)

Nu vet ju jag min roll. ;) Men det har ju hänt ( :angel: ) att jag glömt bort vilka mina lyakamrater varit.

Jag känner mig :yuck: men ska försöka mig på att följa upp funderingen jag hade igår. Ska bara hitta den först. ;)

Jag har ju också funderat på det. Samtidigt vore det väl extremt märkligt om lyan outade sig så mycket?
Ja det vore väldigt märkligt, men å andra sidan så har det hänt i tidigare lekar, just för att ulvar aldrig skulle göra så... Men jag vet inte..

Försökt sammanställa ett inlägg med vilka som valt liknande MLP i den obligatoriska frågan, men fortsätter fastna på Habina. Kanske för att jag ofta misstänker henne, vet inte. Ibland har jag haft rätt, ibland inte :p
Just att hon skrev "skyddshår" istället för man och svans. Ingen annan skrev det. Jag hittar ingen annan uppenbart skum, i mitt tycke, i nuläget. Ja, Snurrfian snurrade till det igår, det har vi alla gjort :angel:. Om det gör snurris ond, inte en aning.

Ok jag fick ännu mindre tid att delta idag än jag visste på förhand iom att jag blev inringd på jobb imorse
Har iaf kunnat skumma igenom leken via mobilen och även jag funderar ju på om inte ledarvargen på något sätt försökt meddela sig med de i lyan
Mina ögon har då fastnat på @Artline som tydligt skriver antal. ( 3 ess ) och dessutom vill se ut som en sådan?
Nu verkar hon ju iofs ha en sådan tatuering IRL så kanske var det bara lite suspekt formulerat?
Men bättre än så kan jag inte komma med den tidsbrist jag haft att följa leken idag
quarter4ever röstar på Artline

Okej, som en som sollar sig till Bukes regelbundna fredagsfylla så är det bäst att jag röstar innan det blir allt för sent.

Araminta röstar på quarter4ever på grund av, i mina ögon, fortfarande tveksam teori för Artiline. Och för att jag inte hittar något vettigare att gå på hur mycket jag än läser tråden...

Långsökt och dåligt. Men vin och mobilröst så lär det inte bli bra ikväll.

Om ulvarna tror som Q. Då kan Araminta vara ulv som försökte få kontakt med mig via hennes tatuering (jag tänker på hennes val av mlp). Men samtidigt tycker jag hon borde ha varit diskretare och inte röstat på Q om hon vore ulv. Samtidigt som Q teori var långsökt.

Artline röstar påå Araminta

Det blir inte bättre idag.

Här är iaf de tre inläggen med röster och motiveringar. Jag förstår att Q:s teori var rätt tunn och Aramintas likaså. Men jag hänger inte alls med i Artlines röst? @Artline hjälp en förvirrad?

Försökt sammanställa ett inlägg med vilka som valt liknande MLP i den obligatoriska frågan, men fortsätter fastna på Habina. Kanske för att jag ofta misstänker henne, vet inte. Ibland har jag haft rätt, ibland inte :p
Just att hon skrev "skyddshår" istället för man och svans. Ingen annan skrev det. Jag hittar ingen annan uppenbart skum, i mitt tycke, i nuläget. Ja, Snurrfian snurrade till det igår, det har vi alla gjort :angel:. Om det gör snurris ond, inte en aning.

Men det heter ju skyddshår? :confused: Sen att det inte används så mkt längre, det är ju inte mitt fel. Jag är färgnedärvningsnörd när det gäller hästar, så jag är noga med korrekt fackspråk (gäller även i andra sammanhang :angel: ). Tycker det är en tunn teori för dag2, men jag antar att du har bitit dig fast (haha) i mig.

Eller de två som la sena röster på Niyama

Mammas var inne på och nu verkar även Cirkus vara inne på det, funderingarna på om Artline skulle kunna vara ulv, det gör att jag tittar lite på Mistimed och Idahoe som ser ut att rädda Artline, å andra sidan så kan jag bara hålla med dem om att Niyama var skum

Jag reagerar på att ingen av er reflekterar över att @Mistimed la sin röst en minut efter att art fått andrarösten, dvs har knappast hunnit se den och lägga rösten. Är det någon räddning på gång är den snarare från @Idahoe om någon. Och att ni båda nu missar detta känns väldigt suspekt för mig.

Vill ni plocka upp den och samtidigt leda bort misstankar från ida? Vore samtidigt väldigt osmidigt, om ni är med på det båda, snacka om att outa sig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 053
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka