(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, jag erkänner att jag skumläst en del av leken, så jag måste ta mig tid imorgon och läsa lite noggrannare. Kan dock erkänna att jag tyckte quarter4ever var jätteskum, så jag hade säkert lagt min röst där också ikväll. :o

Sedan tyckte Habina1 att koppen var småskum, men nu när jag tagit över koppens roll känner jag mig trygg i vad det är för roll. :rofl: Jag skall försöka att inte vara lika småskum.

Men nu måste jag sova! Annars kommer jag aldrig orka upp till nio. :angel: Fast det måste jag kanske inte, nu när jag tänker på det... Hm, blev visst virrigare än jag tänkt mig.

Om ulvuslingarna käkar mig i natt, då tänker jag spöka i lyan resten av leken! :devil: Vilket alltså inte är någon slags indikation på att jag skulle vara ulv nu.

Jaha :p
Det lät ju lite... misstänkt nästan... ;)

Men varför räknades inte q4's röständring? :confused:

Jag skrev i anmälningstråden och i regeltråden att vi skulle vara hårdare på reglerna den här gången, bland annat m aktiviteten.

Det som vi anser Q inte följde i röständringen var:

Röster läggs i fetstil typ "Paddington röstar på Bollen_". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv. Även när man ändrar rösten så måste nya rösten ha teori. Röster el röständringar där teorin kommer in i efterhand kommer inte att räknas och deltagaren kommer att varnas för missad röstning. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas

Q4s röständring hade ingen teori kopplad till sig - hon ville bara rädda sig själv..

för att om möjligt rädda mig själv ändrar jag min röst
quarter4ever röstar på Gabby_ossi

Därav att röständringen inte räknades

Jag skrev i anmälningstråden och i regeltråden att vi skulle vara hårdare på reglerna den här gången, bland annat m aktiviteten.

Det som vi anser Q inte följde i röständringen var:

Röster läggs i fetstil typ "Paddington röstar på Bollen_". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv. Även när man ändrar rösten så måste nya rösten ha teori. Röster el röständringar där teorin kommer in i efterhand kommer inte att räknas och deltagaren kommer att varnas för missad röstning. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas

Q4s röständring hade ingen teori kopplad till sig - hon ville bara rädda sig själv..

Ok, jag har fått förklarat att rädda sig själv räknas som en giltig teori men inte nu då?

Ok, jag har fått förklarat att rädda sig själv räknas som en giltig teori men inte nu då?
Alla LLs och alla lekar har olika regler/tolkningar. Det är därför man behöver läsa reglerna för varje lek (och även rollistan eftersom vi LLs kan ha lagt till nya element i rollerna, el dragit ifrån eller uppfunnit nya roller, eller..... (finns en lång lista på eller ;) ))

Det är helt ok att rädda sig själv, men i den här leken behöver man fylla på "mer kött på benen". Som jag skriver i inledningen: Även när man ändrar rösten så måste nya rösten ha teori. Röster el röständringar där teorin kommer in i efterhand kommer inte att räknas och deltagaren kommer att varnas för missad röstning. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas.

Jag vet inte hur mycket tydligare vi kan skriva det?

Senast ändrad:
Oavsett så hade nog hennes röständring ingen större inverkan i slutänden.

14:00 FiaM röstar på quarter4ever
16:49 cirkus röstar på Lobelia
18:20 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:10 LindgrenV röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21.47 Snurrfian röstar på quarter4ever
21.57 quarter4ever röstar på LindgrenV
21.57 Klara röstar på Gabby_Ossi
21.59 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
22.00 Lobelia röstar på quarter4ever
22.00 quarter4ever ändrar röst till Gabby_Ossi

quarter4ever 6
Lobelia 1
Gabby_Ossi 3
LindgrenV 0

Det borde alltså vara:

quarter4ever 5
Lobelia 1
Gabby_Ossi 2
LindgrenV 1

Alla LLs och alla lekar har olika regler/tolkningar. Det är därför man behöver läsa reglerna för varje lek (och även rollistan eftersom vi LLs kan ha lagt till nya element i rollerna, el dragit ifrån)

Det är helt ok att rädda sig själv, men i den här leken behöver man fylla på mer "kött på benen". Som jag skriver i inledningen: Även när man ändrar rösten så måste nya rösten ha teori. Röster el röständringar där teorin kommer in i efterhand kommer inte att räknas och deltagaren kommer att varnas för missad röstning. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas.

Jag vet inte hur mycket tydligare vi kan skriva det?

Att det krävs teori är tydligt, men eftersom det i någon annan lek stått att rädda sig själv räknas som en giltig "teori" har jag antagit att det varit universellt eftersom det tillämpats så i alla lekar jag läst eller varit med i. Det är kanske en missuppfattning men jag vill bara veta till fortsättningen om det var det eller om det var något annat som var fel. Nu verkar det ju inte ha gjort någon skillnad ändå i denna röstningen så det spelar väl mindre roll eftersom både jag och q4 gjorde samma sak men jag vill ju inte göra samma misstag igen, i mitt fall skulle det ju lika gärna kunna vara att jag skrev namnen fel eller struntade i "på".

Okej, detta är dagens röstning. Helt kalrt ett drev emot q4.
FiaM lag en tidig röst och pja, vet inte om jag kan säga så mycket om den egentligen. Hon kan mycket väl vara en god som tyckte att q verkade skum. Sen börjar det trilla in en hel del röster på henne LV, bsf och Snurrfian. Klara lägger därefter en röst på gabby_ossi och sen kommer ytterligare två röster på q.

med stor sannolikhet så såg lyan sin chans att bli av med q i lynch så jag gissar att åtminstone någon/några av rösterna på henne kommer från det ludna gänget. Det kan i stort sett vara vem som helst av alla dessa röster.

I ljuset av gårdagen och min tanke om att den falska rösten eventuellt var på Koppen så finns ju bara FiaM och LindgrenV att välja på (även om LL missade LV's röst) och då undrar jag om det inte är så att LV kanske är ulven i fårakläder. Hennes driv mot q idag stämmer in i den tanken.

Jag fortsätter här.
Jag kan tänka mig att gabby_ossi också tillhör de ludna. Hennes fjärderöst bör ha säkerställt att q rök även om det skulle kommit in giltiga röständringar till q's fördel och g_o's nackel.

Klara och Mirtai lägger båda röster på gabby_ossi och jag tänker att åtminstone Klara borde kunna vara god. Det hade varit ett högt spel att lägga en andra röst på en kollega med så många kvar att rösta.

Så i cirkus lya just så finns dessa: LV, gabby_ossi och Lobelia. Åtminstone en till bör det vara men jag vet inte riktigt vem jag tror mest på ytterligare.

Att det krävs teori är tydligt, men eftersom det i någon annan lek stått att rädda sig själv räknas som en giltig "teori" har jag antagit att det varit universellt eftersom det tillämpats så i alla lekar jag läst eller varit med i. Det är kanske en missuppfattning men jag vill bara veta till fortsättningen om det var det eller om det var något annat som var fel. Nu verkar det ju inte ha gjort någon skillnad ändå i denna röstningen så det spelar väl mindre roll eftersom både jag och q4 gjorde samma sak men jag vill ju inte göra samma misstag igen, i mitt fall skulle det ju lika gärna kunna vara att jag skrev namnen fel eller struntade i "på".
Fast var det bara att du skrev namnet fel så är det ok vi förstår oavsett om det står 4ever eller 4evert ;) (sedan kan det vara lekar där man har Mammas, Mumorsan och Monstermom å då behöver man vara lite tydligare om vilken "mamma" man menar). Men oavsett behöver rösten alltid vara fetstilad exempelvis.

Hade du lagt till en rad el två som var kopplat till det du el ngn annan skrivit om Q tidigare så hade rösten varit ok.

Ok, tillbaka till leken och ulvletandet igen. Vi har ju inte fått någon drömstart precis :down: :banghead:.

Jag inser att min röststatistik inte ser så bra ut, men jag hade verkligen inte möjlighet att göra något annat än försöka hålla mig vid liv idag. Men ska man se på den positiva sidan gör den nog att jag slipper bli käk i natt i alla fall.

En annan som har lika dålig statistik som mig är Blacksmithfarm. Så hon har stigit på misstankeslistan även om jag inte direkt reagerat på hennes inlägg.

quarter4ever verkade angelägen om att få fram sina misstankar om LindgrenV, eftersom hon röstade där trots att hon själv var illa ute och kanske hade haft större chans att klara sig om hon lagt rösten på någon som redan hade röster. LindgrenV har glidit lite under radarn för min del, kanske eftersom LL missade hennes röst som även jag skuffade den åt sidan lite. Vet inte om jag följer med på q4s resonemang om att hon borde vara fåret men kommer hålla koll på henne.

Svårt med deltagarbyten på flera nu, så Koppen-Habina och Artline-Snurrfian får en liten respit idag tills jag hunnit se mer från dem i sina nya roller.

FiaM lade första rösten på quarter4ever idag, ganska tidigt. Det har varit en hel del snack om sior fram och tillbaka på FiaM, men jag tycker inte jag har sett något som fått mig att reagera på att så skulle kunna var fallet? I övrigt vet jag inte vad jag ska säga om FiaM.

Lobelia var med och gav dödsstöten till quarter4ever, där blev jag lite förvånad att hon inte röstade på mig igen eftersom hon inte verkade så säker på q4 och ändå skrev något om att hennes misstankar mot mig stod kvar. Lobelia fick en ganska tidig röst av cirkus, med motivering att hon borde vara i lyan eftersom hon påpekade att det kunde finnas flera scenarion i ett läge när egentligen endast ett scenario var möjligt. Det är en intressant tanke även om det inte är en solklar försägning. När nu röstningen så påpassligt stod mellan två goda så är säkert q4 den som lyan helst petar ut av oss två eftersom hon är duktig på att rota fram saker.

cirkus tycker jag resonerar som brukar när hon är god, hon är snabbt med och tänker igenom möjligheter och omöjligheter på vad som känns som ett ärligt sätt att leta ulvar. Tyvärr är hon fel ute när hon placerar mig i sin lya och det som gör mig lite orolig är att hon utifrån det drar slutsatser om bl.a. Klara.

Nu är jag så trött att jag snart somnar med pannan i tangentbordet så kommer inte på något mer vettigt att skriva men det var lite tankar ifall nu ulvarna kör ett lurigt käk inatt igen och äter upp mig.

DL 1
12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian (nr1)
20:35 Koppen röstar på Snurrfian (nr1)
20:56 cirkus röstar på blacksmithfarm
20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:32 Habina (nr1) röstar på Koppen
21:47 Snurrfian (nr1) röstar på Koppen
21:47 Artline röstar på Habina (nr1)
21:54 Gabby_Ossi röstar på Habina (nr1)

21:55 LindgrenV röstar på Koppen (inte medräknad i resultatet)
22:01 quarter4ever röstar på Habina (nr1) (för sen)

DL 2
14:00 FiaM röstar på quarter4ever
16:49 cirkus röstar på Lobelia
18:20 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:10 LindgrenV röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:47 Snurrfian (no2) röstar på quarter4ever
21:57 quarter4ever röstar på LindgrenV
21:57 Klara röstar på Gabby_Ossi

21:59 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever (räknas inte)
22:00 Lobelia röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till Gabby_Ossi (räknas inte)

Här struntar jag i att markera röster som inte har räknats. Tycker att tanken räknas ;)

Artline/snurris röstar Habina (nr1) - quarter4ever
Blacksmithfarm röstar Snurrfian (nr1) - quarter4ever
cirkus röstar Blacksmithfarm - Lobelia
FiaM röstar Koppen - quarter4ever
Gabby_Ossi röstar Habina (nr1) - quarter4ever
Klara röstar Blacksmithfarm - Gabby_Ossi
Koppen/Habina röstar Snurrfian (nr1) - missar
LindgrenV röstar Koppen - quarter4ever
Lobelia röstar Gabby_Ossi - quarter4ever
Mirtai röstar Habina (nr1) - Gabby_Ossi

Funderingar utifrån detta:
cirkus och Klara är de enda som har röstat på "okända". Båda av dem röstade på mig dag ett så helt felfria är de ju inte (;):p)
Resten har gröna plumpar en eller båda dagar.

Snurrfian (nr2), Gabby och Lobelia sticker ut i dagens lynch då de la sena röster på goda Q.
Lobelia har här ett plus iom att Gabbys roll är okänd, samtidigt så är jag ju misstänksam mot just Gabby eftersom hon la en sen röst på Q. Frågan är om de är ulvar tillsammans och satsade på alibi dag 1?
Snurrfian 2 har jag inte hunnit bilda mig någon uppfattning om än. Men hon ligger iom dagens röst på bevakalistan. Tillsammans med Gabby och Lobelia.

Intressant att Q lägger sin röst på LindgrenV när hon själv redan har så många röster. Kan hon ha räknat ut något? Har brevbärarens första paket nått fram och använts?

Edward af Sillén – Kan det mesta om melodifestivalen och alla bidrag som någonsin medverkat. Han skulle troligen även kunna sjunga de flesta i sömnen. Han vågar inte erkänna det men hans favorit genom alla tiden är ”Djingis Khan”. Edward vill att alla ska ha kul under tävlingen och delar därför ut paket varje varje (dag)DL och kan göra det hela leken, men bara en gång till varje spelare. I hans säck finns en sia, en extra röst, en förtrollning (som mottagaren kan kasta på någon och därmed tvinga henom att rösta som avsändaren vill), beskydd mot en ulvattack, en förhäxning, en spionrad. Edward delar ut paketen i vilken ordning hen vill men bara en gång. (brevbärare)

@Paddington @bollen__
Paket som Skickas DagDL1 - får mottagaren det direkt och kan använda det NattDL1? (vet att det disskuterats i ngn tidigare lek, minns inte vad som gällde då, men tänker att det inte självklart är samma :))

Uppdatering

Efter några intensiva dagar med förhandlingar, omröstningar, intensiv mediabevakning och en hel del festande tyckte nog de flesta att det var skönt med en vilodag...

Några andra var betydligt mer missnöjda

DagDL 22.00
NattDL 9.30
(var för svårt att komma upp till 9 :p )

Haha! Jag visste väl att ulvarna skulle bli skrämda och inte våga käka mig!

Eller så har vi en skicklig ängel. ;)

Härligt, vi behövde lite medgång :bump:

Om jg tänker rätt finns det 3 möjliga scenarior:

1. Ängeln skyddade
2. Ulvarna försökte äta den välsignade
3. Ett beskydd har delats ut och använts på rätt sätt

Finns det fler möjligheter som jag missat?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 076
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 039
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 177
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 733
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka