Eurovision Song Contest 2017 - FINAL

@voltis
Förlåt, det stod att han hatade Eurovision! Inte hatar! Han framstår dock som extrempretentiös i artikeln.
 
Jag hade fler favoriter än någonsin tror jag, så blev underhållen jag :D

Håller med, tyckte det inte riktigt fanns en stark favorit, med en hög med underhållande låtar som alla kunde vunnit. Älskade Moldavien, (summer party sång!), Vitryssland, snubben som sjöng duett med sig själv, italien, och Sverige gjorde ett helt OK jobb också.

Första gången jag såg Robin, och UK kommentator Graham Norton sammanfattade det fint "This is such a slick production. They've thrown everything at it.. This will do well, I'm sure" och efter: "That is Sweden. They know what they are doing. They can put these things together".
Vi är erkända ESC proffs - och jag är lite stolt over det! :)

UK var själv väldigt glada med sitt resultat - det är inte ofta de får poäng! :)
 
Nu har resultatet marinerats lite. Jag tycker visserligen att låter rätt fin och med tanke på att den fick flest röster av både jury och publik så var det väl rätt vinnare. Men jag tycker hand kommentar vid prisutdelning var trist. Eurovision handlar ju ändå mycket om fyrverkerier, fest och en gnutta politik.

Plus att jag överlag har svårt för människor som anser att finkultur är bättre än mainstreamkultur.
 
Inte läst ngt om honom innan faktiskt, och ev hälsoproblem har jag hört lite lätt om bara i dagarna.
Trist om han sasådär faktsisk :(
Men brukqr försöka att separera person o låt.

Jag hade fler favoriter än någonsin tror jag, så blev underhållen jag :D
Vad jag inte gillade var hans manér. Jag fattade inte varför man skulle associera till en psykiskt skör människa där på scenen. Min morgontidningskrönikör skrev att han delade folket i ESC-cirkusen, själv hörde hon till dem som såg hans utspel som hittepå. För sekunden efter att musiken var slut så uppförde han sig precls som vemsomhelst.

Dessutom tyckte jag att låten var helt ointressant. Den var ju knappt en låt.
 
Håller med, tyckte det inte riktigt fanns en stark favorit, med en hög med underhållande låtar som alla kunde vunnit. Älskade Moldavien, (summer party sång!), Vitryssland, snubben som sjöng duett med sig själv, italien, och Sverige gjorde ett helt OK jobb också.

Första gången jag såg Robin, och UK kommentator Graham Norton sammanfattade det fint "This is such a slick production. They've thrown everything at it.. This will do well, I'm sure" och efter: "That is Sweden. They know what they are doing. They can put these things together".
Vi är erkända ESC proffs - och jag är lite stolt over det! :)

UK var själv väldigt glada med sitt resultat - det är inte ofta de får poäng! :)
Produktionen i år gjordes ju delvis av svenskar. Om jag inte hörde fel så var Christer Björkman producent för hela esc.
 
Nä, för min del var vinnaren ett riktigt sömnpiller. Åh andra sidan känner jag personligen att ingen låt stack ut, vi hade 1-10 gradig skala hemma, ingen fick över 4 poäng ;) så Portugals låt var lika illa som vinnare som vilken som helst. För min del känns låten passande som ledmotiv i någon 30-tals kärleksfilm från Disney, inte som vinnare Eurovision. Jag kommer liksom Niphredil troligen sluta kolla till nästa år, jag har nog vuxit ifrån det här känner jag :angel: Men ja ja, kul för Portugal att de vann för första gången, jag funderar bara varför man är med alls om man hatar Eurovision??
 
Men ja ja, kul för Portugal att de vann för första gången, jag funderar bara varför man är med alls om man hatar Eurovision??

Det tänker jag också plus att han är så sjuk att det var tveksamt om han skulle kunna delta :confused: hans syster genomför repetitionerna, han klarade bara av att vara några få dagar i Kiev för att stressen runt ESC kunde vara för påfrestande, han var tvungen att ha sitt läkarteam närvarande hela tiden osv. Låter ju som att han riskerade sitt liv för något som han hatar? Sen brukar det ju inte sluta när man vunnit ESC heller utan det ska vara presskonferens, intervjuer och uppträdanden lång tid efter. Hur ska han fixa/orka det?

Såg intervjun med Salvador direkt efteråt och han sa att det är ju toppen att vinna Eurovision men om en månad kommer allt det här vara glömt för det är så världen fungerar, man kommer fortsätta producera musik och det är det enda som spelar någon roll. Sen att Lissabon förmodligen inte skulle bry sig så mycket om den här vinsten för nåt lag där har nyligen vunnit ett mästerskap som det troligen skulle vara mer fokus på.
 
Vad jag främst slås av är alla sura miner efter segern. Har nu läst kommentrer på flera facebooksidor och forum, och att det kan röra upp så mkt känslor!
Hjälp, det är ju bara en rolig musiktävling, musik som är näst intill omöjligt att tävla i.
Allas favoriter kan inte vinna, så är det ju bara. Musik kan låta så himla olika och gestaltas av så himla många olika sorters människor. Det kommer aldrig komma en vinnare ALLA älskar!
Portugal fick ju dock högst poäng av både jury och tittare, så någonting måste låten ju ha haft?
Att ta detta underhållningsprogram på så bodigt allvar förvånar mig varje år! Jag ÄLSKAR eurovision, sett allla program sen jag var 3 år gammal. Men aldrig att jag blivit ARG när mina favoriter inte vunnit, lite besviken en stund kanske, men efter ett tag har man nästan glömt tävingen och sedan börjar man se fram emot nästa.
Jag älskar allt runtomkring, mixen av artister och stilar, låtar att sjunga med til, låtar att skratta åt, låtar att förfäras av.... men i slutändan vinner en låt med mest röster, det är bara att gratulera och gå vidare :D
Jag blir (lite) arg för att en snubbe som dissar tävlingen och alla sina motståndare vann, faktiskt. För att han pratar om att det måste vara käääänslor i musiken men uppenbarligen glömmer att lycka och att vara glad också är känslor.
Majoriteten röstade ju på någon annan än honom (han fick ju inte 50+ % av rösterna) och han valde att gå upp på scenen och säga att deras smak är "fel". Klart man blir lite arg. :p

Men folk blir förstås alltid upprörda om deras favorit inte vinner, för vi är ju "investerade" i detta. Tycker inte att det är konstigt, det gäller alla tävlingar vi följer från TV-sofforna eller i verkligheten och utan den känslan så skulle nästan ingen rösta och engagera sig. Besvikelsen och ilskan brukar inte hålla i sig länge dock.
Fast jag tror att det kommer märkas mer i år än vanligt...

Precis som Robin då som sjunger att han inte kan fortsätta leva för att tjejen är så jävla snygg :meh:
Jag gillar ju inte hans låt heller ;)
Men han går iaf inte runt och babblar om hur viktigt budskap är.
 
Vad jag främst slås av är alla sura miner efter segern. Har nu läst kommentrer på flera facebooksidor och forum, och att det kan röra upp så mkt känslor!
Hjälp, det är ju bara en rolig musiktävling, musik som är näst intill omöjligt att tävla i.

Första gången jag ESC-RASADE - och grät förtvivlat och länge av ilska för att fel låt vunnit - var 1977. Tycker det är synd att bryta en fin tradition. :D (detta år grät jag dock inte av ilska, bara beklagade mig i största allmänhet)
 
Uppdatera en gammal tant som missat alla nyheter - vad är det för fel på portugisen?

Jag såg att han hade udda uppträdande och att han verkade ha hittat kostymen på vinden... men är han alltså sjuk? Fysiskt, psykiskt?
 
Uppdatera en gammal tant som missat alla nyheter - vad är det för fel på portugisen?

Jag såg att han hade udda uppträdande och att han verkade ha hittat kostymen på vinden... men är han alltså sjuk? Fysiskt, psykiskt?

Han har ett allvarligt hjärtfel. Har bland annat opererats för bråck. Fick inte lov att komma till Kiev förrän ett par dagar före så hans syster uppträdde på repetitionerna.
 
jag funderar bara varför man är med alls om man hatar Eurovision??
Jamen eller hur. Han har också varit med i Idol (hans partner anmälde honom) så för att avsky tävlingar och TV är han ju jävligt aktiv i just såna kan jag ju tycka.
 
Jag har nynnat på Österrikes låt hela dagen, och dottern med - efter att hon smält att Robin inte vann ;)
Jag gillar ju eg allt vinnaren Salvador ratade : poppigt och glatt ;) Samtidigt som jag kan förstå hans tanke!
Jag tror inte nästa år består av idel långhåriga, lågmälda balladkillar. Det kommer vara samma härliga mix av låtar :)
Men kanske fler på inhemskt språk? Vore kul!
 
Första gången jag ESC-RASADE - och grät förtvivlat och länge av ilska för att fel låt vunnit - var 1977. Tycker det är synd att bryta en fin tradition. :D (detta år grät jag dock inte av ilska, bara beklagade mig i största allmänhet)
Hahaha!!! Nu var jag ju tvungen att Googla och du store tid, det var ju året då vi skickade Forbes till England med den förfärliga "Beatles"!!! Och kom SIST, med bara 2 poäng (från Tyskland). Det var väl inte den du hejade på, väl...?
 
Nej, så dålig smak har jag inte! :D Men det var inte Sverige och Forbes, inte ens något nordiskt land utan något annat bidrag som jag inte minns säkert nu men tyckte då bara att det var SÅ bäst. Det kom liksom som en chock och enorm besvikelse att övriga Europa skulle kunna ha någon annan uppfattning.

Tyvärr har mitt vuxna jag inte lika lätt att peka ut vilket bidrag som skulle ha varit så överlägset som rättmätig segrare, men jag har för mig att det var en grupp och jag tror inte att jag uppskattade några ballader alls vid 6-7 års ålder. När jag sökt igenom bidragen tror jag dock att det KAN ha varit Tysklands Silver Convention och den klämmiga låten "Telegram" som fångade mig så. :love: :rofl:

 

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 248
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 525
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 977
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 846
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Kattbilder #9
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp