Eurovision Song Contest 2017 - FINAL

Åh! Rybak gör den väldigt fint! Nu hör man att det är en bra låt :) Störde mig nog lite på portugisens sätt att sjunga den. Kändes tillgjort och överdrivet. Fick inget grepp om låten då. Men nu så.
 
Läste just att moonaren Vitalii Sediuk just nu hålls av ukrainska myndigheter i 72 timmar innan han ska stå till svars för sitt tilltag och riskerar fängelse i upp till 5 år och böter. Känns kanske som ett lite dyrt pris att betala för några sekunders uppmärksamhet/provokation (iofs var det väl 200 miljoner människor som såg hans bleka rumpa vicka i direktsändning, men ändå...) :meh:
 
Läste just att moonaren Vitalii Sediuk just nu hålls av ukrainska myndigheter i 72 timmar innan han ska stå till svars för sitt tilltag och riskerar fängelse i upp till 5 år och böter. Känns kanske som ett lite dyrt pris att betala för några sekunders uppmärksamhet/provokation (iofs var det väl 200 miljoner människor som såg hans bleka rumpa vicka i direktsändning, men ändå...) :meh:
5 år för att han moonade i några sek :eek:, jisses
 
Jag gillar Portugals låt, men håller verkligen med er om att han tar sig själv på alldeles för stort allvar. Varför ställa upp i Eurovision om man inte ens gillar det? och hans uttalande när han vann var inte särskilt sympatiskt gentemot hans medtävlande. Show och spektakel är en del av Eurovision och det är hela charmen med tävlingen - att det finns utrymme för all sorts musik och spex.

Hans inställning gör att låten inte alls känns lika fin att lyssna på längre, vilket är synd.
 
Jag älskar Portugals låt!! Jag hade hoppats på italien för ett värre balladträsk än o år vill jag helst slippa nästa år. Och så gör Italiens låt mig glad! Men Portugals låt är så fin :-) Jag satt med ett fånleende när Salvador och Luisa sjöng den tillsammans efter vinsten. Såå fint!!

Men som sagt, Italien borde vunnit även om jag blev glad att Portugal vann :-)
 
Det fanns faktiskt några riktigt bra låtar i ESC 2017. Jag lyssnade precis på Ungerns låt igen och den var riktigt stark, även Norge borde fått en bättre placering, hade jag fått välja så hade jag skickat ner Rumäniens joddelfiasko samt Italiens gorilla och skickat upp Norge och Ungern.
Moldavien var ju helt ok, men knappast bättre än Ungern.
 
Det fanns faktiskt några riktigt bra låtar i ESC 2017. Jag lyssnade precis på Ungerns låt igen och den var riktigt stark, även Norge borde fått en bättre placering, hade jag fått välja så hade jag skickat ner Rumäniens joddelfiasko samt Italiens gorilla och skickat upp Norge och Ungern.
Moldavien var ju helt ok, men knappast bättre än Ungern.
Jag gillar faktiskt Australien, men i videon, inte live.
 
Har kollat på musikvideon, WOW! Vilken otrolig röst och härlig melodi, text och mening med låten. Gillar den skarpt! Fast han var ju jätteduktig även live, hans röst stod ut redan från start.
Nja jag gillade verkligen låten i videoformat, men tyckte inte den var lika stark live, han kändes lite stel där?
Men otroligt charmig kille och svenskarna gav honom många poäng :D
 
Nja jag gillade verkligen låten i videoformat, men tyckte inte den var lika stark live, han kändes lite stel där?
Men otroligt charmig kille och svenskarna gav honom många poäng :D
Det är nog för att dom står så nära publiken, svårt att höra vad man sjunger då kanske?
Har precis lyssnat på Ungerns musikvideo, riktigt bra! Men tycker den kändes lika bra live faktiskt
Vackert språk! Undrar vad han sjunger om?

Oavsett vad han sjunger så känner jag vad han vill förmedla. Sån otroligt stark känsla!
Ångrar att jag inte röstade på den här låten nu i efterhand.
 
Senast ändrad:
En annan fin coverversion av min favoritlåt från årets final:


(kan vi härigenom anse det bevisat att den hör till "god" och "fin" musik, och inte det där föraktade snabbmatsskräpet?)
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 252
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 526
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 978
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 847
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp