Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del 106

Gav du den en kött-/blodfärg? :angel:

😂 inte direkt ... men det ar sa fult nar vita "stran" borjar sticka ut genom vikrningens morkbla ... sa nu ar stuffingen bla (och gul och rosa) :p

Grannens katt har precis lärt sig jaga fåglar. Så han bor under mitt fågelbord och har tagit två fåglar idag. Den sista försökte jag rädda, men fick istället avliva. :cautious: nu har han precis ätit upp fågel nummer två och sitter och hänger under fågelbordet. Jag får väl iofs vara glad över att han faktiskt har lärt sig att kycklingarna inte är lovliga. Men jag har svårt att se att jag ska kunna lära honom att ge fan i småfåglarna.

passa pa den med vattenslangen i hogsta hugg. Det brukar hjalpa med en (rejal!) dusch varje gang den gar in under fagel bordet.

Har ar det tidig morgon igen. I natt har jag sovit bra sa det ska nog ga bra att kora runt 8onde klassare till olika stallen for sammhalls tjanst i dag. Sedan vantar en god middag med ett stort (STORT!) glas vin. :cautious::p
 
😂 inte direkt ... men det ar sa fult nar vita "stran" borjar sticka ut genom vikrningens morkbla ... sa nu ar stuffingen bla (och gul och rosa) :p



passa pa den med vattenslangen i hogsta hugg. Det brukar hjalpa med en (rejal!) dusch varje gang den gar in under fagel bordet.

Har ar det tidig morgon igen. I natt har jag sovit bra sa det ska nog ga bra att kora runt 8onde klassare till olika stallen for sammhalls tjanst i dag. Sedan vantar en god middag med ett stort (STORT!) glas vin. :cautious::p
Hm, jag får kanske prova det. Känns dock som jag är lite sent ute då han redan har lärt sig vad "belöningen" är. :crazy:
 
Jag är besviken. Madrassöverdraget som en tvättfirma dränkte in med parfymerat tvättmedel, har inte kunnat återställas. Den luktar fortfarande för mycket.

Jag fattar verkligen inte hur man kan göra så när man tvättar yrkesmässigt åt folk. Då bör man ha kunskap om allergier och överkänslighet.
 
Landat hemma igen och fått på mig vardagskläder, begravning är jobbigt, ännu värre när barnbarnet till den som begravdes var helt knäckt och bara grät och grät. :cry: Hen åkte hem från minnesstunden för hen orkade inte vara bland alla människor. :heart Annars var det en fin och ljus begravning och fina samtal efteråt. Nu ska jag försöka se över min första kladd till uppsats och lämna in till handledaren, han har nog inte så höga förväntningar än eftersom vi började i måndags. ;) Men en koll på att vi är igång!
 
Firar med dubbelcheese på McDonalds för att jag överlevde den ytterst traumatiska upplevelsen att gå till frisören.

Blev dock naturliga nyanser som är lika min egen naturliga färg. :)
 

Bifogade filer

  • 93A59CE4-98A0-4AA9-B774-88C1C420F09B.jpeg
    93A59CE4-98A0-4AA9-B774-88C1C420F09B.jpeg
    418,8 KB · Visningar: 91
Firar med dubbelcheese på McDonalds för att jag överlevde den ytterst traumatiska upplevelsen att gå till frisören.

Blev dock naturliga nyanser som är lika min egen naturliga färg. :)

Snyggt!!!
Ps. Är du hos ”min” frisör? :cautious: Ser väldigt bekant ut! 😅
Skeppargatan, Östermalm?
 
Ja men verksamheten har ett specifikt namn då denna inte är vinstgivande utan enbart för aktiviteter. Det stör mig något enormt att jag inte kommer på vad det heter för det står på dörren. Kommunen hyr en hel fastighet och där bedrivs 1 cafe samt en trädgårdsverksamhet.

Ja ja jag får gå över när jag slutat och läsa på skylten så jag kan släppa det :D
socialt företag?
 
Sitter på jobbet och larmet har varit i gång tre gånger med i 10 minuters intervaller. Tjuvlarm som låter så högt att det känns som trumhinnorna ska spricka och det bara dånar och slår i öronen.
Huvudvärk till tusen, men måste härda ut en halvtimme till. Hoppas larmet slutar någon gång.
 
Nu släcker jag ned datorn och tar helg.

Ska bara lassa ut all skit i blen som jag ksa ha med hem för jag tänkte jobba lite med mailen hemma i lugn och ro.
 
Slutat för veckan! Ska köpa en ny regn- och vindjacka och surfade de sista par timmarna efter någon jacka på nätet. Och wtf, är nästan allt online nu för tiden? Jag behöver få PROVA jackan först, det känns så onödigt att skicka efter en och sedan kanske skicka tillbaka den då den inte passade.
Inte så klimatvänligt tänker jag.
Eller är det bättre att transportera alla varor till ett ställe och sedan skicka ut till kunderna? 🤔
 
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för mina åsikter. Jag ska undvika att yppa dem igen.
Men nej det behöver du inte be om ursäkt för! Folk har väl olika åsikter och smak helt enkelt :)

——

Denna dag har gått i ett för att hinna med så mycket som möjligt innan helgen. Utöver jobb var jag förbi närmaste affären och köpte lite mjölk och småsaker som tagit slut och sen hämtade jag ut ett paket som visade sig ligga på ett helt annat ställe så där kliade sig de i huvudet pga att numret inte stämde och så var det inte ens rätt plats :cool:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 147
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
480
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 350
Senast: Snubbelfot
·
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp