Vad gör vi del 106

Städar. Inbokad på jobb ikväll, ett pyttepass på 4,5 timme. Synd att det inte var imorgon istället så jag kunde fått kval övertid :D
 
Överväger om jag klarar mig på en proteinpudding, te och macka med ost till lunch. Jag vill verkligen inte gå ut i ösregnet... :cautious:

Får inte ett skit gjort på jobbet. Hjärnan vill verkligen inte vara med.
 
Har hittat ett hus som vore perfekt för oss. Lagom stort, fint renoverat, nya fönster, lagom trädgård, billigt i drift, nära centralorten och närmare jobbet. Dessutom billigt i inköp. Skulle somna våra månadskostnader med nästan 4000 + minskade bränslekostnader.

Men får vi något lån?
Nej. Ingen av oss har fast jobb så det blir inget vettigt lån här inte.
 
Vart tvungen att googla Zaras nya kollektion och insåg rätt snabbt att Nope. Det där är aldrig något jag kommer köpa.

/Diabetikern som lever i arbetskläder eller hästkläder


Ok korrekta beskrivningen på kommunens aktivitetscenter? Just för människor med olika sociala/funktionshinder? Samhall är det inte. HJälp

Jäkla fredag och strula med min hjärna
 
Vart tvungen att googla Zaras nya kollektion och insåg rätt snabbt att Nope. Det där är aldrig något jag kommer köpa.

/Diabetikern som lever i arbetskläder eller hästkläder


Ok korrekta beskrivningen på kommunens aktivitetscenter? Just för människor med olika sociala/funktionshinder? Samhall är det inte. HJälp

Jäkla fredag och strula med min hjärna
Daglig verksamhet?
 
Ligger och slöar medan mamma som är på besök slumrar bredvid. Ska jobba natthelg och blir alltid oföretagsam när jag ska ut och har 36 timmar elände framför mig. Typiskt nog kom solen fram precis och jag borde vara ute och röja istället, men vet att jag kommer vara halvdöd om några timmar på jobbet. :cautious:
 
Grannens katt har precis lärt sig jaga fåglar. Så han bor under mitt fågelbord och har tagit två fåglar idag. Den sista försökte jag rädda, men fick istället avliva. :cautious: nu har han precis ätit upp fågel nummer två och sitter och hänger under fågelbordet. Jag får väl iofs vara glad över att han faktiskt har lärt sig att kycklingarna inte är lovliga. Men jag har svårt att se att jag ska kunna lära honom att ge fan i småfåglarna.
 
Städat klart för idag. Ansade mina pelargoner lite också. Ska se om jag lyckas med en stickling :)
Nu stallet. Hoppas att hästarna är tillräckligt torra för att kunna klippas.
 
Sitter på skolan och skriver, efter ett samtal med en medstudent inser jag att jag gjort att för komplext.
Måste skriva om allt jag skrev inatt..
 
Har hittat ett hus som vore perfekt för oss. Lagom stort, fint renoverat, nya fönster, lagom trädgård, billigt i drift, nära centralorten och närmare jobbet. Dessutom billigt i inköp. Skulle somna våra månadskostnader med nästan 4000 + minskade bränslekostnader.

Men får vi något lån?
Nej. Ingen av oss har fast jobb så det blir inget vettigt lån här inte.

Känner flera som inte haft fast jobb och de beviljades lån ändå. Bankerna börjar rucka på det där när fler och fler jobbar med andra anställningsformer. Däremot kan banken kräva att du visar en viss inkomst typ stärkt med lönespecar eller förra årets skattebesked tex. Plus att de såklart vill se att ni har en kontantinsats. Ju mer ni kan lägga in desto mer sugna brukar de bli på att låna ut. Ring runt och kolla med lite olika banker är mitt tips! :) Om en bank nekar är det ändå inte omöjligt att ngn annan nappar!
 
Känner flera som inte haft fast jobb och de beviljades lån ändå. Bankerna börjar rucka på det där när fler och fler jobbar med andra anställningsformer. Däremot kan banken kräva att du visar en viss inkomst typ stärkt med lönespecar eller förra årets skattebesked tex. Plus att de såklart vill se att ni har en kontantinsats. Ju mer ni kan lägga in desto mer sugna brukar de bli på att låna ut. Ring runt och kolla med lite olika banker är mitt tips! :) Om en bank nekar är det ändå inte omöjligt att ngn annan nappar!

Har redan pratat med fyra banker, alla säger blankt nej.
 
När exet och jag sökte lån för husköp blev det blankt nej pga hans betalningsanmärkning. Jag fick däremot låna om jag inte angav att vi var sambo.
 
När exet och jag sökte lån för husköp blev det blankt nej pga hans betalningsanmärkning. Jag fick däremot låna om jag inte angav att vi var sambo.

Det är ju också lite konstigt. Även om det finns en anmärkning borde det ju i stort vara bättre om det är två som söker. Tänker jag i alla fall. Men jag är ingen bank så vad vet jag...
 
Det är ju också lite konstigt. Även om det finns en anmärkning borde det ju i stort vara bättre om det är två som söker. Tänker jag i alla fall. Men jag är ingen bank så vad vet jag...
Som sambo kräver banken att du ska kunna försörja din partner, som singel finns inte det kravet.
 
Daglig verksamhet?

Ja men verksamheten har ett specifikt namn då denna inte är vinstgivande utan enbart för aktiviteter. Det stör mig något enormt att jag inte kommer på vad det heter för det står på dörren. Kommunen hyr en hel fastighet och där bedrivs 1 cafe samt en trädgårdsverksamhet.

Ja ja jag får gå över när jag slutat och läsa på skylten så jag kan släppa det :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 093
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
479
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 347
Senast: Snubbelfot
·
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
842
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp