Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb men fy jäsiken vad jag vill ha semester!! (2v kvar)

Ska ringa hovslagaren, tele 2, boka tid för besiktning av bilen. boka tid för service av samma bil, boka tid för genomgång av nya bilen sen jag körde över en grävling på midsommarafton, .ringa veterinären kolla vart receptet på maskmedel tog vägen. Möta sambon vid banken vid halv 12 för att hämta insulinet som jag glömde hemma.
Ringa annan veterinären/kliniken för nytt intyg för Torsten, Ringa Agria och bestrida
Ringa nästa försäkringsbolag för att ändra om i försäkringar gällande mig själv om att de inte ska sluta gälla

Tja och nånstans ska jag klämma in vanligt jobb också

Tuff måndag
Besiktning av bilen! Herregud, jag har till sista juni på mig… kom jag på nu. Måste nog boka…
 
Jag älskar värmen men syrefattig luft får jag panik av!
Tog mig runt min joggingrunda men skönt var det inte.
Nu sen frukost.
Lön in på kontot.
Räkningar dragna.
248710D0-3923-4528-899C-E7288442D31C.jpeg
 
Jag älskar värmen men syrefattig luft får jag panik av!

Syrefattig luft??

Ökad temperatur ger inte speciellt mycket mindre syre i luften. Skiljer ca 2% från 15-25°, så det ger inte syrefattig luft på så vis att man lider syrebrist.
Däremot kan ju värmen i sig -speciellt vid torr luft- göra att det känns så. Speciellt vid ansträngning
 
Syrefattig luft??

Ökad temperatur ger inte speciellt mycket mindre syre i luften. Skiljer ca 2% från 15-25°, så det ger inte syrefattig luft på så vis att man lider syrebrist.
Däremot kan ju värmen i sig -speciellt vid torr luft- göra att det känns så. Speciellt vid ansträngning
Det är kvavt. Kvavt kan det vara även om det inte är särskilt varmt.
 
Min sista semestervecka startar i dag. Tre veckor går fort! Saknar verkligen att jobba, men semester har varit skönt. Jag måste erkänna det.

Extra jobbigt är det att läkaren jag skriver för är på plats denna veckan och är den enda som inte TIKar sina anteckningar så jag antar att trots att varken han eller jag vill och att vi båda drar ut på det så kommer de passa på att lära honom TIK (Taligenkänning= talar in sina anteckningar direkt i datorn istället för som nu i ett diktat som sekreteraren, i detta fallet jag, skriver) nu när inte jag är där och skriver så tangenterna glöder så att de inte riktigt ser behovet på samma vis eftersom jag skriver dem så fort ändå. Fasen också! Ingen av oss vill, han skulle ha börjat redan precis som de andra, men han har dragit ut på det pga randning och semester osv... Får jag skrika ut min frustration?????????????????
 
Fick svar på mitt meddelande till VC på 1177 av läkaren att det låter som mjälleksem/seborroisk eksem och hon har skrivit ut Fungoralschampo och Daktacort att behandla med samt bokat in tid för mig, som jag ska boka av om jag har blivit bättre av behandlingen. Nu längtar jag efter att behandla och bli bättre :D

Nu är jag visserligen syn- och hörselskadad och skriver det, vilket gör att ringa är svårt eftersom jag inte vet vem jag får i luren, alla man pratar med är inte bra på att prata med hörselskadade, för att inte tala om att sjukvårdens telefonsystem med tryck här och här och här suger för den som inte ser och hör normalt, men att kunna svara så här borde vara något alla VC kan göra. Så tummen upp för min VC!
 
Hemma från Roslagen. Sillunch på bryggan med havsvågor. Sedan grillning på kvällen på bryggan extremt Pripps Blå. Pust, gassande sol dock och nu har jag en miljon myggbett. Jag är definitivt en av de som är haute cuisine för myggor.

@hastflicka efter att ha suttit och kollat på varenda finalmatch så orkade jag inte igår och naturligtvis var det då de vann! Så jäkla sunkigt. Kollar dock på HL och intervjuer. Så glad för Landeskog, han om någon förtjänar det verkligen. Fick en liten klump i halsen när han lämnade över bucklan till Erik Johnson. De har slitit i 11 år tillsammans och gav aldrig upp. Även under åren när Avs var i särklass det sämsta laget i NHL.
 
Hrm... Vi har 3 år i rad (förmodligen längre också men de fakturorna orkar jag inte leta efter) haft sotning i oktober/november, så också 2021. Den 26 november var de här och sotade. Nu - efter ny upphandling - är det ett nytt företag som tar över och jag fick precis brev att de kommer den 22/7 och sotar samt gör brandskyddskontroll. Ska man vara "gnällig" och ifrågasätta detta, eller ska man vara snäll och låta det vara? Känns ju rätt märkligt att få sotat efter 8 månader när det brukar vara 12....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 639
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 678
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 500
Svar
2 006
· Visningar
69 940

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp