Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hrm... Vi har 3 år i rad (förmodligen längre också men de fakturorna orkar jag inte leta efter) haft sotning i oktober/november, så också 2021. Den 26 november var de här och sotade. Nu - efter ny upphandling - är det ett nytt företag som tar över och jag fick precis brev att de kommer den 22/7 och sotar samt gör brandskyddskontroll. Ska man vara "gnällig" och ifrågasätta detta, eller ska man vara snäll och låta det vara? Känns ju rätt märkligt att få sotat efter 8 månader när det brukar vara 12....
Flytta tiden...
 
Hrm... Vi har 3 år i rad (förmodligen längre också men de fakturorna orkar jag inte leta efter) haft sotning i oktober/november, så också 2021. Den 26 november var de här och sotade. Nu - efter ny upphandling - är det ett nytt företag som tar över och jag fick precis brev att de kommer den 22/7 och sotar samt gör brandskyddskontroll. Ska man vara "gnällig" och ifrågasätta detta, eller ska man vara snäll och låta det vara? Känns ju rätt märkligt att få sotat efter 8 månader när det brukar vara 12....
Låt det vara. De har nog planerat in så att det passar bäst för dem. Alla kan inte få exakt när de alltid fått om de har många då.
 
Så du hade inte alls reagerat om du helt plötsligt hade fått den årliga kostnaden för sotning 4 månader tidigare än normalt, så det nästan blir 2 gånger/år istället för en gång?
Inte om det hade varit så att det är ett nytt företag och det fortfarande ska sotas en gång om året och nästa sotning kommer vara om ett år.
 
Hrm... Vi har 3 år i rad (förmodligen längre också men de fakturorna orkar jag inte leta efter) haft sotning i oktober/november, så också 2021. Den 26 november var de här och sotade. Nu - efter ny upphandling - är det ett nytt företag som tar över och jag fick precis brev att de kommer den 22/7 och sotar samt gör brandskyddskontroll. Ska man vara "gnällig" och ifrågasätta detta, eller ska man vara snäll och låta det vara? Känns ju rätt märkligt att få sotat efter 8 månader när det brukar vara 12....
Jag hade sagt nej tack
 
Har ni ett valv i huset? :eek: Vad finns det där? Vin?:D
Koden kanske är nån kungs födelsedag eller dödsdag 💡

Oh ja! Vi har även ett skyddsrum utifall ryssen kommer!

Uppdatering ang kassaskåpet:

592EEA7E-195E-4A46-A3C0-2C878FBDDE32.jpeg
 
Hunnit med boka besiktning av bil, boka tid för service, bokat tid för kontroll av nya bilen, pratat med vetrinär om maskmedel, pratat med hovis, ringt till kortställaren och fått ny faktura.
Har ovanpå det fått jobb gjort så satan i gatan vad jag är bra! I´m on fire! Känns ju så då det är fruktansvärt varmt i luften idag .

Härligt!
 
Jag var till rastgården med hundarna. Som tur är så har vi en rastgård i närheten som är nästan helt i skugga större delen av dagen. Ändå blev jag så varm att jag behövde ta ett kort bad i badkaret efteråt. Nu har jag ätit lunch, beståendes av dagens tredje eller fjärde glass och en flapjack...

Alltså. Jag gillar sommar. Men när det blir över 25 grader varmt och jag inte har möjlighet att svalka mig ordentligt så blir det lite väl jobbigt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 441
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 663
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 480
Svar
2 006
· Visningar
69 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp