Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Speciellt om man bara dricker rent vatten utan lite salt tex.
Ja och vad jag har förstått är det inte ovanligt att man dricker lite mycket trots att man tror att man inte gör det. Tillhör normalsituationen i dag att alltid ha tillgång till en vattenflaska nästan. Efter min operation fick jag veta att jag ska dricka 1,5-2 liter om dagen normalt. Kanske gäller alla, så det var därför jag reagerade på 5 liter, det slår ur vätskebalansen åt andra hållet.
 
Var och hälsade på islänningen idag, roligt att se honom även om jag inte är helt nöjd med utvecklingen. Han var finare för några månader sedan... men det är inte min häst längre så kan ju inte direkt göra något heller. Trevligt att tölta lite längre sträckor på en häst med bra tölt iaf, ser fram emot att komma tillbaka dit med storhästen. Ökad tölt och flygande pass på henne är en speciell upplevelse, på ett bra sätt.
 
Ja och vad jag har förstått är det inte ovanligt att man dricker lite mycket trots att man tror att man inte gör det. Tillhör normalsituationen i dag att alltid ha tillgång till en vattenflaska nästan. Efter min operation fick jag veta att jag ska dricka 1,5-2 liter om dagen normalt. Kanske gäller alla, så det var därför jag reagerade på 5 liter, det slår ur vätskebalansen åt andra hållet.
Det är väl det normala man ska dricka. Sedan öka vid hård träning. 5 liter låter väldigt mycket tycker jag. Vi får heller inte glömma att vätska även finns i maten.
 
Nu har jag varit ute och pratat med grannarna har pa campingen. Var granne pa ena sidar ar en mycket trevlig kvinna som jobbat med Polisens K9 team bade i South Carolina och har i Florida.
FANTASTISKT med nagon som forstar nar jag ber dem att inte ta ut sina sma shelties losa om jag ar ute. Mina juveler gillar INTE hundar som kommer for nara vare sig de ar glada eller inte. De har ett klart onskemal av "individual space".
 
Samlar kraft för dagen.

Tittade till bygdegården igår kväll. Upptäckte att föreningen som hyrde senast lämnat all disk, lämnat kaffetermosar med kaffe i och ställt ett gäng ostmackor i kylskåpet. De var ganska äckliga vid detta laget.

Fyllde diskmaskinen men det finns fler saker att göra. Igår hade jag varit på dialys så orken fanns inte att ställa allt i ordning så jag ska dit idag igen. De kommer att få betala för mitt jobb

Som om jag inte hade nog att göra ändå.. :meh:
 
Samlar kraft för dagen.

Tittade till bygdegården igår kväll. Upptäckte att föreningen som hyrde senast lämnat all disk, lämnat kaffetermosar med kaffe i och ställt ett gäng ostmackor i kylskåpet. De var ganska äckliga vid detta laget.

Fyllde diskmaskinen men det finns fler saker att göra. Igår hade jag varit på dialys så orken fanns inte att ställa allt i ordning så jag ska dit idag igen. De kommer att få betala för mitt jobb

Som om jag inte hade nog att göra ändå.. :meh:
Antar att ni redan har något om städning i kontraktet? Annars hade jag lagt till det med en gång. Vad folk förväntas göra, och vad det kostar om de inte gör det.
 
Antar att ni redan har något om städning i kontraktet? Annars hade jag lagt till det med en gång. Vad folk förväntas göra, och vad det kostar om de inte gör det.
Ja vi har ett bra kontrakt.
Bekymret denna gång är att hyresgästen är närmaste granne med uthyraren så inget skrev, bara en nyckel i brevlådan.

Men sunt förnuft borde säga en att man inte bara reser sig upp och lämnar en hyrd lokal :meh:
 
Vaknat, efter våra vänners bröllop igår!

Det blev en så himla fin och otroligt rolig dag och kväll. Bröllopsmiddagen avnjöts på Punk Royal och jag känner mig nog totalt överkörd idag 😄
Det var som att äta en fine-dining avsmakningsmeny på Patricias dansgolv klockan 03:00. Fy sjutton vad vi sjöng, sittdansade och gapade i drygt två timmar. Jag har tydligen ett alter ego: obrydd 50-årig tysk synthargubbe? O_o

Roligaste middagen på länge, 100% euro dollar definitivt. Would do again. 💯/💯
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 754
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 699
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 511
Svar
2 006
· Visningar
69 969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp