Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@MayGrace jag kunde inte citera från förra tråden. Men jag har alltid haft en mycket närmare relation med min mormor än med farmor. Trots att farmor bodde 150 m från oss och mormor 6 mil bort så träffade jag mormor oftare än jag träffade farmor. Jag och mormor brukade prata i telefon minst 1 h varje dag, det kan jag sakna ❤️ Ja, förutom att jag saknar att ha dem här.

@hastflicka samma här, kunde inte citera från förra tråden. Jag tar inte illa upp alls, har faktiskt redan tänkt på det. Att spela in farmors röst. Sen gillar jag verkligen idén med boken som @Asko länkade till också, så jag tänker fråga henne nästa gång vi ses om hon kan tänka sig att skriva i en sån bok :heart
Jag filmade när jag och farmor tittade i massa gamla album när det började gå utför för henne. Helt I smyg för jag ville bara ha ett klipp på henne precis som hon var. Skämdes lite när jag gjorde det men skäms inte längre. Den filmsnutten är värd hur mycket som helst för mig nu :heart
 
Idag har vi samma väder som igår, så det blir att slappa i skuggan i sjöbrisen.
Men det blir hemfärd för mig och vovvarna idag, jag ska jobba imorgon. Det ser jag inte fram emot, vi har ingen bra ventilation på jobbet :meh:
Hemma däremot har jag ställt ac'n på 22 grader :D
 
Pappa bjuder på lunch!😋
6BA0E618-C0B1-4883-A1E1-7A442B8DE814.jpeg
 
Idag har vi samma väder som igår, så det blir att slappa i skuggan i sjöbrisen.
Men det blir hemfärd för mig och vovvarna idag, jag ska jobba imorgon. Det ser jag inte fram emot, vi har ingen bra ventilation på jobbet :meh:
Hemma däremot har jag ställt ac'n på 22 grader :D
Ventilation iaf, vi har ingen alls men er kanske är likvärdigt med det ?!? Utan AC vid kassan vet jag inte om jag hade velat jobba kvar...Typ.
 
Satte mig ned vid datorn med kaffe efter att ha varit en sväng i poolen med några av barnen. Jag frågade min man om vi inte skulle hämta hem hunden från hundpensionatet idag trots att han har tid tills imorgon. Så mannen ska strax åka och hämta hem en glad hund, jag hoppas han får lika bra omdöme som han brukar när han varit på hundpensionat :)
 
Jag har just druckit upp morgon kaffet och borde dra i gang dagen. Da vi inte har langt att kora i dag eftersom ACn's kontroll panel ska tittas pa Mondag Morgon ett par timmar harifran sa sitter jag sa hundarna bara kan se baksidan av mig. Om jag vander mig, staller bort datorn, eller reser mig blir de mycket glada, for de anser att det ar morgon nu ... och jag behover ga pa toa :cautious:
 
Jadå, mina katter vet att det inte är någon idé att tjafsa :D Hon lider verkligen i värmen så hon tyckte nog faktiskt att det var skönt efteråt (även om det givetvis var skurkaktigt av matte att göra så ;)).

Du har min djupaste beundran. Att duscha av Megara när hon trillade ner i toan (den var ren men jag duschade henne ändå) är inte direkt något jag vill upprepa om vi säger så :nailbiting:

Ett ord: Hamburgare
 
Sambon och jag for bort till samhället ett stycke längre bort en sväng; kasta den gamla madrassen och handla. På vägen dit tog vi in hästarna från hagen och de är så trötta och njuter av att koppla av i sina boxar ❤. Hemma igen var det gott med pastasallad i värmeböljan och nu har älsklingen åkt för att greja på annat håll och jag ska greja lite hemma; bla bädda rent och nu är det hög tid att plocka ur täckena för en tid. Sen smörja in mig med solskyddsfaktor och åka bort till stallet 😊.
 
Jag filmade när jag och farmor tittade i massa gamla album när det började gå utför för henne. Helt I smyg för jag ville bara ha ett klipp på henne precis som hon var. Skämdes lite när jag gjorde det men skäms inte längre. Den filmsnutten är värd hur mycket som helst för mig nu :heart
:heart
@MayGrace ... En kompis till mig skrev ner en hel del fragor hon ville veta av sin Mormor och satte upp video kameran som till en interview dar hon fragade sin Mormor om en massa saker hon da tyckte skulle vara kul att veta. En helt fantastisk sak att ha kvar sedan. Just det ar nagot jag sa onskar att jag gjort. Fragat Mormor om hennes foraldrar, (jag vet inte ens vad de hette) hur hon traffade Morfar, det finns hur mycket som helst som skulle vara kul att veta nu nar jag ar gammal nog att inte ha nagon att fraga langre.
 
:heart
@MayGrace ... En kompis till mig skrev ner en hel del fragor hon ville veta av sin Mormor och satte upp video kameran som till en interview dar hon fragade sin Mormor om en massa saker hon da tyckte skulle vara kul att veta. En helt fantastisk sak att ha kvar sedan. Just det ar nagot jag sa onskar att jag gjort. Fragat Mormor om hennes foraldrar, (jag vet inte ens vad de hette) hur hon traffade Morfar, det finns hur mycket som helst som skulle vara kul att veta nu nar jag ar gammal nog att inte ha nagon att fraga langre.
Var din mormor född/folkbokförd i Sverige? Isåfall finns ju hennes föräldrar och deras föräldrar osv i kyrkoböckerna på Arkiv Digital.
Du kan även använda ancestry.com, de har digitaliserat och indexerat många svenska arkiv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
92 93 94
Svar
1 879
· Visningar
55 217
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 523
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 320
Svar
2 006
· Visningar
69 819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp