Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trivdes verkligen med mina äldre som var fästa vid mig 🥰 och jag måste säga att det även är givande att jobba med barn och det var roligt att höra i morse av en förälder som lämnade att barnet hade jublat vid synen av min bil 😄🥰. Men nu är det ändå skönt med fredag och ledig helg efter några dagars jobbpass 🤩. I stallet blev det himla goda tårtor som de nyblivna hästägarna bjöd på och som alltid så roligt när en ny häst flyttar in och min pålla blev såklart nyfiken på den fina nykomlingen 😍. Hemma igen var det hög tid för middag; testade smashed potatoes till vitlöksbiffar, var inte dumt 😊. Soffhänger trötter medan älsklingen och katterna kalasar på kräftor 😄.
Men vilken lyx att bli bjuden på tårta av nya hästägare :D
 
Har haft svårt att sova på grund av blåsten. Enligt SMHI ska vi bara ha max 15 m/s i byarna.
Enligt min lilla mätare torde det vara en bit över 20 m/s 👀
Låter stundvis som att takpannnorna lyfter.
Funderar på frukost men det är bara 17 grader inne så det tar emot att gå upp.
Vinden kyler ner mitt inte helt täta hus 🥶
 
Drömt stressdrömmar om stallet och vaknade med dåligt samvete för att ponnyn inte fick täcke på sig igår. Fokuserade på nederbörd och missade helt att det skulle blåsa en massa. :( Nu vilar hon förvisso en vecka till, men jag vill ju att hon ska vara varm i kroppen oavsett.
 
Äsch, el har man ändå inte haft råd med i vinter så på värmen märks ingen skillnad om det är avbrott…

Här är det rejält blåsigt men inga avbrott. Än. Med blåst och minusgrader så var det 13,5 grader vid uppvaknande men nu börjar det ta sig upp mot 17 i alla fall.
Vet inte om det slocknat i pannan mebn det var rejält kallt morse. Tände både vedspisen och spispannan, orkade inte börja dagen med att klä på mig och gå till pannrummet (som är i ett annat hus). Nu har vedspisen dragit upp värmen så jag fick ta av mig en tröja
Det är en hisnande tanke vad det skulle kostat att få lika varmt med el...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 204
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 528
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 302
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 273
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp