Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trivdes verkligen med mina äldre som var fästa vid mig 🥰 och jag måste säga att det även är givande att jobba med barn och det var roligt att höra i morse av en förälder som lämnade att barnet hade jublat vid synen av min bil 😄🥰. Men nu är det ändå skönt med fredag och ledig helg efter några dagars jobbpass 🤩. I stallet blev det himla goda tårtor som de nyblivna hästägarna bjöd på och som alltid så roligt när en ny häst flyttar in och min pålla blev såklart nyfiken på den fina nykomlingen 😍. Hemma igen var det hög tid för middag; testade smashed potatoes till vitlöksbiffar, var inte dumt 😊. Soffhänger trötter medan älsklingen och katterna kalasar på kräftor 😄.
 
Angående att städa (eller inte städa) innan man flyttar… de som bodde i vårt hus innan oss lämnade bland annat en använd engångsgrill, deras gamla grill-verktyg, vad som verkade vara alla deras gamla innetofflor och ett antal använda målarrollers 😅

För att svara på vad jag gör just nu så är jag på väg att gå och lägga mig… ska bara… ;):laugh:
 
Jag kom ju tack vare en annan tråd på att jag tänkte nämna detta på forumet: Jag var ute och gick med våfflan min som vanligt och en (väldigt) gammal skottsk dam klev upp från en bänk i parken, fick syn på hunden och blev förtjust. Hon sträckte ned handen iklädd stickad vante och jag sade som jag brukar: "She'll give you a sniff, but she doesn't want any pats or cuddles." varpå damen log åt shiban, nickade och: "Well thank you very much for the sniffs, little lady." och gick vidare.
 
Jahapp så jag hamnade just i en situation där jag var tvungen att slå upp en massa incel terminologi. "oofy doofymaxxing"
:cool::banghead:

Snälla kära nån, gå till en psykolog!
Undrar om ens en psykolog skulle kunna hjälpa de mest inbitna incels...arna? inecelarna?
 
Jag trivdes verkligen med mina äldre som var fästa vid mig 🥰 och jag måste säga att det även är givande att jobba med barn och det var roligt att höra i morse av en förälder som lämnade att barnet hade jublat vid synen av min bil 😄🥰. Men nu är det ändå skönt med fredag och ledig helg efter några dagars jobbpass 🤩. I stallet blev det himla goda tårtor som de nyblivna hästägarna bjöd på och som alltid så roligt när en ny häst flyttar in och min pålla blev såklart nyfiken på den fina nykomlingen 😍. Hemma igen var det hög tid för middag; testade smashed potatoes till vitlöksbiffar, var inte dumt 😊. Soffhänger trötter medan älsklingen och katterna kalasar på kräftor 😄.
Yrken där man arbetar med människor är ofta där man känner sig som mest uppskattad :) ! Det var till stor del därför jag återvände från admin till förskolan igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 202
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 525
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 302
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 273
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp