Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från stallet och försöker tina upp. :crazy: Det var fler i stallet idag och jag kände hur jag bara var ivägen hur jag än gjorde.:down:

Mockade iaf mina kärror och fyllde sen på med tre big bags med halm i ligghallen. Tempade mina hästar och allt var bra med dem.

Återigen skulle det gosas en massa med åringen, så jag fick säga ifrån (igen). Jag vill inte ha buffliga hästar! :cry:
 
Ikväll var jag en aning stressad.
Kom till stallet och började med att hälsa på hästen. Såg direkt att han hade lite gult snor intorkat i ens näsborren, men försökte lugna mig och tänka att det är nog inte snor ändå.

Mockade och grejade och tog sedan in hästen i stallet och då rann det tjockt gult snor. Och jag som har en djup kvarka-fobi efter att min förra hade det tog ut hästen igen och försökte få tag på ägarna.
Då börjar hästen hosta!
Ungefär där blev jag stressad på riktigt.

Efter många samtal fick jag äntligen tag på en av ägarna som lugnade mig lite.

Kontentan av kvällen är iaf att jag är så glad att jag inte är hästägare längre, så skönt att kunna lämna över ansvaret och oron till någon annan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 196
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 523
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 302
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 273
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp