Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att ga isang for att orka dagen i morgon. Vi ska ut och recrytera fler chaufforer. Eller egentligen, vi ska samla in mat till de som behover hjalp framfor Walmart, den storsta "department store" i stan ...

Tur jag bestamde att vi skulle borja vid 12, och avsluta vid 4pm ... det ska tydligen bli ungefar samma vader som i dag. Is pa bilrutorna och 0 gradigt pa morgonen, men 15-17 grader celsius fran 12 ungefar.

I dag satt jag ute och fikade ... utan jacka. Pa verandan pa framsidan var det 18*Celsius vid 4-tiden. Jag alskar den har tiden pa aret!🌻☀️
 
Rivit bort sängkläder. Kastat in 1 omgång tvätt och startat den. Plockat ur och i 1 omgång disk och startat den. Gjort början till pannkakssmet dvs mjöl och halva mängden mjölk står och sväller just nu... själv intog jag soffan men snart steka frukost... skall fundera på kvällsmat med...
 
Beundrar utsikten och längtar ut till pisterna 😍
29E563AF-BD78-4EEB-BE57-24CB131D2359.jpeg
 
Sovmorgon ✅
Nu ska jag gå upp och göra mig redo för att åka till stan. Ska fixa naglarna och därefter ska jag och dottern till stallet. Håller tummarna för att regnet hinner upphöra :cautious:
Efter stallet är det dusch och piff som gäller. I eftermiddag ska vi nämligen till Kristianstad för att se Fantomen på operan :love:
 
Varje gång du skriver något om din fru tänker jag spontant ”jag vill också ha en fru 😠” för det brukar alltid vara något som låter så mysigt och trevligt.
Hon är bäst! Hon bakade ett så sjukt gott bröd häromveckan med surdeg, råg, samt syrliga äpplen och russin som fått marinera en dag i muscovadosocker. Saftigaste brödet någonsin! Men såklart inget för sådana där konstiga människor som hatar frukt och russin i bröd. Nu hörde jag något om egengjord kombucha som skulle sättas i helgen. Spännande :d :love:
 
Tvättar och läser vidare i skilsmässan från 1896.

Maken har fått för sig att han vill äta grönkål, för det är ju så nyttigt. Jag mindes att grönkålssoppa minsann är rätt gott så det blir nog en tur till affären för att köpa grönkål och fläskfärs. En gräddig grönkålssoppa med frikadeller låter väl inte så dumt :) ?
 
Hade en sån trevlig dag igår! Hade planerat att åka till gekås med en kompis, men hon fick förhinder. Så åkte ner till stugan i torsdags, hjälpte pappa att slänga skräp på tippen och fick sen med mamma till gekås ☺️

Fick köpt massa trevliga och bra saker, och när jag kom hem kom kompisen med thaimat och så kollade vi på Bäst i test. Hon hade också en sån god nyhet, hoppas det blir som det verkar där 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 196
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 523
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 302
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 273
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp