Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratade liksom om hur mycket jag känner mig som en kvinna. vad kan jag svara på det. menar jag har ju alltid känt mig som en kvinna. men fasiken fel hårdvara. vet inte hur jag ska förklara det bättre. men besöket var för en helt annan sak.
Så du var där för att reda ut en sak, men psykologen fastnade på att du är kvinna :eek:

Jag ska iofs inte bli så förvånad, barnmorskan skickade mig till en psykolog för hon tyckte att jag scorade för förlossningsdepression, psykologen ville prata om min uppväxt från det att jag föddes. Jag lyckades bara bli arg och gick inte dit mer...
 
Så du var där för att reda ut en sak, men psykologen fastnade på att du är kvinna :eek:

Jag ska iofs inte bli så förvånad, barnmorskan skickade mig till en psykolog för hon tyckte att jag scorade för förlossningsdepression, psykologen ville prata om min uppväxt från det att jag föddes. Jag lyckades bara bli arg och gick inte dit mer...
ja, vad kan jag säga, hon pratade i alla fall med mig.
 
Fråga, vad är den bästa prylen för att få bort katthår från möbler i tyg? Har haft en kanon som kostade typ 10 kr på ÖB som tyvärr inte hade jättebra hållbarhet. Tänker att det måste finnas någon som har testat mer än en här inne. 😁
 
Fråga, vad är den bästa prylen för att få bort katthår från möbler i tyg? Har haft en kanon som kostade typ 10 kr på ÖB som tyvärr inte hade jättebra hållbarhet. Tänker att det måste finnas någon som har testat mer än en här inne. 😁

Beror nog lite på typen av hår.
Det vita weirdot har behändiga strån som inte fastnar på typ något (förutom mitt fejs efter insmorning :cautious:) så de går enkelt att bara dammsuga bort från soffan.
 
Fråga, vad är den bästa prylen för att få bort katthår från möbler i tyg? Har haft en kanon som kostade typ 10 kr på ÖB som tyvärr inte hade jättebra hållbarhet. Tänker att det måste finnas någon som har testat mer än en här inne. 😁
Måste säga att jag är väldigt nöjd med diskhandske som jag använder till lakan, soffa och någon mindre matta. Köpte dock en jättebra på Dollarstore som jag knäckte av direkt i ett försök att förstå den :rofl: Ägt någon dyrare där man skulle typ rykta soffan i små drag men höll fanimej på att bli galen av tristess:o
 
Har varit och sett Napoleon. Hade mkt låga förväntningar, men den var betydligt bättre än väntat! Ett riktigt krigs-epos onekligen. Maffiga scener (man tänkte några gånger "jävlar vad detta måste kostat cash"). Tyvärr många slaktade hästar och generellt mkt blodigt slaktande. Gött dock att sitta i riktigt sköna fåtöljer med servering då filmen var nästan 3 timmar 😅
 
Jobbat min första dag sedan sjukskrivningen och har ont i ryggen
Jag sa till husläkaren att jag ville ha tid till sjukgymnast, så ser fick jag till nästa vecka
Massören på Riga resan sa han hittade spänningar mm i höften och ischias. Och att ena benet är kortare. Vilket kan stämma eftersom jag har ständigt värk i höft och rygg =(
Det är vanligt (?) att ett ben är kortare men det behöver inte betyda att själva benet är kortare utan att man roterat bäckenet (?) så det ena ser kortare ut. Att det är "funktionellt" kortare.
Sägs det.
Mitt ena ben är kortare av den anledningen, har jag fått höra. Smärtan i högerbenet minskar om jag väger över lite på vänster. Det högra är alltså "längre" och tar upp mer vikt.

Är det "strukturellt" kortare så är det själva benet som är kortare.
 
Följer Sverige-Kanada på AB målservice och på ett hockey forum. Surar över att jag inte kan se en ström. Tänker inte köpa viaplay bara för JVM.
 
Det är vanligt (?) att ett ben är kortare men det behöver inte betyda att själva benet är kortare utan att man roterat bäckenet (?) så det ena ser kortare ut. Att det är "funktionellt" kortare.
Sägs det.
Mitt ena ben är kortare av den anledningen, har jag fått höra. Smärtan i högerbenet minskar om jag väger över lite på vänster. Det högra är alltså "längre" och tar upp mer vikt.

Är det "strukturellt" kortare så är det själva benet som är kortare.
Det sägs att nästan alla människor har olika längd på benen, jag märker det inte i vardagen, men varje gång när jag tar fram min sadel ser man det, 7e hålet på ena stiglädret o 8e på andra
 
Har varit och sett Napoleon. Hade mkt låga förväntningar, men den var betydligt bättre än väntat! Ett riktigt krigs-epos onekligen. Maffiga scener (man tänkte några gånger "jävlar vad detta måste kostat cash"). Tyvärr många slaktade hästar och generellt mkt blodigt slaktande. Gött dock att sitta i riktigt sköna fåtöljer med servering då filmen var nästan 3 timmar 😅

Ridley Scott har redan pratat om en extended director's cut. Han är känd för alla sina olika versioner av samma film. Cf Blade Runner som det är femtioelva versioner av. Med och utan scener (enhörningen) och med och utan voice over. Försökte ett tag att samla på de olika men gav snart upp.

https://nordic.ign.com/ridley-scott...on-getting-a-4-hour-directors-cut-on-apple-tv
 
Hemma efter middag på Gastronome, gott!
Nu ska jag se på alpint, borsta tänderna och sen sova.

20231229_210408.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 752
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
66 647
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 093
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 880
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp