Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han är störtskön! 😍 Vi kallar honom ”spökmannen” här hemma. 😅 Han liksom flyter fram ur något hörn ljudlöst och frågar om man behöver hjälp jämt. Och med sin fluga och klädsel.
De har verkligen allt man kan behöva på landet där. 😅
Nu har jag använt Bank ID för att legitimera mig när jag ska hämta paket, men tidigare var han alltid noggrann med att påpeka att jag skulle stoppa undan körkortet på direkten, så jag inte tappade bort det.
"Jaja, farbror L! Jag SKA vara rädd om körkortet." :rofl:
Han har gett mig en del tips när det gäller mat och produkter. Hoppas han får vara pigg och ha kvar sin älskade affär i många år till. :love:
 
Nu har jag använt Bank ID för att legitimera mig när jag ska hämta paket, men tidigare var han alltid noggrann med att påpeka att jag skulle stoppa undan körkortet på direkten, så jag inte tappade bort det.
"Jaja, farbror L! Jag SKA vara rädd om körkortet." :rofl:
Han har gett mig en del tips när det gäller mat och produkter. Hoppas han får vara pigg och ha kvar sin älskade affär i många år till. :love:
Han har flera gånger bara ”gå in och leta ni bara” efter paket vi ska hämta. Inte riktigt lika noga med säkerheten som i butiker i Sthlm. 😅
Ja, hoppas han får vara fräsch länge. Tror affären bidrar till att han är så fräsch för sin ålder. Och han hjälper ju så många att slippa åka skitlångt med sitt stora sortiment av otippade prylar.
 
Han har flera gånger bara ”gå in och leta ni bara” efter paket vi ska hämta. Inte riktigt lika noga med säkerheten som i butiker i Sthlm. 😅
Ja, hoppas han får vara fräsch länge. Tror affären bidrar till att han är så fräsch för sin ålder. Och han hjälper ju så många att slippa åka skitlångt med sitt stora sortiment av otippade prylar.
Minns när en vän letade efter en reservdel till sin motorsåg. Efter att ha kollat i x antal butiker, fick hon tips om att kolla där.

Jajamensan, sa gubben. Det har jag på lagret!

Och det hade han. :rofl:
 
Fick visst min julklapp från jobbet med Early birds i morse, hade valt en paellapanna tydligen, så har diskat den och tänkte att middagsförslaget kanske är klart? Nu vet jag ju att det "ska" vara med typ kyckling eller skaldjur (googlade), men tja en hemmasnickrad variant med julskinka går väl kanske att äta? Alla maträtter är ju "hemmasnickrade" innan de blev "maträtter" på recept för alla ju.
 
G'Morron :cautious: I dag behover jag aka ut och handla lite, men jag raknar inte med att det blir sa mycket folk i affarerna. Har ar inte nyarsafton lika "fest inspirerande" som i Sverige.

Jag tankte baka ett "sweet bread" (sa jag kan gora "bread pudding" i morgon) och ett "mat brod" ocksa, samt lite smaplock att ata under dagen och kvallen. Jag har ett par ostar hemma, men tankte nog kopa nagon fler ... sedan gor jag skagenrora, Cowboy dip, och nagon fler "matigare" dip och det blir maten for dagen ... med massor av chips, brod, och sa klart har vi fortfarande gravlax, sill, och tunnbrod och annat kvar sedan jul. Det blir nog en bra dag med sa lite "job" som mojligt :up:
 
Min hemmasnickrade rätt puttrar på och magen knorrar i kurrande ljud och påstår att den är hungrig och jag borde ha ätit för ett tag sedan redan. Jaja, jag är dålig på det hära med att äta regelbundet, från måndag blir det bättre! :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
61 62 63
Svar
1 247
· Visningar
34 850
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 491
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 333
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp