Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, folk kändes RÄTT stressade i affären idag...tur att jag bara kom för att köpa lite snacks och hämta mitt paket. Och tydligen var det många som tyckte att denna dag är en jättebra dag att vara på IKEA... :confused: (Nä, jag var verkligen inte där men jag såg hur parkeringen så ut.)
 
Ja, folk kändes RÄTT stressade i affären idag...tur att jag bara kom för att köpa lite snacks och hämta mitt paket. Och tydligen var det många som tyckte att denna dag är en jättebra dag att vara på IKEA... :confused: (Nä, jag var verkligen inte där men jag såg hur parkeringen så ut.)
På citygross var det inte mycket folk förutom vid självscanningen då vi var 3 samtidigt som fick avstämning och ingen personal just då.
 
Jag var och hämtade ut ett paket hos vårt närmsta ombud = en liten Ica-butik med lanthandelkänsla. Det går att köpa mat, leksaker, målarfärg, tapeter och en hel del annat relaterat till bygg och trädgård.
Idag hade jag äran att få hjälp av ägaren själv. Han närmar sig 80 år och jobbar fortfarande näst intill varje dag.
När jag fått mitt paket, fick jag en gåta.

"Vad är en nunnas värsta mardröm?"


... "Raggmunk!" Sen skrattade han högt, jag fnissade åt honom och önskade ett gott nytt år. :love:
 
Jag var och hämtade ut ett paket hos vårt närmsta ombud = en liten Ica-butik med lanthandelkänsla. Det går att köpa mat, leksaker, målarfärg, tapeter och en hel del annat relaterat till bygg och trädgård.
Idag hade jag äran att få hjälp av ägaren själv. Han närmar sig 80 år och jobbar fortfarande näst intill varje dag.
När jag fått mitt paket, fick jag en gåta.

"Vad är en nunnas värsta mardröm?"


... "Raggmunk!" Sen skrattade han högt, jag fnissade åt honom och önskade ett gott nytt år. :love:
Han är störtskön! 😍 Vi kallar honom ”spökmannen” här hemma. 😅 Han liksom flyter fram ur något hörn ljudlöst och frågar om man behöver hjälp jämt. Och med sin fluga och klädsel.
De har verkligen allt man kan behöva på landet där. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
61 62 63
Svar
1 246
· Visningar
34 850
Senast: Squie
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 491
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 333
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp