Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var borta en halv minut från köket. Hade hällt upp mjölk som skulle ner i soppan. Hör ett brak och springer dit. Katt på diskbänken som lapade i sig utspilld mjölk. Hon slutade inte lapa trots att jag sa till henne strängt, utan fick lyfta ner henne och sedan snabbt torka bort all mjölken :meh:
Det är varje katts rättigheter att sno lite mjölk. Mvh smulan vars lillmatte är snäll och lämnar mjölk i tallriken. Nu har dessutom bästa kattiden börjat. Semlor finns att äta eller jag smulan äter ju grädden.
 
Försöker få lite energi efter middagen; spagetti med köttbullar och hemgjord brunsås. Försöker göra slut på så mycket som möjligt här hemma, och det enda som blev kvar av ingredienserna ovan är peppar och soya.
Nu är planen att lägga disk i blöt, slänga pennorna jag precis rensat ut och se om det finns något mer städ/rensningsrelaterat jag kan underhålla mig med. Vad jag hade velat göra: gå och lägga mig.
 
Vilket härligt vinterväder idag 😍, hade varit som gjord för en ridtur men pållan har lite vintervila; drog ju av sig ena framskon för några dagar sedan...🙃. Ssmbon blev nyfiken och föreslog att testa räkonara så det fick det bli till middag idag menä nästa gång testar vi med bättre räkor så blir det säkert ännu godare 😋👌. Nä nu är det allt kväller och så fort kaninerna är nattade blir det lite lätt kvällis och Farmen och sen förhoppningsvis lägga oss senast 21 så jag kan läsa innan zzzzz 😊.
 
Jag är hungrig. Men får ju bara äta flytande och har redan ätit glass (tandis ordination) och proteinpudding.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
73 74 75
Svar
1 485
· Visningar
42 046
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 770
Senast: Glimra
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 713
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp