Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kom nyss hem från en shoppingtur. Tyvärr tråkig shopping, men nu har vi en bättre förvaringslösning till hallen. Sambon gav bort en gigantisk, fluffig vinterjacka och lämnade därmed en massa plats i den inbyggda garderoben. Där fick vi plats med en hängande förvaringsmojäng till Lovas täcken. På sidan av garderoben har jag hängt en sak som egentligen ska hänga över en dörr. Den är rätt platt med fack som viks ut. Där har jag lagt bajspåsar, skor/sockor, långlina, extra halsband och lite annat.
Jag hittade även en snyggare och bättre lösning för krokar att ha under nyckelskåpet.
På den tänkte jag hänga aktuella koppel, halsband och sele samt aktuellt/blött täcke.
IMG_20240109_163723209_HDR.jpg
 
Jag lagar billig middag. :d
I mataffären hittade jag svensk fläskfilé för 49 kr/kg (pga går ut idag). Hade jag haft plats i frysen, hade det blivit några till. Nu fick jag nöja mig med en som äts idag och en som hamnade i frysen.
Den drygas ut i form av en gryta med paprika, broccoli, lök, vitlök, champinjoner m.m.
 
Ligger och vilar lite med en katt under täcket och hundarna på golvet. Lite tomt att komma hem efter att mamma varit här i tre veckor. Visst har jag hunnit irritera mig både en och två gånger, men att bli gammal och få dåligt minne är ju inte hennes fel, älskade lilla mamma. :heart
 
Jag var borta en halv minut från köket. Hade hällt upp mjölk som skulle ner i soppan. Hör ett brak och springer dit. Katt på diskbänken som lapade i sig utspilld mjölk. Hon slutade inte lapa trots att jag sa till henne strängt, utan fick lyfta ner henne och sedan snabbt torka bort all mjölken :meh:
 
Jag lagar billig middag. :d
I mataffären hittade jag svensk fläskfilé för 49 kr/kg (pga går ut idag). Hade jag haft plats i frysen, hade det blivit några till. Nu fick jag nöja mig med en som äts idag och en som hamnade i frysen.
Den drygas ut i form av en gryta med paprika, broccoli, lök, vitlök, champinjoner m.m.
Det är nackdelen med för liten frys. Mvh 1 hög frys och en box båda knökfullt... inte bra när sådana pangerbjudandrn hoppar på en.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 460
Senast: Glimra
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 590
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
75 798
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp