Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Laddade ner en app för att kunna hitta nya tjejkompisar eftersom alla mina skaffar barn och slutar att leva för något annat än sitt barn. Har aldrig känt mig mer som en alien än jag läste andras presentationer. Folk vill träna, handarbeta, gå på loppis osv. Själv vill jag bara äta på restaurang typ. Gå på konsert. Gå på utställningar/museum. Vill sitta med en vän och gnälla och snacka skit över ett glas vin.
 
Laddade ner en app för att kunna hitta nya tjejkompisar eftersom alla mina skaffar barn och slutar att leva för något annat än sitt barn. Har aldrig känt mig mer som en alien än jag läste andras presentationer. Folk vill träna, handarbeta, gå på loppis osv. Själv vill jag bara äta på restaurang typ. Gå på konsert. Gå på utställningar/museum. Vill sitta med en vän och gnälla och snacka skit över ett glas vin.
Om det är appen jag tänker på så är det ganska svårt att få till ett vettig presentation (iaf tyckte jag det). För min egen del är det lättare att skriva till någon som listat upp specifika intressen och vad de vill göra än att just bara ha fika/restaurang. Annars vet jag inte hur jag ska inleda något eller om vi ens har något gemensamt.

Men! Jag har träffat just en sån vän på kompisappen. Vi fikar (eller dricker vin) och pratar skit. Så det finns hopp.
 
Om det är appen jag tänker på så är det ganska svårt att få till ett vettig presentation (iaf tyckte jag det). För min egen del är det lättare att skriva till någon som listat upp specifika intressen och vad de vill göra än att just bara ha fika/restaurang. Annars vet jag inte hur jag ska inleda något eller om vi ens har något gemensamt.

Men! Jag har träffat just en sån vän på kompisappen. Vi fikar (eller dricker vin) och pratar skit. Så det finns hopp.
Ja, alltså jag har nämnt annat än att jag bara vill äta :) Men ja, det är svårt att få till en vettig presentation.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Laddade ner en app för att kunna hitta nya tjejkompisar eftersom alla mina skaffar barn och slutar att leva för något annat än sitt barn. Har aldrig känt mig mer som en alien än jag läste andras presentationer. Folk vill träna, handarbeta, gå på loppis osv. Själv vill jag bara äta på restaurang typ. Gå på konsert. Gå på utställningar/museum. Vill sitta med en vän och gnälla och snacka skit över ett glas vin.
Som tonåring hade jag en vän som jag träffade ofta. Vi umgicks ständigt, men det var genom att ta promenader eller gå ut med hennes familjs hundar som vi pratade skit så att säga. Lite som när vuxna sitter i soffan över ett glas vin. Det där saknar jag. det otvugna som vi hade, det naturliga, att prata om allt och inget som just då berörde oss och var viktiga och att istället för så många andra tonåringar, framför allt i dag (och sitta framför en skärm) så var vi ute och gick medan vi pratade. Ingen träning, inga aktiviteter, bara helt lugnt och otvunget. Var på lekplats minns jag och gungade jätteofta- och pratade.
 
Laddade ner en app för att kunna hitta nya tjejkompisar eftersom alla mina skaffar barn och slutar att leva för något annat än sitt barn. Har aldrig känt mig mer som en alien än jag läste andras presentationer. Folk vill träna, handarbeta, gå på loppis osv. Själv vill jag bara äta på restaurang typ. Gå på konsert. Gå på utställningar/museum. Vill sitta med en vän och gnälla och snacka skit över ett glas vin.
Jag kan äta med dig när jag kommer ner, ute ,gärna vid havet :idea:
 
Laddade ner en app för att kunna hitta nya tjejkompisar eftersom alla mina skaffar barn och slutar att leva för något annat än sitt barn. Har aldrig känt mig mer som en alien än jag läste andras presentationer. Folk vill träna, handarbeta, gå på loppis osv. Själv vill jag bara äta på restaurang typ. Gå på konsert. Gå på utställningar/museum. Vill sitta med en vän och gnälla och snacka skit över ett glas vin.
Jag skulle hata att träna med kompis, så jobbigt! 😅 Fast handarbete eller loppis kan man väl kombinera med vin, restaurang och tjöt? :)
 
Laddade ner en app för att kunna hitta nya tjejkompisar eftersom alla mina skaffar barn och slutar att leva för något annat än sitt barn. Har aldrig känt mig mer som en alien än jag läste andras presentationer. Folk vill träna, handarbeta, gå på loppis osv. Själv vill jag bara äta på restaurang typ. Gå på konsert. Gå på utställningar/museum. Vill sitta med en vän och gnälla och snacka skit över ett glas vin.
Vad är det för app?
 
Vad ska du hitta på? Oavsett så kommer det gå superbra!
Tack, vad gullig du är! Jag ska sitta i expertpanelen på en konferens, med andra ord sitta på en scen med tre andra personer från min bransch och säga en massa smarta saker/svara på en massa smarta frågor från publiken. Har aldrig gjort något liknande förut då det främst är min superduktiga kollega som går på konferenser och dylikt, så det är lite onödigt spännande :p
 
Tack, vad gullig du är! Jag ska sitta i expertpanelen på en konferens, med andra ord sitta på en scen med tre andra personer från min bransch och säga en massa smarta saker/svara på en massa smarta frågor från publiken. Har aldrig gjort något liknande förut då det främst är min superduktiga kollega som går på konferenser och dylikt, så det är lite onödigt spännande :p
Alltså, förstår verkligen att du är nervös, men samtidigt låter det ju jättespännande att göra! Vilket minne för dig sedan, att känna att du fixade det! Bara det, expertpanel ju! :)

Håller tummarna för dig och ser fram emot en uppdatering om hur det gick (och kändes liksom) :)
 
Jag blev tokig på alla "evenemang" som appens admin arrangerade och skickade tiotusen mail och notiser om att jag avinstallerade ganska snabbt. Är inte ett smack intresserad att åka på dyr träningsresa med flera okända människor..
Jag gav det väl ett halvår, noll napp. Jag är väl för osocial. Hittade den av samma anledning som du sa, alla vänner har gått upp i barnbubblan och jag ville umgås utan barn.
 
Jag blev tokig på alla "evenemang" som appens admin arrangerade och skickade tiotusen mail och notiser om att jag avinstallerade ganska snabbt. Är inte ett smack intresserad att åka på dyr träningsresa med flera okända människor..
Jag gav det väl ett halvår, noll napp. Jag är väl för osocial. Hittade den av samma anledning som du sa, alla vänner har gått upp i barnbubblan och jag ville umgås utan barn.
Det har verkligen blivit värre och värre med det sen de fick fler användare. Får notis om att jag fått meddelande men så är det bara deras team som skickat ut reklam.
 
Det har verkligen blivit värre och värre med det sen de fick fler användare. Får notis om att jag fått meddelande men så är det bara deras team som skickat ut reklam.
Ja, det är rätt störigt faktiskt. Tyckte det bara var reklam så jag gav upp till slut.
Men orkar man med det så är det säkert en bra app!
 
Halvligger i soffan med en kopp the och funderar lite på den ekonomiska biten gällande min bil. Att ha bil är verkligen ett lyxproblem men mitt liv fungerar inte utan bil. Byta bil igen är inte heller aktuellt.
Snart däremot blir det bussen till jobbet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 061
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 060
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp