Vad gör vi? Del CXCV

Har kommit fram till London och kan meddela att 1) det går utmärkt att äta sallad med dressingburk som enda bestick och 2) den här skylten, som jag såg i sociala medier för ett par år sedan och fnissade gott åt, existerar på riktigt!

20240416_162755.jpg
 
Bygger speldator (till mig!) med sambon :bump:

Ett glas rött till det (på behörigt avstånd) och ser fram emot ostbågar. Men det blir också efter datorbygge :D

Ville träna men känner att jag inte har nåt i kroppen (utom möjligen ont, och trötthet), så det får bli hemma-aktiviteter och snackskväll istället.
Ridning imorgon fm iaf :love:
 
Precis blivit inbjuden på att vara med på en lesbisk träff under en helg om ett par veckor med en massa andra lesbiska i en förening jag är med i. Får resa, boende, mat och allt betalt. Visst borde jag inte tacka nej utan ta chansen och åka?
Så nervöst ju.. Känner ingen som ska med..
 
Jag videopratade precis med föräldrarna, de frågade hur allt var med djuren och jag skulle bara säga att jag lagt märke till ålderstecken hos Chika - och började storgråta. Totalt från ingenstans egentligen, det var inte alls tanken trots att jag tycker det är jättejobbigt. Så plötsligt sitter vi där allihopa och bölar över absolut ingenting. Hon blir liksom fjorton år gammal i år, det är klart att det måste börja märkas någon gång. Hon är inte döende.

Jag tror att jag nöjer mig med att säga att de mår bra nästa gång.
 
Sitter i en fåtölj på övervåningen och kommer inte upp. Det gör för ont.. Maken är nere i källaren och har inte telefonen med sig. Jag får sitta här en stund till.. Hade väl inte varit så farligt om det inte vore för att jag är sjukt kissnödig :arghh:
 
Slår in paketet med pussel som ska iväg på Vinted och svär nog lite över hur märkligt små papperspåsar jag köpt:confused:(ett av miljoner lager, alla kartonger på jobbet låg i pressen ehm så) Fanns en mindre variant på Coop men tog den större:eek:

Ska äta tacos till middag så borde ta paus med inslagningen tills jag fått i mig något. Blir nog Vänner till! :D
 
Igår kände jag mig väldigt sliten på jobbet.. kombination allergi, stress på jobbet och intensiv helg tror jag. Lyckades somna tidigt igår och kom på att jag skulle planera om lite arbetsuppgifter som jag tänkt göra i veckan, och idag känns det rätt mycket bättre :)

Trevlig dag på jobbet idag där jag kom några steg framåt i lite kluriga arbetsuppgifter 👍 Imorgon är intensiv mötesdag, så hoppas känslan håller i sig och det blir trevliga möten!
 
Hästar ändå! 😍
Var så jäkla tom och slut. Men jobbade en duktig och härlig lillskit som var ett måste idag. Hon gav energi nog att köra på med resten.
Har sen ikväll även haft energi nog att både rida robothästen och jobba min egen häst.
Han fick både bli tömkörd, göra några läggningar och sen jobba piaff i grimma på hemvägen. Mitt duktiga hjärta! ❤️
Sen fick han vara fraktare åt alla saker samtidigt. 😅
IMG_4571.jpeg
 
Jag hatade verkligen vikingautställningen:p Men är kanske ett visst problem att jag är arkeolog i grunden ;) så jag borde kanske inte "recensera" denna typ av utställning. Kanske ska kolla upp och ta in en offert!
Paradox har vi undersökt tidigare men jag tror att det det kan bli lite knepigt att hålla ihop liksom, vi behöver ett koncept med visning som håller ihop gruppen.
Skulle Vasamuseet kunna vara något? Om det är några legonördar så har de även brickwreck just nu. :) Men det är häftigt att se Vasa och få en känsla för storleken.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 057
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 059
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp