Vad gör vi? Del CXCV

Tog ledigt från jobbet idag. :up:

Fick hjälp av grannen som äntligen kommit hem och fick igång traktorn med att köra in 1,5 hösilagbal till hästarna men jag lät min bil stå kvar utanför hagen. Det ska bli minusgrader nattetid så förhoppningsvis kan jag komma loss då istället för att krångla med traktorn för att dra upp mig på underredet i leran. Vill inte bli dragen baklänges på den sönderkörda traktorvägen och jag har ju hyrbil.

Träffat min vän som jag inte sett på ett par år. Hämtade honom på hotellet och sedan åkte vi till Sigtuna och fikade på Tant Brun. Mysigt och trevligt men svindyrt. Jag tog en varm choklad med vispgrädde men det var så mycket och hårt vispad grädde att när jag lyckats röra ner den i chokladen hade den hunnit bli kall. :(

Hönsen instängda och alla fyrfotingar utfodrade. Själv är jag fortfarande mätt efter lunch och fikat så jag struntar i något mer ätbart idag.
 
Lyckades inte få datorn att läsa usb sticket. Fick upp en ruta där det stod något om att filen var oläslig.
Så jag fick gräva fram den gamla cv-n och efter mycket strul uppdatera den. Sen pratade inte printern med datorn så det var en del meck innan jag fick igång det. Men nu har jag stångat mig igenom det.
 
Om hon skulle börja ruva på en gång skulle kycklingarna kläckas med upp till typ tio dagars skillnad (eller mer) och det är förstås inte idealet eftersom hon måste upp och börja ta hand om de små inom ett par dagar, plus att storleksskillnaden vore stor mellan syskonen så oftast lägger de hela kullen innan de börjar ligga på dem. :)
Smart planerat av hönan ju!
 
Kom precis hem. Jag riktigt trött men skulle behöva fixa till lite här hemma.
Hämtat klänningen jag unnade mig häromdagen. Kommer nog bli en riktig favorit i sommar! Den är luftig och oversize men inte genomskinlig och har bra fall!

rodebjer.jpeg
 
Sitter i hotellbaren och tar ett glas vin i all min ensamhet. Har just vinkat av min London-kollega och ska snart gå upp till rummet och ta ett bad. Rummet är ett sådant där som har badkar mittemot sängen, skrämmande nära parkettgolvet som ser ut att vara original 😱 Hoppas kunna sova gott inatt trots att jag är jääättenervös inför morgondagen. En del av mig ser fram emot den också dock, så det är ju alltid något!
 
Okej, jag tror järnet har haft lite effekt redan. Förutom att min hjärna redan har börjat fundera på olika förändringar jag skulle kunna göra i olika köksskåp så har jag förstås varit ute med spionen x flera, lekt med spionen, jobbat, pratat i telefon, ätit rester (pannkakor), kört tvättmaskinen, kört torktumlaren, vikt tvätt men ej burit in /hängt in, kört diskmaskinen, tömt diskmaskinen, torkat av spis, bänk och kakel med såpa, vattnat blommorna, råkat sova och säkert något mer. Är helt slut nu, men har många idéer att ta tag i.... Mycket ovanlig känsla!

Har huvudvärk som inte vill ge sig och var mitt i allt så trött att jag satt och somnade när jag skulle vila lite (har inte sovit en blund alls i natt tyvärr), gick och vilade lite och sov en timme istället. Upp, rastade spionen och tog tag i köket och mina funderingar. Fick sätta mig nu pga yrseln som kom. Kanske lika bra att bli sittande nu och kolla på The Walking Dead från början igen. Och försöka lägga mig tidigt och hoppas på sömn i natt.

Och Kaaanske inte utmana ödet så mycket pang på utan ta det lugnt. :D

Spionen var pigg i dag, såg att han sniffade i luften varje gång vi var ute. tror inte han direkt känner av temperaturen när man kommer ut, men jag tror han känner av kylan genom att sniffa in den i lungorna. Rätt häftigt för han blir alltid annorlunda när det är kyligare väder. :D

En annan häftig sak är att det regnade i dag på asfalten och det luktade regnvåt asfalt. Vår! Och härligt! Underbart, trots regnet! Så många dofter som känns nu, så kul att kunna känna det igen! Som om jorden vaknat upp. Tinat!
 
Sitter i hotellbaren och tar ett glas vin i all min ensamhet. Har just vinkat av min London-kollega och ska snart gå upp till rummet och ta ett bad. Rummet är ett sådant där som har badkar mittemot sängen, skrämmande nära parkettgolvet som ser ut att vara original 😱 Hoppas kunna sova gott inatt trots att jag är jääättenervös inför morgondagen. En del av mig ser fram emot den också dock, så det är ju alltid något!
Vad ska du hitta på? Oavsett så kommer det gå superbra!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 056
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 059
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp