Vad gör vi? Del CXCV

Har piggnat till nu i kväll lagom till att jag ska gå och sova. Känns ju rätt korkat. Har inte jobbat i dag pga ett epanfall i morse när jag skulle gå in med spiondjuret. Jag tror han tog det med ro, för när jag kvicknade till stod han och glodde på mig och började snusa på mig, med flexit hängande, antagligen helt ovetande om att han just haft världens chans att rusa i väg och kolla läget i världen på egen tass utan sin matte.
Mitt ansikte, däremot, tog inte det med lika stort ro att ligga på trallen där det fanns lite hårt stengrus som fastnat i springorna. Praktiskt när det var is tyckte jag, not so much att ligga på tycker jag nu. Vassa jävlar! Det är bara ytligt och ser och känns värre ut än det är, men jag föredrar anfall där jag får bulor i huvudet och blåmärken på kroppen som inte syns för alla...
(ja min lampa är ett flygplan ;) )
Visa bifogad fil 143406
Jag har därmed inte jobbat i dag. Mest sovit, rastat spionen, vilat i soffan, tittat på honom när han varit på ballen, vilat lite till osv. Pratade med min syster när jag gjorde pannkakor så då gick det lite fortare.

Insåg nu i kväll att jag faktiskt vill ha rullskridskor. Inte inlines osv utan sådan med 4 hjul, två på vardera sida. Hade varit kul efter spionen ju! inlines kan jag inte stå på, men rullskridskor åkte jag på som tonåring, borde ju funka. Har tänkt på det länge, men i kväll tänkte jag att jag nog VILL! Och... läkaren jag träffade i fredags hävdade att jag ska träffa sjukgymnast för att träna upp min balans så att min ostadighet kan bli bättre. Rullskridskor borde ju vara ett bra verktyg till att träna balansen på?! :D Undrar var man hittar rullskridskor, kanske bara går att finna begagnat?

I morgon ska jag få järn via dropp så jag hoppas jag snart är piggare igen, tänk vad skönt det ska bli att inte känna sig så enfaldigt trött ständigt!
Det låter som det är dags för dig att se över din ep medicin, du har många anfall nu på senare tid
 
Det låter som det är dags för dig att se över din ep medicin, du har många anfall nu på senare tid
I det stora hela ligger anfallen på mer eller mindre samma nivå som tidigare, vilket varierar väl mellan 1 och 4 per månad eller så. Det är en acceptabel nivå. Med ändrad medicinering kommer mer/fler biverkningar och det är ett pris jag inte är redo att ta.
Jag har en förhoppning att när jag mår bättre i kroppen rent generellt så kommer det bli lugnare med både migrän och epilepsi, som ju är symptom på att jag inte mår bra just nu.
 
I det stora hela ligger anfallen på mer eller mindre samma nivå som tidigare, vilket varierar väl mellan 1 och 4 per månad eller så. Det är en acceptabel nivå. Med ändrad medicinering kommer mer/fler biverkningar och det är ett pris jag inte är redo att ta.
Jag har en förhoppning att när jag mår bättre i kroppen rent generellt så kommer det bli lugnare med både migrän och epilepsi, som ju är symptom på att jag inte mår bra just nu.
Får du stora anfall eller är det lite mindre?

Jobbat mycket med epilepsi och sett hur kämpigt det är.
 
Får du stora anfall eller är det lite mindre?

Jobbat mycket med epilepsi och sett hur kämpigt det är.
Lite fler krampanfall de senaste månaderna än brukligt, annars vanligen mindre frånvaroanfall som visserligen gör mig rätt trött, så att jag inte är riktigt klar i skallen och funktionell på några timmar. Skulle inte förvåna mig om jag har de där riktigt små frånvaroanfallen man inte märker av som bara vara någon/några sekunder, men är ensam och tja, det jag inte vet har jag inte ont av typ så! :D Jag beskrevs som barn och tonåring i alla fall som ouppmärksam och dagdrömmande, jag tyckte jag lyssnade och tänkte ju inte på annat, som de påstod.
 
Lite fler krampanfall de senaste månaderna än brukligt, annars vanligen mindre frånvaroanfall som visserligen gör mig rätt trött, så att jag inte är riktigt klar i skallen och funktionell på några timmar. Skulle inte förvåna mig om jag har de där riktigt små frånvaroanfallen man inte märker av som bara vara någon/några sekunder, men är ensam och tja, det jag inte vet har jag inte ont av typ så! :D Jag beskrevs som barn och tonåring i alla fall som ouppmärksam och dagdrömmande, jag tyckte jag lyssnade och tänkte ju inte på annat, som de påstod.
Förstår tröttheten!
Barnet jag jobbade med några åt hade epilepsi-aktivitet i hjärnan hela tiden. Men blev supertrött av de större anfallen. ❤️
 
Precis vaknat.
Hade inbillat mig att jag skulle känna mig mindre mörbultad idag. Glömde att träningsvärk lika ofta är värre andra dagen efter. Så om jag inte var säker på att det mesta var träningsvärk efter söndagens vedermödor är jag det nu 🙈.
Hittills har jag bara märkt av ett blåmärke.
Men jag har inte letat...
 
Är så trött när jag vaknar. Det brukar jag inte vara.
Solen skiner men det är kyligt, på nollan.
På väg till jobbet och dag 2/5 på den här veckan som är intensiv. Idag nationella prov i engelska och mötestid.
 
Spontanfrågade en bar här i stan om de kunde visa VC-finalen i dressyr nu på fredag. De svarade "absolut" vill ni boka bord, och för hur många?", och så sitter jag här och ba eh... "jag, och .... eventuellt min pojkvän?" :P Tänk om de förväntar sig typ tio pers och så vill jag mest kolla om en av fem apparater kan visa dressyr för mig ^^ tänker att 16 en fredag kanske inte är knökat i lokalen.
 
Precis fått veta att vattnet i pentryt där jag kommer sitta i ett år nu inte har tjänligt vatten O_o
Måste väl ändå vara väldigt ovanligt?

Har sagt till chef att om de inte kan fixa det inom 2 månader bör vi få vattendunkar körda till oss. Vi får se hur detta går.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 056
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 059
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp