Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Konstaterar att det är mer förmiddag än morgon nu, och jag har inte gjort något vettigt än. Funderar på att ta itu med lite städning av lägenheten för att vakna till, för sätter jag mig vid datorn och fixar bilder är nog risken stor att jag somnar istället :cautious: Än så länge är det här en dag när det känns som om jag vill göra något, men inte har någon aning om vad. Borde försöka planera mina lediga dagar bättre för att inte bara "slösa bort" dem...
 
Konstaterar att det är mer förmiddag än morgon nu, och jag har inte gjort något vettigt än. Funderar på att ta itu med lite städning av lägenheten för att vakna till, för sätter jag mig vid datorn och fixar bilder är nog risken stor att jag somnar istället :cautious: Än så länge är det här en dag när det känns som om jag vill göra något, men inte har någon aning om vad. Borde försöka planera mina lediga dagar bättre för att inte bara "slösa bort" dem...
Nä. Det är morgon fram till kl 10, sen är det förmiddag. Så det så!
 
Precis fått veta att vattnet i pentryt där jag kommer sitta i ett år nu inte har tjänligt vatten O_o
Måste väl ändå vara väldigt ovanligt?

Har sagt till chef att om de inte kan fixa det inom 2 månader bör vi få vattendunkar körda till oss. Vi får se hur detta går.
...och nu fick jag reda på att det kanske inte alls är så, för de som mätt vattnet var inte ens ditbeställda av hyresvärden och när personen som släppt in dem berättade hur de gjort när de testade hade de inte ens testat på kallt vatten :cautious:

Så nu är det oklart vad det var för random kretin som valsade in och testade vattnet...
Jag har inte tråkigt på jobbet iaf :p
 
Reflekterar över allas våra olikheter. Jag arbetar med en person som ger mig gråa hår. Det är, i min värld, så omständigt att klockorna stannar. Fyrkantigt. Tidvis otrevligt. Men jag har suttit på mina händer för jag tror att hon kommer att komma med något bra snart. Det går flera veckor. Vi närmar oss deadline och det kommer nya idéer och reflektioner en halvtimme innan presentation. "Kan vi få med det med?" Ja, för i helvete, bara vi levererar nåt för en gångs skull tänker jag tyst för mig själv. Vi har presentation och hon briljerar.

En påminnelse om att det inte alltid är what you see is what you get. Det gjorde mig glad idag. Och glad att jag, emot mina egna instinkter, lät henne ha sin process ifred.
 
Reflekterar över allas våra olikheter. Jag arbetar med en person som ger mig gråa hår. Det är, i min värld, så omständigt att klockorna stannar. Fyrkantigt. Tidvis otrevligt. Men jag har suttit på mina händer för jag tror att hon kommer att komma med något bra snart. Det går flera veckor. Vi närmar oss deadline och det kommer nya idéer och reflektioner en halvtimme innan presentation. "Kan vi få med det med?" Ja, för i helvete, bara vi levererar nåt för en gångs skull tänker jag tyst för mig själv. Vi har presentation och hon briljerar.

En påminnelse om att det inte alltid är what you see is what you get. Det gjorde mig glad idag. Och glad att jag, emot mina egna instinkter, lät henne ha sin process ifred.
Så kan jag också funka, jag måste ha en dreadline.
 
Dålig natt, men är iaf vid liv.
Sitter och försöker komma på vad vi ska göra nästa vecka med kidsen. Det är en grupp ungdomar/unga vuxna med IF.
De ville gå på ABBA-museet och jag tog in offert på det. 8 000 för en guidad tur och inträde!! Åtta tusen kronor???
Vi har iofs fått lite stiftelsebidrag, men det går ju inte.
Någon som har nåt annat bra tips?? Börjar bli rejält bråttom nu att bestämma ngt och få ut info.
 
Dålig natt, men är iaf vid liv.
Sitter och försöker komma på vad vi ska göra nästa vecka med kidsen. Det är en grupp ungdomar/unga vuxna med IF.
De ville gå på ABBA-museet och jag tog in offert på det. 8 000 för en guidad tur och inträde!! Åtta tusen kronor???
Vi har iofs fått lite stiftelsebidrag, men det går ju inte.
Någon som har nåt annat bra tips?? Börjar bli rejält bråttom nu att bestämma ngt och få ut info.
Jag tycker personligen Abba-museet var otroligt överskattat och ganska dåligt så jag är glad över att jag fick inträde och sånt betalt av utbildningen jag gick.
Vad är det ni vill få ut av besöket? Är det museum, upplevelse, historia.. :)
 
Jag tycker personligen Abba-museet var otroligt överskattat och ganska dåligt så jag är glad över att jag fick inträde och sånt betalt av utbildningen jag gick.
Vad är det ni vill få ut av besöket? Är det museum, upplevelse, historia.. :)

En mix gärna! ABBA-museeet var gruppens eget förslag så jag kollade detta.
Annars när jag har fått välja har vi tex gått Stadsvandringar och snackat om Stormaktstiden :angel: En kille utbrast "Törnis på Halloween nästa år ska jag vara Greve Wrangel!!" (jag blev lite rörd haha ;) )
Senast vi var på museum så var vi på Förintelsemuseet. Så vi räds inte heller tyngre ämnen. Där pratade vi bland annat om att just denna grupp också var en del av Förintelsen, och att det liksom började med dom.
Men efter den typen av visning så måste man ju sitta ner efteråt och prata igenom lite saker osv.
 
En mix gärna! ABBA-museeet var gruppens eget förslag så jag kollade detta.
Annars när jag har fått välja har vi tex gått Stadsvandringar och snackat om Stormaktstiden :angel: En kille utbrast "Törnis på Halloween nästa år ska jag vara Greve Wrangel!!" (jag blev lite rörd haha ;) )
Senast vi var på museum så var vi på Förintelsemuseet. Så vi räds inte heller tyngre ämnen. Där pratade vi bland annat om att just denna grupp också var en del av Förintelsen, och att det liksom började med dom.
Men efter den typen av visning så måste man ju sitta ner efteråt och prata igenom lite saker osv.
Jag gillar Historiska museets nya utställning om vikingatid. De använder interaktiva skärmar på ett bra sätt (3d-fotograferade i bra kvalitet så man kan zooma in, snurra osv), vissa föremål finns som taktila 3d-prints, på ett ställe kan man lukta på doftprov och du kan även prova att skriva med runor på klossar. Hela Historiska museet gillar jag, men jag blev väldigt imponerad av just den utställningen.

Har aldrig varit där själv, men många gillar Paradox-museet, även om jag själv är tveksam till att kalla det museum (don't get me started on The viking "museum" :P ).
 
Totalt sänkt idag. Jag orkar tydligen inget. En ynka lunch med sällskap igår och sen orkar jag inget.
Pratade med en kompis igår kväll och kände mig mest förhörd. Ingen rolig känsla. Försökte styra in samtalet på andra teman men hon återvände hela tiden till sin utfrågning. Jag har lite svårt med gränssättning...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 059
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 059
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp