Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en mycket piggare hund här bredvid vilket är skönt. Smärtstillande slog ut honom fullständigt igår och gjorde honom kass i magen, så han fick slippa dagens sista doser. Man hade kunnat tro att man gett honom hästdosering så väck han blir, fast han bara fått en halv mild dos.

Blodprover visade inget supermärkligt enligt vet, något om förhöjt värde (njure?) högre bilirubin så vi ska på omtagning om två veckor igen om han inte blir sämre igen innan det. Så vi håller tummarna att det går åt rätt håll nu iaf :up:
 
Läser på om hur många gånger om dagen man byter blöja, så jag kan skapa mig en uppfattning om precis hur smidig och ergonomisk processen behöver vara hemma hos oss eller om man kommer undan med en OK lösning. Tar även hand om hund med diarré, och ska strax iväg och simma tillsammans med alla pensionärer.

Ja ni hör, det är GLAMOUR långa vägar just nu!
 
Läser på om hur många gånger om dagen man byter blöja, så jag kan skapa mig en uppfattning om precis hur smidig och ergonomisk processen behöver vara hemma hos oss eller om man kommer undan med en OK lösning. Tar även hand om hund med diarré, och ska strax iväg och simma tillsammans med alla pensionärer.

Ja ni hör, det är GLAMOUR långa vägar just nu!
Två flugor i en smäll: sätt blöja på hunden och öva byte😅
 
Läser på om hur många gånger om dagen man byter blöja, så jag kan skapa mig en uppfattning om precis hur smidig och ergonomisk processen behöver vara hemma hos oss eller om man kommer undan med en OK lösning. Tar även hand om hund med diarré, och ska strax iväg och simma tillsammans med alla pensionärer.

Ja ni hör, det är GLAMOUR långa vägar just nu!
I början var jag jätteambitiös med skötbord i badrummet med alla tillbehör. Efter nån månad använde man en handduk i soffan som skötbord :D
 
I början var jag jätteambitiös med skötbord i badrummet med alla tillbehör. Efter nån månad använde man en handduk i soffan som skötbord :D

Vad skönt att höra! Jag funderar nämligen på om man bara kan ha själva skötbordsdynan och kasta upp på sängen, så kan den väl ligga där under dagen och så ställer man ner den på golvet när man ska sova. Vi har nämligen inte plats för ett skötbord, så jag tror att vi börjar så och märker vi att det inte funkar så får vi väl köpa.. hus!
 
Äsch, suttit och väntat på mitt paket. När klockan passerat två med råge ringde jag PostNord. Visade sig att trots avisering och att paketet var på väg i appen ligger verkligheten några dagar efter. Skulle ringa om några dagar för att kolla om det verkliga paketet faktiskt nått Stockholm :meh:

Så då har man slösat bort nästan en hel dag. Jaja.
 
Vad skönt att höra! Jag funderar nämligen på om man bara kan ha själva skötbordsdynan och kasta upp på sängen, så kan den väl ligga där under dagen och så ställer man ner den på golvet när man ska sova. Vi har nämligen inte plats för ett skötbord, så jag tror att vi börjar så och märker vi att det inte funkar så får vi väl köpa.. hus!
Det kommer att fungera alldeles utmärkt.
 
Har enligt önskemål från faderskapet författat önskelista, som alla andra 41-åringar antar jag.. :laugh:

Har sagt till sambo att han ska betrakta mig som "inte hemma" nu några h annat än om någon är döende på nedervåningen. Jag behöver fokusera och fixa lite saker.
Han hojtade om ngt och jag skrek: "Jag är inte hemaaaa!"
Sen har det varit lugnt. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
372
· Visningar
23 425
Senast: Dentaku
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 533
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 003
Senast: Hazel
·
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
71 72 73
Svar
1 450
· Visningar
43 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp