Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ar dags att starta dagen, klockan ar nastan nio och jag sitter har fortfarande. Det har varit nagra super "busy" dagar och jag har inte sovit som jag bor ... och ar darfor trott fortfarande. :cautious: Lite mer kaffe pa det har och jag maste dra igang dagen's aktiviteter.
 
För dåligt väder för havskajak runt Koster idag, tyvärr. :down: Men istället en lite längre skön morgon på Strömstads spa, och sedan drygt 20000 steg till fots på Kosteröarna. Lite störigt väder att fotografera också men det får jag öva på.
DB43318F-7790-4F53-8842-F2062C964B9B.jpeg
 
Åh, herregud! Vi fick order på en himla massa mineraler från en av våra kunder. Denne är elitryttare som tävlar högsta klass internationellt och jobbar och bor hos en av legenderna i sin gren. De har bara en häst som går på mineralerna. Övriga går endast på våra färdigfoder.
Vi fattade inte hur det kunde ta slut så fort. Den får ju en dl per dag.
Men tydligen hade de haft en vikarierande stallansvarig som trott att mineralerna var kraftfodret. Och gett samtliga hästar 1 kilo per dag av mineralerna. 😲
De verkar ha klarat sig utan men som tur är. Tur att det bara var någon fodring personen skötte.
 
Varit till morsan till Ortopeden idag. De tog bort hennes agraffer och fixade till gipset.
Vi tog sjukresor, så slipper farsan åka vilse - igen...
Städat hos landisarna och 2 akvarium.
Lagat mat - blev wok med kyckling
 
Synd med turridningen!
Vad är det som gör att du tvekar gällande kajak?

Jag är ju ingen supervan paddlare direkt. Verkligen inte!
Men jag har paddlat kajak ett gäng gånger med vänner som haft egna. Det var inget jag tyckte var svårt i det, ens de första gångerna som supergrön.
Klaustrofobin över att "sitta fast" i kajaken. Man har ju en kjol på sig som spänner över sittbrunnen, vilket jag tycker känns läskigt.
 
Åh, herregud! Vi fick order på en himla massa mineraler från en av våra kunder. Denne är elitryttare som tävlar högsta klass internationellt och jobbar och bor hos en av legenderna i sin gren. De har bara en häst som går på mineralerna. Övriga går endast på våra färdigfoder.
Vi fattade inte hur det kunde ta slut så fort. Den får ju en dl per dag.
Men tydligen hade de haft en vikarierande stallansvarig som trott att mineralerna var kraftfodret. Och gett samtliga hästar 1 kilo per dag av mineralerna. 😲
De verkar ha klarat sig utan men som tur är. Tur att det bara var någon fodring personen skötte.
Brukar mineraler smaka så gott?
 
Åh, herregud! Vi fick order på en himla massa mineraler från en av våra kunder. Denne är elitryttare som tävlar högsta klass internationellt och jobbar och bor hos en av legenderna i sin gren. De har bara en häst som går på mineralerna. Övriga går endast på våra färdigfoder.
Vi fattade inte hur det kunde ta slut så fort. Den får ju en dl per dag.
Men tydligen hade de haft en vikarierande stallansvarig som trott att mineralerna var kraftfodret. Och gett samtliga hästar 1 kilo per dag av mineralerna. 😲
De verkar ha klarat sig utan men som tur är. Tur att det bara var någon fodring personen skötte.
Det har en hästvakt till min förra häst också gjort
 
Dagens städsyssla gjord. Nu ska jag gå ut och fixa hästarna för kvällen och sen ut och springa innan jag kryper ner i sängen och kollar serie ihop med maken :)
 
Ätit Hjort! Vet inte om jag ätit det tidigare men jättegott var det! Undrar om det var viltfångat måste ju nästan ha varit det? Tänkte inte på att fråga, åt på restaurang nämligen.
Fyndade även tre (3!!) par byxor till ett löjligt lågt pris så nu slipper jag ta på mig blöta brallor (har ingen torktumlare) om jag ska iväg nånstans och behöver vara vettigt klädd! Känner mig nästan lite lyrisk över att ha så många fina byxor att välja mellan :banana:
Man fångar sannolikt inte hjort. Den skjuts.
Hoppas i alla fall det. Misstänker att stressen i att fångas skulle bli rätt stor?
 
Ätit Hjort! Vet inte om jag ätit det tidigare men jättegott var det! Undrar om det var viltfångat måste ju nästan ha varit det? Tänkte inte på att fråga, åt på restaurang nämligen.
Fyndade även tre (3!!) par byxor till ett löjligt lågt pris så nu slipper jag ta på mig blöta brallor (har ingen torktumlare) om jag ska iväg nånstans och behöver vara vettigt klädd! Känner mig nästan lite lyrisk över att ha så många fina byxor att välja mellan :banana:
Antagligen skjutet i hägn, men om det är neråt i landet så finns det även tillgång till vilt levande hjort som levereras till restauranger. Men ja det är gott, å andra sidan gillar jag allt viltkött om det är rätt tillvarataget, även ren. 😇😁
 
Klaustrofobin över att "sitta fast" i kajaken. Man har ju en kjol på sig som spänner över sittbrunnen, vilket jag tycker känns läskigt.
Ok! Men måste man ha sån kjol? Jag har bara haft det någon gång. Övriga har varit utan och med rätt stora hål att fly ut ur vid behov sas.
 
Igår hade vi en tjej som blev magsjuk på jobbet. Idag mår jag dålig, har inte kräkts men är småfebrig. Jag känner att jag nog skulle klara av att jobba, men känns ju inte ok att åka in om jag faktiskt har blivit magsjuk.

Sådan beslutsångest. :arghh:
 
Ok! Men måste man ha sån kjol? Jag har bara haft det någon gång. Övriga har varit utan och med rätt stora hål att fly ut ur vid behov sas.
Jag vet faktiskt inte. Jag har bara paddlat kajak en gång. Men jag lär kanske åka förbi kanotuthyrningsstället och höra mig för.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 604
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 250
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 537
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 113
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp