Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Jag är en sådan där tråkig människa som kryddar nästan all mat med trippel peppar (Santa Maria) , Spelar ingen roll om det är kött, fisk...
2
Svar
31
· Visningar
2 689
Senast: kamomillo
·
Äldre Hittar ett intresssant debattinlägg i Svd idag. Om detta att vi påstås slänga en så stor del av den mat vi köper hem. Detta har vi...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 128
Senast: Mia_R
·
Äldre Min sambo fick idag en avi om att han har betalat för mycket till ett företag. Ett företag där han inte är kund, men jag är. Räkningen...
2
Svar
23
· Visningar
1 867
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Jag är extremt astigmatisk och kan inte ha linser. Eller ja, jag har provat 2 av 3 möjliga sorter, men avstod att testa den tredje av...
Svar
16
· Visningar
3 371
Äldre Kommunen har bestämt att enskilda avlopp måste renas till hög skyddsnivå vilket i praktiken innebär minireningsverk som kostar runt...
2
Svar
28
· Visningar
5 127
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Vad ska man ställa in hur för att det inte ska ta en halv evighet att ladda upp film till Youtube? Antingen hittar jag bara...
Svar
2
· Visningar
450
Senast: Monstermom
·
Kropp & Själ Hej, jag var inlagd på hjärtintensiven för ca 7 månader sen och då fanns det tillfällen när min puls låg på 32 som lägst när jag sov...
Svar
9
· Visningar
3 099
Senast: CillaW
·
Hemmet Kära bukefalister! Flyttade för 3 veckor sedan in i en lägenhet som har ett badkar. Innan har jag bott i ett hus där det städades av...
Svar
13
· Visningar
14 670
Senast: draken
·
Skola & Jobb Med risk för att låta korkad, men jag funderar verkligen på det här ibland. Grundskole- och gymnasielärare kan ju utbildas på...
2
Svar
35
· Visningar
2 981
Senast: Pallen
·
Fritid Hur gör man när man vill ha sin signatur/namn på foton jag tagit? Med vänlig hälsning Pudlan
Svar
2
· Visningar
554
Senast: Pudlan
·
Hemmet Mina barn tycker inte om vanlig kokt potatis, men pressar man den så älskar de den. :crazy: Och visst, jag pressar gärna potatisen om...
Svar
11
· Visningar
5 938
Senast: Trani
·
Svar
10
· Visningar
670
Senast: Bison
·
Hemmet Funderar på att byta ut vår if försäkring (stor villa). Vad finns att rekommendera?
Svar
3
· Visningar
466
Hemmet Jag och sambon har diskuterat ifall vi borde köpa en brandsläckare till vår lägenhet. Det sitter en 6-kilos pulversläckare i trapphuset...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Snubbelfot
·
Hemmet Jag skall flytta till en lägenhet med kök och vardagsrum i ett. Kan ni hjälpa mej planera, så det ser luftigt ut men ändå rymmas ...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: videnlis
·
Hemmet Jag har bott i min lägenhet sen mitten av december förra året och har hittills varit utan taklampa i sovrummet. Vilket är både fult och...
Svar
15
· Visningar
4 044
Senast: Tassetass
·
Fritid Är det någon här som har koll på hur mycket zinkvitt man behöver blanda i linolja (per liter) för att det ska bli "lagom"? Jag tänker...
Svar
1
· Visningar
648
Senast: labb
·
Hemmet Söker tips på rengöring av ullklädseln till Laminofåtölj. Har ärvt två fina fåtöljer där ullen blivit "fet" och ihopluddad högst upp där...
Svar
0
· Visningar
3 556
Senast: Smalle
·
Hemmet Just nu stökiga. Men ni fattar konceptet. Det ska inte göras några större renoveringar men små grejer vi kan göra efterhand. Rum 1...
Svar
1
· Visningar
420
Senast: FadeAway
·
Äldre Har ni någon favoritreklam? Jag tittar inte så ofta på reklam men Vinnie (ATG) är ju svår att motstå! Jag har några jag gillar och här...
Svar
3
· Visningar
647
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp