Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Om man vill efterfråga någons roll i ett företag, alltså typ marknadschef, är det korrekt att fråga om "titel" då på svenska? På...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: Mineur
·
Samhälle Den här artikeln dök upp i mitt flöde: https://linkopingnews.se/sport/lhc-stjarnan-maste-lamna-landet-i-ett-halvar/ Och jag blev...
Svar
13
· Visningar
1 192
Senast: sjoberga
·
Hemmet Vi vill installera övervakningskameror på vår gård, framförallt ut mot uppfarten och stallet. Vi har fiber inne i huset. Någon som har...
Svar
1
· Visningar
488
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ En person i min närhet har upplevt mycket jobbigheter i livet och har haft två djur som varit till mycket stort stöd för hen. Ett av...
Svar
4
· Visningar
697
Senast: Snubbelfot
·
Äldre Tv 3 Dokumentär har gjort en serie om Arboga morden och visade det första avsnittet idag. Är det någon mer än jag som kollade? Vad...
Svar
0
· Visningar
664
Senast: BobberiBoo
·
Samhälle I den senaste opinionsundersökningen röstar 26% av männen på SD, men bara 11% av kvinnorna. Är det något som har någon bra förklaring... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 234
Senast: mandalaki
·
Fritid En kompis gav mig en påse kläder som hon har växt ur, bland annat ett par vita jeans. De sitter perfekt på mig och är superbekväma på...
Svar
7
· Visningar
2 096
Senast: lilstar
·
Tjatter Vem i världen (levande person) skulle du vilja äta en trerättersmiddag med, och då ha en konversation med? Och varför den personen? Och... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
12 692
Senast: EmmaBovary
·
Skola & Jobb Just nu i jobbsökartagen har jag ett par funderingar, som jag skulle önska input om. Först - om jag ska på en anställningsintervju...
Svar
9
· Visningar
1 052
Senast: nickan1
·
Kropp & Själ Ska försöka mig på något helt nytt med mitt hår, alltid färgat brunt eller brunt med rött i. (Mörkbrunt, senast var svart rödbrun vilket... 2
Svar
26
· Visningar
5 368
Äldre Nu börjar läget vara akut på många håll i landet. Djur till slakt, vallar med i princip noll näring slås för att det ska finnas något... 10 11 12
Svar
225
· Visningar
12 739
Senast: Snowball
·
Äldre Tyvärr har jag ingen bild, men undrar om någon vet vad det kan ha varit för kryp jag såg igår - tyvärr dött. Kroppen var som en humla -...
Svar
8
· Visningar
930
Senast: tott
·
Samhälle Jag hörde P1-nyheterna imorse och läser nu i Aftonbladet...
Svar
6
· Visningar
678
Senast: vallhund
·
Kropp & Själ Vilka ostar tycker ni är godast? Jag tycker Gruyère är väldans god 😝 Brillat Savarin vet jag inte riktigt om den är god eller om den är... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 797
Senast: Qelina
·
Äldre Tyvärr lär min älskade S70 inte hålla så många år till så jag har börjat fundera på vad jag ska ha sen. Har haft siktet inställt på V60... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 233
Senast: lilstar
·
Relationer Ja vad föredrar ni? Anledningen till frågan är att jag hamnade i en diskussion i en Facebookgrupp. Jag föredrar att ha ett konto där... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 951
Senast: Petruska
·
Äldre Hittat något lite mysko i min skog idag. Har lyckats missa den i nästan två år, men idag var väl första gången som jag kom på den i rätt... 2
Svar
31
· Visningar
3 636
Äldre Jag håller på att se över olika play-tjänster för tv/dator och det är ju ett virrvarr. Vad rekommenderar buke? Jag vill kolla film... 2
Svar
20
· Visningar
2 153
Senast: vallhund
·
Tjatter Jag tänker ofta ”det borde vara straffbart” om helt random grejer :angel:, som typ - dåliga filmatiseringar av redan dåliga böcker där... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
11 172
Senast: Killaloe
·
Äldre Jag har en plan som innebär att jag ska cykla mer till jobbet. (Den planen bygger i sin tur på att vi köper ett hus närmare jobbet. Och...
Svar
0
· Visningar
455
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka