Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Fritid Spelade nånting när jag var barn, tänk sent 90-tal eller möjligtvis väldigt tidigt 00-tal. Spelet var för pc och förmodligen för vuxna... 2
Svar
21
· Visningar
1 965
Senast: gul_zebra
·
Äldre Pappa försöker kultivera mig genom att packa in mig i någon av hans veteranbilar och köra runt mig/köra till olika caféer och bjuda på... 2
Svar
35
· Visningar
2 898
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag älskar utseendet på sandaler som sitter mellan tårna, men jag kan inte ha det. Alla skor som har något mellantårna går bort. Det gör...
Svar
5
· Visningar
660
Senast: Raderad medlem 120709
·
Äldre Ska ut på en liten Semestersväng i veckan. Då den sedvanliga grillningen uteblir söker jag ny inspiration till god mat som kan lagas på... 2
Svar
34
· Visningar
2 669
Senast: Milosari
·
Äldre Detta gäller alltså de kombinerad gång-och cykelbanor som inte har målade streck som skiljer cyklar från fotgängare. Minns att frågan... 2
Svar
31
· Visningar
4 092
Senast: Retro
·
Kropp & Själ Om tre veckor hade vi planerat att åka till jotunheimen. Men det råder strikt eldningsförbud. Visst kan man bo i stuga eller tälta... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 519
Senast: Thalia
·
Äldre Var på födelsedagsfest ikväll och jubilaren fick bl.a. en prfymflaska. Personen öppnade inte flaskan utan ställde den åt sidan. En... 2
Svar
27
· Visningar
3 279
Senast: Magnum
·
Äldre Hur ser man lättast skillnad på danska och norska i skrift? 2 3
Svar
46
· Visningar
4 268
Senast: vallhund
·
Samhälle Kort fråga. Jag är inte uppdaterad på nuvarande regler. Får man filma någon och lägga ut på internet utan tillstånd från personen? Det... 2 3
Svar
40
· Visningar
6 010
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Mina axlar har börjat knaka så in i den! Så fort jag lyfter armarna eller vevar med dem så knakar det oavbrutet. De är dessutom väldigt...
Svar
2
· Visningar
1 166
Senast: sthu
·
Skola & Jobb Jag skulle behöva ett stoooort tjockare papper (eller kanske tunnare kartong?) typ 1,5 x 2 m, vart hittar jag sånt? Skarva ihop flera...
Svar
3
· Visningar
608
Senast: Destiny_D
·
Fritid *Varning för långt inlägg.* Jag har separerat ifrån min sambo, flyttat in hos mina föräldrar. Mina föräldrar är världens bästa och har... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 030
Senast: MiniLi
·
Samhälle Jag har oroat mig länge, men nu känns det som om allt jag befarar faktiskt har börjat, och jag sover dåligt om nätterna. Ja jag vet att... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 589
Senast: Asko
·
Äldre Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
25 477
Senast: Lobelia
·
Äldre Mamma och jag ska åka en sväng och fika imorgon. Jag har hittat Kaffestugan Alunbruket, som verkar jättetrevligt :) . Men tänkte - för... 2
Svar
26
· Visningar
1 770
Äldre Nyss hemkommen från en fest. Värdinnan sa flera gånger åt gästerna att det var fritt fram att servera sig själv och hon frågade flera...
Svar
13
· Visningar
2 039
Senast: CillaW
·
Äldre Nyfiken fråga som jag funderat länge över... Vad är grejen med dessa dekaler som sitter på var och varannan bil numera? "Hund i bilen"... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
17 078
Äldre Jag behöver köpa en ny (begagnad) bil. Har haft en Subaru, men nu vill jag ha något lite mindre och bekvämare, mer bensinsnålt och...
Svar
0
· Visningar
555
Senast: svea
·
Äldre Läste en intressant artikel i SvD idag om musik. "Äldre öron är mer stängda för ny musik. Enligt en ny undersökning av... 2
Svar
35
· Visningar
2 400
Senast: escodobe
·
Relationer Som en spinoff på tråden "Mitt livs stora kärlek" kom jag att tänka på det här med att ha en "what if guy/girl". Det syftar till att man... 2
Svar
35
· Visningar
3 113
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka