Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ För ca 1 månad sen pratade jag i tel med min läkare. Vi bestämde vi skulle höras igen -- om just ca 1 månad. Jag har sen dess fått brev... 2
Svar
26
· Visningar
9 341
Senast: monster1
·
Äldre ... och de som kanske t o m var bättre än boken ;) En spinoff på den senaste veckans bägge boktrådar, här diskuterar vi vilka... 7 8 9
Svar
175
· Visningar
13 476
Senast: copernica
·
Fritid Vid flera tillfällen nu har mina kontakter i telefonen fått spunk. Det började med, för flera månader sedan, att sms-listan enbart...
Svar
3
· Visningar
520
Senast: TantAgda
·
Äldre Hej! Min bror ska gifta sig i Ludvika nästa månad och jag vill verkligen få mitt hår uppsatt (är själv mkt dålig på håruppsättningar...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: Acto
·
IT & mobiler Det är så att min kära bror ska få min gamla iPhone 6 och jag kan inte komma på kodhelvetet! Var så säker på att det var en viss kod men...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Korven
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag har grillat idag! :banana: Det blev jättegott och kompisarna som var hit hade med sig en jättegod potatisgratäng och fixade... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
95 472
Skola & Jobb Planerar en ny bok och den ska delvis utspela sig på Irland har jag tänkt. Så nu ska jag åka dit och göra research. Dels ska jag leta...
Svar
19
· Visningar
2 388
Senast: Viva
·
Äldre Tag gärna med kameran. Om ett dygn lär den vara helt spektakulär. Om jag förstått det hela rätt så kommer det att bli blodmåne, följt av... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 040
Senast: em76
·
Hemmet Jag är inte dummare än att jag inser att det borde gå, att göra egna krossade tomater och konservera. Kan man göra det i en fabrik så...
Svar
11
· Visningar
8 695
Senast: lilstar
·
Tjatter Jag missbrukar Ica selection torr päroncider Espresso house’s lemonad med mynta Jordgubbar Körsbär 10 11 12
Svar
230
· Visningar
15 323
Senast: Killaloe
·
Kropp & Själ Funderar på en sak. Mitt hus är så gott som insynsskyddat, buskar och träd åt nästan alla håll, och persienner åt något annat håll. Min... 2
Svar
27
· Visningar
3 646
Senast: Snubbelfot
·
Tjatter Hjärnsmälta = svårt att tänka klart i värmen Laga middag = hämta glass i frysen Ett gott dagsverke = fylla på vatten åt hästarna Fler...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: TygerTyger
·
Äldre Jag ska snart göra en lite längre resa och kan inte bestämma vad för slags väska jag ska ha som handbagage. Brukar ha en större...
Svar
7
· Visningar
534
Senast: Kirre
·
Trädgård & Växter Mitt hus :love: blev omdränerat på 1990-talet och besiktningsmannen (-kvinnan?) hade inget att anmärka på angående detta förra året när...
Svar
1
· Visningar
948
Senast: marti130
·
Kropp & Själ Hur står man ut med personer som har åsikter långt utanför ens egna moraliska kompass? Vanligt folk kan jag välja att inte träffa, men... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 061
Senast: Fruentimber
·
Fritid Jag har hört att det ska gå att byta kylklampar när man är ute på resa. Men jag har ingen aning om var man gör detta. Är det någon som...
Svar
13
· Visningar
7 551
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb Jag jobbar på ett medelstort företag som för första gången skall öppna en butik i en småstad. I och med öppningen söker vi... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 328
Senast: Lobelia
·
Äldre Inspirerad av tråden om varför man bor där man bor. Hur skulle ni VILJA bo, om ni fick drömma? Stort hus på landet? Våning i stan... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 623
Senast: myzzan
·
Äldre Någon som har det juridiska när det gäller bouppteckningar i huvudet? Mammas gubbe dog i november förra året, det finns tre som ska ärva...
Svar
0
· Visningar
753
Senast: Cambrie
·
Samhälle Många har fått evakuera sina hem / fritidshus i de pågående stora bränderna. Ibland händer det att lägenheter evakueras pga brand i... 6 7 8
Svar
153
· Visningar
11 332
Senast: mowglieee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka