Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Vi åker till Grövelsjön i nästa vecka och tänkte att det kunde passa att äta lunch i krokarna kring Falun upp mot Älvdalen. Önskar...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: tanten
·
Äldre Min bror fyller år och vi ska överaska honom lite. Vi ska dra med våra husvagnar och sätta upp dem vid en sjö. Sen ska vi paddla, köra...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: BobberiBoo
·
Hemmet Kort och gott - vad har ni för bänkskivor och vad finns det för för- och nackdelar med just den bänkskivan? 2
Svar
21
· Visningar
1 994
Senast: JeayL
·
Relationer Alltid? Ibland? Aldrig? Jag kom att tänka på det nu när en avlägsen bekant hörde av sig och frågade om hen fick komma och bo hos oss i... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 169
Senast: iNHALE
·
Äldre Vad är det som är så speciellt med att gifta sig/vara gift om vi bortser från juridiken mot att vara sambo? Ärlig fråga som jag vill ha... 8 9 10
Svar
194
· Visningar
11 272
Samhälle I helgen har det skett två drunkningsolyckor på två olika campingar. Där en 17-årig pojke dog vägrade folk och flytta på sig när... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
11 721
Senast: Lobelia
·
Fritid Det är mycket getingar i år och de känns rätt aggressiva. Igår kväll när vi satt ute och åt middag så kom raskt tre getingar som var... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 051
Senast: Lingon
·
Tjatter Inofficiellt VM? Kan det var något? https://www.facebook.com/events/1716001248492865/ Fredagen den 20 Juli arrangeras ett flamingo race...
Svar
6
· Visningar
771
Senast: Scata
·
Äldre Vi velar fram och tillbaka vart vi ska styra husvagnen på semestern. Vi var inne på Skåne men har ändrat oss och vill till västkusten...
Svar
17
· Visningar
1 024
Trädgård & Växter Jag vill göra om lite i min trädgård. Dels vill jag plantera en kort häck med syrener och dels vill jag ha rabattrosor i ett land. Men...
Svar
8
· Visningar
672
Skola & Jobb Jag har kikat lite på att plugga på distans vid sidan av mitt jobb (för att i slutändan kunna byta jobb), främst inom ekonomi. Men jag... 2
Svar
24
· Visningar
5 165
Senast: Calmiche
·
Fritid Sitter på jobbet. Här är väldigt "dött" denna veckan, och jag har tagit med en radio som sällskap. Dock jobbar jag i ett sk passivhus...
Svar
9
· Visningar
1 911
Trädgård & Växter Ordet "sommartorka" har ju närmast fått en ny betydelse denna vår och sommar. Både bönder och hästägare oroar sig för vallskörden och... 2
Svar
22
· Visningar
2 231
Senast: Oldie
·
Kropp & Själ Hur ser de ut? Hur tränar ni och vad? Hemma/gym? Tycker ni att det är pest och att ni helst skulle vilja slippa (men gör det ändå) eller...
Svar
1
· Visningar
314
R
Kropp & Själ Jag har precis köpt en ryggsäck som jag provat en biljon gånger och suktat efter i flera veckor: Jag får lite magsår av hur dyr den... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 688
Senast: Niyama
·
Äldre Jag har fått massa färsk ananas från en butik att ge till grisar och höns. Jättemycket av ananasen är perfekt mogen så den vill jag...
Svar
13
· Visningar
2 114
Senast: nyponros
·
Skola & Jobb Jag har kommit in på utbildningen jag vill gå och velar nu om jag ska tacka ja eller nej... Grejen är den att vi tänkt köpa hus inom 1-2...
Svar
12
· Visningar
955
Senast: Piek
·
Äldre När jag var i Sverige för kanske 1,5-2 ar sedan sag jag en raklamfilm för en läkar-app/doktor-i-mbilen el dyl. Det var en stackare med...
Svar
4
· Visningar
571
Senast: majola
·
Skola & Jobb Jag avslutade min universitetsutbildning för 5 år sedan och har sedan dess jobbat på två olika företag, med liknande uppgifter på bägge...
Svar
1
· Visningar
488
Senast: majola
·
Samhälle Syftar alltså inte på olagligheter utan det som faller inom lagens ramar. Nu senast Isabella Lövins makes/sambos miljöovänliga bil. Hur... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
8 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka