Barn

Om och kring barn och att vara förälder. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Småbarn Nu måste ni hjälpa mig! Eller tipsa! Jag har en dotter på 4 år. Vi har nyligen skaffat hundvalp, den är nu 5 månader gammal. Jätte...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 597
Senast: CillaW
·
Småbarn Min kompis och jag är barnvakt f.r.o.m idag tills den 20e, men vad ska man ge ungarna för mat? Vi har ju kommit på pannkakor (vilket vi...
Svar
10
· Visningar
1 148
Senast: jerseyko
·
Småbarn Eller om det nu räknas som bus? Lillan har haft litet kalas i dag och bland annat kom kompisarnas döttrar. Den stora flickan (6 år) har...
Svar
4
· Visningar
1 613
Senast: Snuffsan
·
Småbarn Någon mer som haft en tuff inskolningsperiod? Och då menar jag inte att barnet var svårt att skolas in utan att mamma/pappa tycker det...
Svar
13
· Visningar
1 868
Senast: mian1
·
Småbarn Hur länge har/hade ni body på era småttingar?
2
Svar
22
· Visningar
7 034
Senast: boccia
·
Småbarn Umgänget med hans pappa krånglar väldigt mycket, och har alltid gjort. Men nu har sonen kommit upp i en ålder där han gråter sig till...
Svar
12
· Visningar
1 312
Senast: KisseNova
·
Småbarn Hur mycket ser era barn på tv? Och hur gammla är de barnen? Min dotter 2 1/2 får titta på tv 30 min-1 h per kväll. På helgerna blir...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: doglover
·
Småbarn Sonen är nu 12 månader och har inte börjat med pottan. Hur går man tillväga? Vad för slags potta ska man ha? Vilken har ni? En sån...
Svar
14
· Visningar
1 824
Senast: doglover
·
W
Småbarn Min son på 2½ har fått svinkoppor enligt distriktsköterskan, fick rådet att tvätta o smörja med microcid. Vilket jag gjorde o det blev...
2
Svar
20
· Visningar
16 083
Senast: Vinetta
·
Småbarn Hur gör man för att söka om utredning av ADHD hos småbarn? Hur tidigt kan man ställa diagnos ? Det känns juh som ganska svår gräns...
2
Svar
20
· Visningar
12 429
Senast: BitterAss
·
Småbarn Har förälskat mig i en Mikk-line Vinter overall. Har dock bara sett bild på nätet och undrar därför om dem är bra? Är den värd 800kr...
Svar
10
· Visningar
4 631
Senast: LitenIsa
·
Småbarn Jag höll på att få en chock idag då min ena 3-åriga dotter bokstaverade (stående på fel sida mattan så bokstäverna var upp och ner) på...
Svar
12
· Visningar
2 615
Senast: mul
·
Småbarn Är det snart! Vad ska jag tänka på vad gäller inskolningen? Tänk att tiden bara flygit iväg? :eek:
2
Svar
36
· Visningar
2 510
Senast: doglover
·
Småbarn Undrar lite över dotterns uttal. Hon kan inte säga "kyss" utan det blir "kysch". Allt annat uttalar hon klart och tydligt om än en...
Svar
6
· Visningar
1 082
Småbarn har vi härhemma. Vi flyttade till en gård 5 mil från vårat gamla hem för 2 månader sen. Sonen 5år och dottern 3,5år fick därmed byta...
Svar
9
· Visningar
1 168
Senast: tessiem
·
Småbarn Hur gör ni som jobbar skift och har barnen på dagis? Vilket är bäst för barnet- att följa förälderns skiftgång eller gå samma tid på...
Svar
9
· Visningar
3 504
Senast: Snovind
·
Småbarn Min snart 2,5-åring har börjat intressera sig allt mer för böcker och filmer, men jag har upptäckt att mycket av det som vänder sig till...
Svar
7
· Visningar
1 771
Senast: Luff
·
Småbarn På föräldramötet förra veckan kunde man anmäla sig till en COPE-kurs som startar inom kort. En impulshandling och jag fyllde i en...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: Trygg
·
Småbarn I natt kom Miranda snart 3,5 år ner till oss som vanligt. Jag vaknade kanske en timme senare plötsligt och tittade på henne. Hon låg...
2
Svar
21
· Visningar
2 981
Senast: Luecca
·
Småbarn Jag har efter mycket tänkande beslutat mig för att skaffa en aupair. Dels pga av att jag blir knasig av att vara tvungen att stanna...
2
Svar
31
· Visningar
3 709
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp