Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Svar
0
· Visningar
145
Senast: elita
·
Svar
0
· Visningar
253
Senast: elita
·
Anläggning Ofta har man ju bjälkar i taket på stallet, vilket gör mig nyfiken: räknar man takmått mellan golv-bjälke eller golv-tak?
2
Svar
29
· Visningar
3 485
Hästmänniskan Som rubriken lyder... Hur vet man om man gör rätt eller fel? Vissa säger att jag är stark som tar beslut och vissa säger att jag gör...
Svar
16
· Visningar
2 271
Senast: Billy
·
Anläggning Har gått och kikat på våra ägor runt gården och har nu börjat fundera på att fixa en hage till. Vi har lite utrymme bakom stallet och...
Svar
4
· Visningar
951
Ekonomi & Juridik Innan den ek föreningen startades hade medlemmarna ett möte där ett protokoll fördes. Där beslutades vilka stadgar som skulle gälla för...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: Minett
·
Gnägg Ja, som rubriken lyder ! Packar du t.ex höpåsarna till din häst själv , tvättar krubba och vattenkoppen, mockar när du är där på längre...
Svar
14
· Visningar
1 457
Senast: pinky
·
Ekonomi & Juridik Sitter och kikar runt lite på annonser på både halm och hö, dock verkar alla ha sin egen uppfattning om vikten på storbalarna trots...
2
Svar
31
· Visningar
61 771
Senast: rebus
·
Hästmänniskan Jag skulle vilja ta en paus från mitt liv, jobba med hästar några månader. Men jag är inte så duktig. Jag jobbar extra i ett stall nu...
Svar
19
· Visningar
1 759
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag är relativt ny här på Bukefalos så jag har ingen aning om detta ämne har diskuterats flitigt sedan tidigare. :angel: Men det jag är...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
12 572
Senast: Summerwind
·
Ekonomi & Juridik Jag sålde en häst för drygt ett år sedan som nu har visat sig ha en skada i ryggen som gör hästen oridbar. Jag har inte märkt av problem...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
12 154
Senast: chap13
·
Hästmänniskan Under helgen som passerade provade jag fem hästar. Nu till min fråga: har det varit självklart för er alla direkt i ridningen att...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 891
Senast: Rumbla
·
Anläggning Just nu är hästarnas lösdrift en utbyggnad på baksidan av stallet men jag skulle vilja ha den ytan till annat. Så jag tänkte i sommar...
Svar
3
· Visningar
1 263
Senast: BillieJean
·
Anläggning Har dragit ikring med sånna tunnplåts skottkärror för länge nu. Det enda positiva med de är att de inte väger nått, annars så vet jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 938
Senast: Magnum
·
Ekonomi & Juridik Var och mätte mina ponnier i veckan och än igen förfasades jag över priset. 1.100:-/ponny (450:- till kliniken, 450:- till mätaren...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 103
Senast: Zamira
·
Gnägg Det är ett uttryck som man hör ibland, "man får den häst man behöver", och det tänkte jag att vi kan spåna lite kring. Du införskaffar...
2
Svar
33
· Visningar
3 305
Senast: Heulwen
·
Svar
0
· Visningar
243
Anläggning Ni som har topplagret på er ridbana ovanför marknivå eller att ni har lagt gruset/stenmjölet direkt på grässvålen - har ni ramat in...
Svar
12
· Visningar
7 092
Senast: tara
·
Anläggning Jag har mina hästar på lösdrift. På gården finns stall med tre boxar (och ingen direkt möjlighet att bygga fler). Stallet används...
Svar
10
· Visningar
1 516
Senast: ylvalill
·
Hästmänniskan Berätta gärna om era erfarenheter kring detta om vad alla som inte är hästmänniskor anser om sånt som har med hästar att göra. Kan vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 496
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp