Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Förhoppningsvis blir det nybygge av stall här hemma nu i sommar. Det vi vill ha är ett betongstall. Nu får vi ju den lyxen att kunna...
Svar
5
· Visningar
1 056
Gnägg Håller på att skriva ett personligt brev till en jobbansökan för ett stall utomlands. Jobbet går till stor del ut på turridning med...
Svar
2
· Visningar
1 719
Senast: Isituss
·
Ekonomi & Juridik Vad gäller? Har man några rättigheter? Om exempelvis den som köper anläggningen vill flytta ut alla hyresgäster och ställa in sina egna...
2
Svar
24
· Visningar
3 656
Gnägg Eller vad ska jag bli när jag blir stor? Eller hjälp - jag är katastrofalt dålig på att skriva ansökningar! Saken är den att min...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: emma74
·
Hästmänniskan Många är de trådar där stallmiljön inte är på topp av en mängd olika orsaker. Men kan vi inte ha en där man får skriva det man är nöjd...
2
Svar
20
· Visningar
2 520
Ekonomi & Juridik Har ett hobbyföretag i liten skala, där jag säljer hästar för kunds räkning. Har ett upplägg där kunden står för hästens kostnader och...
Svar
4
· Visningar
2 855
Senast: skatten
·
Hästmänniskan Har en kompis om vill göra 3 månaders praktik i Schweiz med sin häst. Vad ska man tänka på? Hennes plan är att köra ner med egen...
Svar
10
· Visningar
1 937
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 21 år, tog studenten för snart två år sen och var i höstas i Tanzania i 3,5 månader och upplevde så otroligt mycket där. Så...
Svar
1
· Visningar
1 016
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite funderingar på att hyra ut en av mina hästar, mest pga att jag själv ändrat intresse till mer ridning och hästen funkar...
Svar
6
· Visningar
1 748
Senast: Youma
·
Hästmänniskan Det är några år sedan jag red på ridskola, men nu under några veckor hoppar jag in i en ridgrupp i stället för en bortrest bekant. Nivån...
2
Svar
28
· Visningar
4 676
Senast: Gimlan
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har tagit bort min häst och i samband med det så avslutades försäkringen och idag fick jag reda på att kliniken vi har varit på och...
Svar
1
· Visningar
1 386
Senast: Grazing
·
Gnägg Jag äger en import utan härstamning, men som verkar ha lite historia. Han har pass som utfärdades då han var 3, där en ägare står...
Svar
13
· Visningar
1 461
Senast: Marty
·
Hästmänniskan Funderar på om det är dags för att pausa från hästarna? Jag har en sjukdom som bara blivit värre med tiden, sista året har jag nästan...
Svar
12
· Visningar
1 778
Gnägg Har köpt en ny häst och filmat lite ett av våra första pass! Vad trycker ni?? :) http://www.youtube.com/watch?v=M2J55IJe0fQ
2
Svar
25
· Visningar
2 795
Hästmänniskan Flytta tråden om jag placerat den i fel, tack! :) Nu till saken. Hur tänker ni om att röntga häst vid köp? Om hästen är frisk, man...
Svar
8
· Visningar
1 427
Hästmänniskan Hej! Någon som tänkt söka ridlärarutbildning? Eller som kan svara på hur de är jämfört med varandra? Både Strömshoöm, Vreta och...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: Chambery
·
Hästmänniskan Som det står ovan så har jag nyss köpt en till häst. Han kom med en stor lastbil och när dom lastade ut honom var han helt svullen och...
2
Svar
24
· Visningar
4 175
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag vet att typ alla skriver "Jag skulle ha en stor, brun, snäll valack och kom hem med ett litet hetsigt fuxsto och det blev så himla...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 206
Senast: Fragile
·
Hästmänniskan Hej alla hästkunniga! Jag har hållit på med hästar i tre år nu, men under dessa tre år har jag intensiv "pluggat" på häst/ridning...
Svar
10
· Visningar
1 716
Senast: Apollo 13
·
Hästmänniskan Vet inte om jag placerat denna tråd rätt? Jag har sedan ungdomsdagar haft besvärligt i rygg till och från pga att jag lyft tungt i 20...
2
Svar
21
· Visningar
3 092
Senast: norrsol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp