Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Det här är en intressefråga snarare än en kunskapssökarfråga. Vill helt enkelt veta hur ni andra bär er åt. Min lillasyster passade en...
Svar
19
· Visningar
4 286
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Jag och 2 andra hästägare tog upp häromdagen hur hästen skall stå i transporten. Dom andra tyckte att man skulle köra utan mellanvägg...
2
Svar
29
· Visningar
3 290
Senast: fio
·
Ridning Min häst har börjat snubbla med ena frambenet när jag rider. Detta har aldrig varit ett problem förrens nu. Det händer främst i...
Svar
9
· Visningar
2 740
Träning Hej! Jag har nyss inskaffat en 16 årig connemara valack. Han är ganska omusklad. Jag klättrade honom lite grann idag. Kan man hoppa lite...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Got2Be
·
Hästhantering Jag har nu efter att vi skaffat eget släp tagit tag i hästens lastträning igen. Hon har alltid gått att få på när vi åker, dock har vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 347
Senast: skjona
·
Träning Hej! Har ett litet dilemma just nu som jag skulle vilja dela med er här för att förhoppningsvis få bra råd. Det är så att jag har...
2
Svar
25
· Visningar
4 422
Senast: Feffeleff
·
Ridning Som rubriken lyder, kan byte av bett göra skillnad på unghäst som gärna vill dra upp huvudet när man tar en förhållning? Tar man lite...
Svar
4
· Visningar
1 874
Senast: Feffeleff
·
Hästhantering Har hört att klapphingstar kan vara ganska "speciella" i beteendet och hanteringen, även efter kastration. Så jag undrar, hur är din...
Svar
9
· Visningar
1 647
Senast: Domino_s
·
Träning P.g.a. sjukdom i familjen och andra olyckor så har mina hästar inte blivit inridna. De är nu några år mera än de borde vara. Så nu...
Svar
6
· Visningar
2 433
Senast: Lydia
·
Träning Hej! Jag skulle vilja ha lite råd av er här på buke gällande en 3 åring. Hästen i fråga är en 3 årig arab valack, i ridningen...
Svar
5
· Visningar
1 998
Träning Hej alla smarta bukare :) Jag behöver hjälp med att komma på övningar som stärker galoppen. Det är så att jag rider en 4 åring som i...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 923
Senast: Balahé
·
Hästhantering Läser allt som oftast om det som rubriken säger, att man knappt kan leda sin häst i grimma och grimskaft, att det är problem vid intag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 667
Senast: Miedo
·
Träning Hej. Jag rider western. nu ska jag på ett läger och hoppa. jag har nästan aldrig ridit i annan sadel än westernsadel, så jag har jätte...
Svar
3
· Visningar
1 288
Träning Jag har tittat på ett trevligt sto som jag tänkt rida. Hon är 18 år och har varit i aveln de senast 8-9 åren. Tidigare var hon riden upp...
Svar
0
· Visningar
853
Senast: Raja
·
Hästhantering Hur öppna är ni i frågan kring hur ni hanterar/rider er häst? Hur mycket skulle ni kunna tänka er att ändra om problem skulle uppstå...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 971
Träning Måste ju bara tipsa om den här fantastiska ( ;) ) serien som ligger på "öppet arkiv" på svtplays sida :D Med legendariske Anders...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 522
Senast: Scata
·
Ridning Vet inte vart jag skulle lägga denna tråden då det handlar om ridning men även träning i allmänhet. Jag skulle vilja tappa några kilo...
Svar
9
· Visningar
1 376
Senast: clubman
·
Ridning Har en häst som blir väldigt stark i ridningen. Har aldrig behövt sporrar eller spö på honom. Detta gäller framförallt i galoppen. När...
Svar
3
· Visningar
1 378
Senast: Lager
·
Ridning Har nyligen fått möjlighet att börja hoppa min medis, som har hoppat tidigare men det var ett par månader sen sist, så dels är hon...
Svar
3
· Visningar
2 023
Senast: Magiana
·
Träning Visste inte riktigt under vilken kategori jag skulle lägga detta inlägg men vi gör ett försök här... eftersom det är vid ridning det är...
Svar
5
· Visningar
1 593
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp