Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

  • Låst
Ridning Har fått en förfrågan om att rida ett fullblod. Hästen är i full kondition, musklar osv. Men rätt så liten. Bara 155 cm. Jag väger för...
Svar
9
· Visningar
1 682
Senast: IngelaH
·
Träning Igångsättningshäst som än inte är fullt musklad, heller ej särskilt utbildad och jag har fått problem med mina galoppfattningar. Höger...
Svar
12
· Visningar
1 704
Senast: Fiorano
·
A
Ridning Hej! Jag är medryttare till en 11-årig islänning. Han verkar ha svårt att gå ner för backar, även om de bara lutar litegrann. Han går...
2
Svar
28
· Visningar
6 481
Senast: Exotizc
·
Träning Bombardera gärna med massa balansövningar! Har haft ett uppehåll på 8 år med ridning och de märks på balansen ;) Behöver träna upp den...
Svar
1
· Visningar
1 054
Senast: Alva789
·
Träning Hej jag ska nu hämta hem ett 5 årigt varmblod som endast har skrittats och travats. Hon är därför väldigt omusklad och tänkte då till en...
Svar
7
· Visningar
1 048
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej, Nu undrar ju inte jag ifall man får tävla dressyr med inspänning utan om man får tävla dressyr med själva TYGELN som används när...
Svar
4
· Visningar
1 491
  • Låst
Ridning En liten fråga. Jag tog det gröna kortet för en himla massa år sedan, tävlade en del och flyttade sedan utomlands. Har inte behövt...
Svar
7
· Visningar
1 086
Senast: Immer
·
Hästhantering Hej! Jag har precis varit och provridit en eventuell medryttarhäst. En supermysig islänning, som verkar kanon. Det är bara ett litet...
Svar
7
· Visningar
1 559
Träning För tillfället kan jag inte rida min häst själv, men har haft en liten tjej som har ridit han i skogen i sommar och jag har själv börjat...
Svar
4
· Visningar
1 150
Senast: JeaNette__
·
A
Träning Hallu :) Undrar vad folk har för erfarenhet av utländska ridskolor jämfört med svenska? Själv slutade jag rida för 6 år sedan pga...
2
Svar
30
· Visningar
6 163
Senast: Karma
·
Ridning Är det nån annan (än jag) som tyvärr blivit skadad ordentligt, Vad är det för skada, störs du över den fortfarande, är du rädd för...
Svar
17
· Visningar
3 461
Senast: segersten
·
Ridning Nu vill jag höra allas åsikter! Vad tycker ni om att rida med säkerhetsväst? Tycker ni det behövs? Vid vilka tillfällen tycker ni man...
2
Svar
29
· Visningar
6 304
Senast: Liten
·
Hästhantering Hejsan, jag skulle bli oerhört tacksam om så många som möjligt svarar på denhär frågan Jag ska börja nian nu och ska förhoppningsvis...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 221
Senast: Miedo
·
Träning Hoppas jag lagt rätt Hjälp en ovetande ryttare! I morgon ska vi på kval. Och jag undrar för er som ridit iår. Läses "programmet" upp...
Svar
16
· Visningar
1 454
Senast: Anyo
·
Hästhantering Hej! Jag har 25-årig valack. Världens snällaste och underbaraste man kan tänka sig. Men Jag har ett problem med honom, och det är att...
Svar
7
· Visningar
1 957
Ridning Hej! vi håller på att göra en enklare padock :) Vi har grävt upp en plan på en lägda ( 20X40 meter) eller ja inte grävt men fixat med...
Svar
1
· Visningar
954
Senast: Fjordhast
·
Hästhantering Mitt 4 åriga unghäst sto är jätte rädd för skottljud från vapen, har någon tips på hur man kan träna bort rädslan? En granne till mig...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: Novalisa
·
Ridning Jag är inbjuden till att delta i en jakt på Irland men de lämnar liten eller ingen information tyvärr. Inbjudan fick jag via en...
2
Svar
20
· Visningar
3 389
Ridning Jag rider en häst som är väldigt seg i starten. Tex vid uteritt, när vi ska rida från stallet till skogen (på en asfalterad, ganska lång...
Svar
2
· Visningar
1 042
Träning Hej. Jag skulle behöva lite bra övningar för att aktivera bakbenen. Hästen jobbar inte med bakbenen så jag vill ha lite övningar där hon...
Svar
13
· Visningar
10 777
Senast: Itzyditzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp