Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hur gör ni en övergång från galopp till trav? Jag har märkt att instruktörer säger olika:confused: Någon säger att när man gör en...
Svar
5
· Visningar
2 900
Senast: Totola
·
A
Ridning Pratade precis med en kompis som var trött på att alla träningar för både vanliga dressyrtränare och akademiska tränare var så himla...
2
Svar
33
· Visningar
3 074
Senast: Susan
·
Ridning hej! börjar gå riktigt bra med travarherren nu och han bär sig jättefint i traven och skritten nu(rusar inte och drar inte) men i...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: tuaphua
·
D
Ridning Hejsan alla glada :laugh: Nu när hösten närmar sig med en hög fart så börjar man fundera över vinterkläder och allt annat som har med...
Svar
11
· Visningar
1 134
Senast: Wippos
·
H
Ridning ...eller så kan det hända att snubbar har motsvarande problem, så ni kan också läsa: När jag gick på ridskola för längesen fick jag...
2
Svar
27
· Visningar
5 495
Senast: Honeypixie
·
J
Ridning Hur många dagar i veckan rider ni om hästen då är helt frisk, och vilken ras handlar de om? Själv rider jag ca fem dagar i veckan...
2
Svar
28
· Visningar
1 906
Senast: Megs
·
Ridning Jag har alltid haft halvdålig balans, men efter att ha varit väldigt sjuk och mest sängliggande i lite mer än ett år så är den nu...
Svar
6
· Visningar
3 008
Senast: cewe
·
I
Ridning När jag skrittar på långa tyglar går min ridtravare och vinglar. Jag försöker använda vikt och skänklar för att få henne på rätt spår...
Svar
12
· Visningar
1 149
Senast: Eme_liie
·
I
Ridning Jag rider en ponny på ridskolan som rycker ganska mycket med huvudet när man börjar kräva något av honom. Han nästan drar tyglarna ur...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: zassoo
·
E
Ridning Hejsan, Jag har blivit medryttare på ett Nordsvenskt sto, 8år. Jag skulle jättegärna vilja ha lite tips av dig vad som kan få henne att...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: M-oaa
·
Ridning Hejsan, av ren nyfikenhet skulle jag hemskt gärna vilja att ni svarade på kommande frågor, alla angående tränare. 1. Skulle du kunna...
Svar
11
· Visningar
1 135
Senast: tuaphua
·
J
Ridning jag är så där helt sprudlande glad efter min ridlektion igår... :bump: (jag måste ju få börja och skryta lite) men jag var den ända i...
Svar
6
· Visningar
1 052
Senast: Ponnytant
·
Ridning En spin-off från en annan tråd där vi kom in på ryttare som tappar bålstabiliteten och viker sig/kollapsar i sidan. Detta är ju inte...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
11 817
Senast: Totola
·
A
Ridning På skolan har jag i NK B fått en uppgift om att göra ett "kroppsligt" test och tänkte att jag då kanske kan involvera min häst i detta...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: Silkisif
·
A
Ridning Min kompis har en ponny född 05 som har börjat "falla ihop med framdelen" . När hon travar eller galopperar så snubblar han ibland och...
2
Svar
21
· Visningar
2 327
Senast: mackan
·
G
Ridning Jag har en kallblodstravare hemma (ett sto på 17 år) som jag har ridit på i ca sju år nu tror jag. Dock har hon problem med sin galopp...
Svar
15
· Visningar
1 739
Senast: fraaida
·
S
Ridning Rider ett halvblodssto en gång i veckan och hon är jättefin i skritt och trav men helt omöjlig i galoppen. Man fattar galopp...
2
Svar
21
· Visningar
2 439
Senast: Badger
·
Ridning Hej! Under den senaste tiden händer det några gånger varje ridtur att min ponnys mage börjar låta. Typ klunk, klunk, i takt med...
Svar
9
· Visningar
1 031
Senast: Deimion
·
M
  • Låst
Ridning Hejsan! Har fått hem en häst som inte har blivit riden på hela sommaren och har där med tappa muskler. Har ni några bra tips att dela...
Svar
1
· Visningar
799
Senast: IngelaH
·
Ridning har en liten fundering angående tömkörning och hur man fäster tygeln har fått lära mig att yttertygel skall gå genom ringen på...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: Eme_liie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp