Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning En häst jag snart ska börja rida ca 3 dagar i veckan är väldigt tjock och omusklad. Han går ibland men inte så hårda pass då han är...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Billsy
·
  • Låst
Ridning Jag är 168/170 cm lång och har hört en "tumregel" om att hästen ska vara 10-20cm kortare i mkh än sin egen längd. Skulle en maxad D...
Svar
8
· Visningar
8 256
Senast: IngelaH
·
Ridning Skulle behöva hjälp med ett träningsschema för en ponny som stått ett tag och blivit lite för rund. Har ni något bra träningsschema...
Svar
2
· Visningar
1 418
Senast: Poisonous
·
Ridning Tänkte höra lite med er hur ni tycker att den här travarens exteriör lämpar sig för ridning. Alltså vad är positivt för ridning och vad...
Svar
8
· Visningar
2 106
Senast: fourlegs
·
Ridning Hej Behöver verkligen hjälp nu då det snart brister för mig. Har nog lagt tråden rätt då det är ridproblem jag har. Varning för mega...
Svar
15
· Visningar
3 142
Senast: Dressyren
·
Ridning Longerade hästen på ridplan igår. Där var det ca 10 cm snö med lite skare på. Efter att ha bråkat en stund fick vi en riktigt fin trav...
Svar
11
· Visningar
1 402
Senast: axel
·
Träning Hej! Min medryttarhäst är 18 år och lite otränad, inriden lite åt western hållet. Han är väldigt speciell!! Går fint i form och kan alla...
Svar
14
· Visningar
1 577
Senast: Seabaz
·
Ridning Hejsan alla :) Jag undrar om det är någon som har provat eller brukar rida på postkandar? jag skulle gärna vilja höra hur just era...
Svar
9
· Visningar
6 149
Senast: ptr
·
Träning Jag har en underbar 08-a som jag har haft i min ägo i drygt en månad. Jag har ridit dressyr för två olika instruktörer - som hade helt...
Svar
9
· Visningar
2 072
Senast: natte22043
·
Ridning Vad anser ni om det? Jag har ont om tid och har en stel gammal dam som behöver röra på sig, därför brukar jag de dagar jag har ont...
Svar
12
· Visningar
1 632
Senast: SQT
·
Hästhantering Hej, (Hoppas att detta är rätt forum) Jag står i ett kollektivstall där alla pass förutom morgonfodringar går på schema. Tidigare...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 775
Senast: Bowman
·
Träning Jag tycker det är supersvårt dethär med att rida med kortare / längre steg i trav o galopp. Lätt blir det ju att det går snabbare...
Svar
2
· Visningar
1 093
Senast: Kookaburra
·
Ridning Hej, Tänkte fråga en fråga ang detta med vad som är bäst för hästen, ridhus eller naturen? Jag rider så gott som bara i naturen...
Svar
19
· Visningar
1 911
Senast: Ponnytant
·
Träning Har en lyckats köpa ett ganska ohanterat 5 år gammalt sto :cool: Tänkte ha henne som sällskap men eftersom hon är fin och hel och frisk...
Svar
8
· Visningar
1 439
Senast: Bus
·
Hästhantering Vet inte om denna tillhör hantering! Men det är väl just hästens hantering jag är fundersam över. Läs vidare. Idag var jag och...
2
Svar
34
· Visningar
4 188
Senast: Deimion
·
Hästhantering Rider ett 5-årigt halvblod just nu. Han är snäll på alla vis, men han är typ i värsta trotsåldern eller nåt. Red en 3-åring (fyllt i år)...
Svar
11
· Visningar
2 316
Senast: MoCa
·
Hästhantering Man ser flera klipp på youtube och bilder där ryttaren har hästen att stegra. Har nog funderat i 100 år på detta men VARFÖR lär man...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
12 587
Senast: Maqurell
·
Träning Jag skall eventuellt köpa en häst (99% säkert) som redan står hos oss då vi har hjälpt en vän med henne när hon varit gravid och jag...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: skuggi
·
Träning Har tagit upp ridningen efter mååånga år....min dotter har också ridit lite grann...nu skulle jag vilja att vi kunde skritta ut...
Svar
9
· Visningar
1 314
Senast: Luria
·
Hästhantering hej! tänkte bara höra mig för. jag har en 1,5 åring född 2011 och jag överväger lite att skicka han på hingst bete... han går i en...
Svar
8
· Visningar
1 909
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp