Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Skummig i munnen o på bettet- vad tolkar ni det som? Efter ett dressyrpass eller hoppass?Olika betydelser?
2
Svar
32
· Visningar
8 091
Senast: clubman
·
Träning Det är min häst det, han har fått kondition och muskler nu som han aldrig har haft och nu orkar han "skita i" mina hjälper. Det är bara...
2
Svar
39
· Visningar
5 186
Senast: Grazing
·
Ridning Det verkar vara väldigt populärt att "pulsa i snö" med häst, men är det enbart nyttigt eller sliter det på hästen?
Svar
12
· Visningar
2 837
Senast: Piraja
·
Ridning Det är en ridlärare som jag hittills bara hoppat för som jämt påminner mig om att korta tyglarna. Jag känner mig inte bekväm med det för...
Svar
12
· Visningar
2 354
Senast: Magiana
·
M
Hästhantering Jag har hållit på med hästar nästan hela mitt liv. Jag har ridit på ridskola, haft häst och det har sett ut som det gör när man är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 137
Senast: Yrja
·
Hästhantering Jag har en ponny som för det första aldrig blev avskild från sin mor ordentligt (han var överhuvudtaget inte avvand). Och som senare...
Svar
1
· Visningar
1 055
Senast: Ellanamde
·
Träning Nu har ridbanan frusit på, lite snö ovanpå. Är stenhård. Vad ska man hitta på o aktivera hästen med? Ridvägarna är lika dåliga o i...
Svar
6
· Visningar
1 306
Senast: sandrafors
·
Hästhantering Hej Jag är medryttare på en häst som jag tycker mycket om. Han är ganska speciell, är lite bitig, grinig och tjurig i stallet innan...
2
Svar
20
· Visningar
3 998
Senast: Lantis
·
Hästhantering Min ponny har blivit helt förälskad i sin kompis som han delar lösdrift med. Detta börjar bli ett problem.. När jag tar in honom för...
Svar
16
· Visningar
2 294
Ridning Ful rubrik, men något som jag funderat på, om det är personligt eller 'mode'.. Vissa verkar inte vara nöjda med sin träning om man inte...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 520
Senast: Totola
·
Hästhantering Hej! Jag har börjat träna NH med mitt sto, och går efter boken "Islandshästar och horsemanship". Första steget är att röra hästen...
2
Svar
27
· Visningar
4 294
Senast: Yrja
·
Ridning Hej allesammans ! Från att ha ridit ponny och stor häst i flera år har jag nu fastnat totalt för Islandshästar, och börjat hjälpa...
Svar
5
· Visningar
1 718
Ridning Jag skulle vilja ha lite bra tips på övningar med öppna och sluta som man kan göra när man rider ut.
Svar
3
· Visningar
1 555
Senast: Totola
·
Hästhantering Funderade ett tag på i vilket forum denna frågan skulle hamna i, kom den fel så får ni gärna flytta den. *Ursäkta lång text* Det...
Svar
6
· Visningar
2 129
Senast: Munken22
·
Ridning Har gått och funderat ett tag på om man kan jämföra träning av häst med träning av människa (misstänker att det borde vara ungefär...
Svar
6
· Visningar
1 768
Senast: Lager
·
Hästhantering jag har märkt en sak, och tycker att det är lite underligt! det är så att jag går på ett travgymnasium, och våra 1,5 åriga ston...
Svar
4
· Visningar
1 192
Senast: maeljo
·
Hästhantering Unghästen har börjat slita sig vid longering för att det är kul att springa i väg. Hur får man idioten att fatta att man inte ska göra så?
2
Svar
20
· Visningar
2 842
Senast: GotAsecret
·
Träning Hejsan! Jag går ju på två ridskolor med den ena är lite annorlunda ridskola Ramsberg en toppen! Och lite mera meriterade tränare. Jag...
Svar
4
· Visningar
1 216
Träning Hej! :) Tycker ni att man ska ha ett träningsschema och ha bestämt vad man ska göra varje dag, så man får allt med? Då kan man ju...
Svar
7
· Visningar
1 312
Senast: Smirrel00
·
Ridning Jag har ridit "vanlig" häst i 13 år. Har nu fått chansen att rida islänning. Är det samma princip med igång sättning( har stått ett...
Svar
2
· Visningar
972
Senast: LindaKL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp