Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Nu blir jag lite förvirrad av mig själv, har läst runt lite men tycker det står olika där jag läser. Men om jag förstått de rätt så om...
Svar
2
· Visningar
1 086
Senast: sophia93
·
Ridning Hej! Min häst är otroligt stark i munnen, och biter sig gärna fast i bettet och drar iväg när man rider. Hon är oxå väldigt pigg. Så jag...
Svar
3
· Visningar
2 482
Senast: skuggi
·
Hästhantering Har tidigare skrivit inlägg och fått en del "matnyttigt" men tyvärr ger jag upp nu. Inom en kort tid ska mitt ena sto hem till sin förra...
Svar
13
· Visningar
4 776
Senast: Houdinie
·
Hästhantering Jag har ett ganska stort problem med min medryttarhäst som jag försöker lösa men det är lättare sagt än gjort. Visst går det veckor med...
2
Svar
28
· Visningar
7 689
Senast: Dressyren
·
Ridning Ska börja hjälpa till på en häst och hon rids med Hackamore (ska vänjas vid bett också) vilket jag inte alls är van vid. Skulle vilja...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: Poisonous
·
Träning När jag galopperar på volt i vänster varv så faller min häst gärna in mot mitten och han är svår att ställa igenom i det varvet. Det...
Svar
1
· Visningar
902
Senast: rebeckasff
·
Träning Har ett JÄTTEproblem. Är medryttare. Har tyvärr helt andra åsikter än ägaren. HUR kan jag argumentera? Eller har JAG fel...
2
Svar
22
· Visningar
3 063
Hästhantering Om ett ihopsläpp ska ske där befintliga hästar är en välfungerande flock på 5 hästar, 2 ranhöga och resten inte utstickande åt något...
Svar
10
· Visningar
4 428
Ridning Om man har en häst som är väldigt oliksidig och lägger sig på bogen i ena varvet, känns allmänt stel och ovillig. (antagligen p.g.a...
Svar
3
· Visningar
930
Hästhantering Ja, eller boxen!! Det är en uteboxrad med boxar som hänger ihop två och två!! Det står sammanlagt 14 hästar där! Den nu 8 årige valacken...
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: Primula
·
Träning Jag har ett ganska ungt outbildat connemara sto som på sikt kommer att vara en mycket lydig och väluppfostrad liten häst ;-) Men nu när...
Svar
11
· Visningar
1 877
Senast: Myzan87
·
Träning Sto 4 år, lusitano-welsh partbred Problem: varma haser från och till (spec. höger), korsgalopp, oliksidig. För tillfället lite...
2
Svar
28
· Visningar
5 674
Senast: Antiqua
·
Hästhantering Hej! Mitt lilla sto är kort och gott lite svår att longera. Hon har stått i sjukhage nu sedan i juli pga inflammation i hoven, men...
Svar
16
· Visningar
3 154
Senast: mackan
·
Träning Rider en mycket mysig herre på 8 år, ett danskt halvblod, storbyggd men inte grov. Han är något lång, och lite grön. Eftersom jag...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: lomuxx
·
Ridning Ja, nu har det lagts på nytt underlag i ridhuset. hoppas det ska damma lite mindre nu. :) Men nu när det är nytt är det väldigt mjukt...
Svar
7
· Visningar
1 486
Senast: Zipp2010
·
Träning Min medryttarhäst har en ovana att rycka ut tyglarna ur handen på en vid ridning. Han eftersträvar långa tyglar, så att han kan gå med...
2
Svar
31
· Visningar
14 095
Senast: weride
·
Träning Hej! :) Jag har just skaffat foderhäst och håller på och fixar ett träningsschema istället för att bara ta dag för dag. Han är en...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 321
Senast: Smirrel00
·
Hästhantering Hej! Jag har två hästar som älskar varandra. Min ena är en amerikansk travare och är hur snäll, lydig och uppfostrad som helst, han är 6...
Svar
5
· Visningar
1 432
Senast: lilladylay
·
Träning Har en ponny som jag inte riktigt kommer underfull med hur jag ska lösa galoppen på. Hon vägrar galoppera (normalt). När jag fattar...
Svar
13
· Visningar
3 400
Senast: ptr
·
Ridning En häst jag snart ska börja rida ca 3 dagar i veckan är väldigt tjock och omusklad. Han går ibland men inte så hårda pass då han är...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Billsy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp