Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Ja, min fråga är alltså vad ni gör med era föl och unghästar? Vad anser ni att de ska kunna som ettåringar, tvååringar och treåringar...
Svar
8
· Visningar
1 890
Senast: Monifa
·
  • Låst
Ridning Hej Jag är ju 1,66cm och väger ca 49-50kg. Jag brukar rida D-ponnysar för det mesta på en min ridskola eller stora hästarna som är...
Svar
2
· Visningar
673
Senast: IngelaH
·
Ridning Hejsan! Jag behöver stor hjälp med att hitta ett bra ridläger. Var på ett i somras och var mycket besviken.. Jag bor i närheten av...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Klarabara
·
Hästhantering Jag har för några veckor sen flyttat min 3 åring till ett nytt stall. Först så gick hon i en ensam hage och allt gick jättebra, men...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Jag har fått lite kommentarer i stallet jag nyligen flyttat till med min 5-åring, angående min unghästs vila. Jag åkte i backen rejält...
Svar
18
· Visningar
2 605
Senast: Maqurell
·
Ridning Hej! Hoppas att jag här kanske kan få höra om någon har sett, varit med på eller läst om träning i pillarer? Jag blev lite nyfiken...
2
Svar
38
· Visningar
4 063
Senast: Jegra
·
Hästhantering Hej! Jag är en 14 tjej som har haft min alldeles egen häst i ett halvår :) Han är en nordsvensktravare som slutade när han var 10år...
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: Barrjo
·
Ridning Hej, När jag rider ut på min häst blir han jätte seg och envis. Man kan inte ens få igång han i trav. Men påvägen em blir han pigg, då...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: mumin
·
Träning Jag har lite frågor om hur ni har det på era ridlektioner. Då menar jag vanliga och inte specialkurser, hoppträningar el likannde, utan...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 281
Senast: Bylund
·
Hästhantering Hej alla! Har en 22 årig nordsvensk valack på foder som jag har haft i cirkus 4 månader nu. Hans ägare hade honom på lösdrift, men har...
Svar
11
· Visningar
1 856
Senast: ptr
·
Ridning Har ett halvblod med rent ut sagt ett jävla humör. Hon visar klart och tydligt när hon tycker saker är läskiga och vad hon inte tänker...
Svar
11
· Visningar
2 073
Senast: Eliseeh
·
  • Låst
Hästhantering En b-ponny på ca 125 cm korsning welsh/shettis på 8 år. Undrar hur mycket man vågar väga för att rida denna ponny. Tanken är inte att...
2
Svar
21
· Visningar
23 254
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag tycker att det kan vara dags med en sån här tråd nu när året börjar ta slut! Så: Hur har 2011 varit när det gäller dig och...
Svar
14
· Visningar
2 293
Senast: svea
·
Träning Skummig i munnen o på bettet- vad tolkar ni det som? Efter ett dressyrpass eller hoppass?Olika betydelser?
2
Svar
32
· Visningar
8 038
Senast: clubman
·
Träning Det är min häst det, han har fått kondition och muskler nu som han aldrig har haft och nu orkar han "skita i" mina hjälper. Det är bara...
2
Svar
39
· Visningar
5 169
Senast: Grazing
·
Ridning Det verkar vara väldigt populärt att "pulsa i snö" med häst, men är det enbart nyttigt eller sliter det på hästen?
Svar
12
· Visningar
2 834
Senast: Piraja
·
Ridning Det är en ridlärare som jag hittills bara hoppat för som jämt påminner mig om att korta tyglarna. Jag känner mig inte bekväm med det för...
Svar
12
· Visningar
2 352
Senast: Magiana
·
M
Hästhantering Jag har hållit på med hästar nästan hela mitt liv. Jag har ridit på ridskola, haft häst och det har sett ut som det gör när man är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 083
Senast: Yrja
·
Hästhantering Jag har en ponny som för det första aldrig blev avskild från sin mor ordentligt (han var överhuvudtaget inte avvand). Och som senare...
Svar
1
· Visningar
1 051
Senast: Ellanamde
·
Träning Nu har ridbanan frusit på, lite snö ovanpå. Är stenhård. Vad ska man hitta på o aktivera hästen med? Ridvägarna är lika dåliga o i...
Svar
6
· Visningar
1 304
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp